AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.047

Finns det doftspray?

Sida 1 av 2
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
När man t.ex tar en sväng till en bilaffär och träder in i en bil som är helt ny så upptäcker man snart den härliga doften som alltid finns när bilen är ny. Problemet är ju det att den doften försvinner.

Är det någon här som vet om man kan köpa nybilsdoft på burk?

Tack på förhand Mvh / Johan

Har du råd att inte köra Tyskt?
diamantsvart_bmw
jag tror att det finns, har för mig att morsan hade det i sin bil

Snart BMW 535I med skinn
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Du kan inte fråga din Mor om hon vet vart hon fick tag i det. Skulle vara trevligt att spraya lite här och var, hehe.

Tack på förhand, Mvh /Johan

diamantsvart_bmw
Jo det ska jag göra, jag ringer henne i morgon kväll när jag vaknar jobbar natt som väktare i sthlm

mvh Johan

Snart BMW 535I med skinn
Underbara tanke...
Bara att spraya hemma oxå, inte bara i bilen allså.
Tänk att alltid få känna denna underbara doft.

_____
Micke
Länk
Om det finns så vore det för bra för att vara sant, skriv oxså var man i så fall kan köpa flaskan/Tack
finns både wunderbaum "new car scent" usssschhh"!!!

Samt Yoccoair ( m.fl. ) på spray, sanningen är den at en ren fräsch välstädad bil luktar bäst tycker jag
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det finns ett vinylmedel som återskapar denna doft, dock väldigt lätt. Meguiars Vinyl&Rubber 40. Ytan blir djup utan att verka kladdigt eller blank. Doften är som en nybil med ett par hundra mil i sig. Välsorterade bilvårdscenter samt diteccenter brukar ha denna. Tex Jörgen på Sthlms bilvård har denna flaska på havlliter, väldigt drygt. Själv köpte jag en 2.5l dunk i farten:) Nu lär väl den räcka en tio år eller så...
Om inte annat kan de köpa den från Kem&Recondhuset som dock inte säljer till konsument utan enbart riktar sig mot ovan. Som GM säger det bästa är att först avlägsna alla möjligheter till odör sedan komplettera med ovan.
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Jag var inne på en liknande sida som bmwpower.com fast det handlade om ett helt annat tyskt bilmärke, där de tydligen har ett gäng med folk som sitter och luktar på inredningar från det icke nämnda bilmärket.
Jag antar att Bmw i Tyskland också har sådant folk, att skapa en sådan lukt på burk borde vara en baggis för dem, och tänk vilken säljsucce det skulle bli.

Låt din bil lukta "PRECIS HÄMTAD FRÅN FABRIKEN" hur länge som helst.
Skulle det kunna stå på reklampelarna.

Ska se om det går att få kontakt med Bmw i tykland och fråga dem lite om detta. En spray för varje bilmärke.

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
På OKQ8 har dom såna där sprejflaskor med olika dofter..men det är väl samma dofter som wunderbaum ungefär..har då inte sett nån märkt nybilsdoft =)

-------------------------------------------

Länk
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Finns det något bättre än lukten av fräscha lädersäten?! Det finns även Läder-dofts-spray att köpa!

Mvh: Friik
Askens alternativ låter bäst, läderdoft näst bäst.
Meguiar, tips på försäljningsställen utanför Tjockhult?
Har sökt länge utan att se detta märke. Hur var det med läderdoften Friik? Är det seriöst eller, var finns detta isf?

FP
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Tyvärr minns jag ej vart jag sett läderdoften, men prova göra en sökning på nätet. Hittar du den så är den högst seriös! Jag skall ge mig ut och leta, återkommer med ev, resultat.

Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Jag hittade denna sida, de skall tydligen ha Läderdoft på spray. Gå längst ner på sidan och skicka en intresseanmälan om vad det är du vill veta.
www.m-

Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Fel knapp!!... här e adressen.
Länk

Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Fel knapp!!... här e adressen.
Länk

Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Börjar bli lite virrig här.......

Kw
75
Kwan
E92 kommer i september!
ja vart kan man köpa den nybils doften då?
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
När jag gick in på meguiars hemsida och sökte efter återförsäljare så fick jag upp det här:

Name KEM & Rekondhuset
Address Box 620
Zip code 17526
Place of residence Jarfalla
Telephone number +46 8 664 6775
E-mail hakan.mollerstrom@swipnet.se
Fax number +46 8 580 325 60
Productlines AP I AD I AM

Magnus
Eller det här kanske är intressant.

Länk

"Your Toyota is not fantastic"
bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
Hej, ngn som vet hur mkt Meguiars Vinyl&Rubber 40 kostar på Sthlms bilvård?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.