AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.103

Paulssons bil-skada efter dyr service

Sida 2 av 2
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
asso många tror att de i verkstäderna ej skulle säga till om de skadade bilarna. Ofta har de ngn lackerar de skickar väldigt många bilar till och har bra rabatt hos.

Som där jag jobbar. Råkar man skada ngn bil. Har hänt nån gång man kolliderat då bilar skall in och ut ur porten. Ja det e bara iväg till omlackering.
Det är liksom ej att vi står och visslar och bilen e repad. Vi tjänar mer på att billigt få omlackera det än att få en sur kund. Och omlackeringen kostar ej oss så mycket eftersom vi har nya bilar också och titta som tätt e där små skador efter transporten etc som behöver omlackeras. Så vi har bra rabatt hos lackeraren.
mr
113
mrjim
A4 Avant Tdi Q 2013
Instämmer helt och fullt med stimpenbmw2, det är småpengar för en verkstad med resurser att fixa till skadan om verkstaden är vållande.
Borg
Tycker att verkstaden skall stå för hela kostnaden, har inte verkstaden plats för att förvara alla bilar de tar sig an, skall de inte ta emot dem.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Eller så får dom ta konsekvenserna av att ställa bilarna där dom inte har koll på dom...

Länk
Igår ringde BMW till mig när jag var på väg hem från jobb. De undrade om jag var nöjd med mitt senaste besök på verkstaden. Så här tycker jag om BMW och Paulssons bil. BMW tar verkligen hand om sina kunder, efter ägarbytet för nåt år sedan har Paulssons bil varit mycket trevliga, serviceinriktade och trevliga. Jag såg till att framföra detta till personen som ringde mig igår. Arbetet var proffsigt utfört, gick snabbt och jag fick reda på precis allt innan arbetet utfördes. Inga klagomål. Därför är jag mycket förvånad att de tjafsar om det här med skadan nu. Jag såg skadan och bad att få tala med chefen omedelbart så att det inte skulle gå för lång tid.
Tycker de skulle haft bilen innanför grindarna. Det var fullt med utrymme. Nån annan som fått samtal från BMW Sverige efter verkstadsbesök? Nån form av marknadsundersökning.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
tjafs!!??
Tycker jag inte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.