AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.582

Man blir så deppad...

Sida 2 av 2
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Schnitzer: Ja DEEET, hehe. Visst var det trevligt i Fredags eller när det nu var. Hehe

Har du råd att inte köra Tyskt?
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Hasso:Ha ha helt rätt V12 är nog en pålitlig kamrat det också om alla ettor och nollor hittar rätt i boxarna. Men vi kan nog trösta oss med att de oseriösa Bmw 7-ser V8-V12, M5, M3 "raggarna" är ett snabbt övergående släkte när kostnadena att hålla bilarna rullande blir för högt samt tekniska kunskapen är för låg. Tyvärr gick/går det lite långsammare att bli kvitt förstördetsjälvarna på Usa bils fronten pga enkel robust konstruktion, men jag ser att inträdesbiljetten håller nyförvärvet stången alla fall. Helt sjuka priser enl du får ge ca 85000 kr för en risig Dodge challenger -71, för samma peng får du en juste M5.
Re
51
Red Bull
Bmw 735 -88
Varför bry sej?? det är väl upp till ägaren vad han vill göra med sin bil!! Vill jag kapa taket och måla den lila så ska jag väl inte behöva be om lov?? :)
Vad är det som är så HELIGT med en BMW??

Har Cheva emblem på min :)
Cheva 6,2 Diesel :)

Länk
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Priserna får gärna stiga ännu mer på jänkarna så jag kan sälja min Camaro -75 dyrt =)
Men priserna har ju sjunkit drastiskt på 7-serien det senaste året. Köpte min 730 för 44000:- för 15 månader sedan, och då verkade det vara ett hyfsat pris. Nu verkar det dock som om jag ska vara glad om jag får 30000:- för den. =(

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Varför bry sig? Svar: dyra försäkringar är resultatet med en grupp "oseriösa" som kör Bmws fd "lyx/sport" bilar. Både Usa och porsche bilarna m,m har gått genom samma fas, i dag så är ju läget ljusare för de ägarna med låga försäkringar.
Magnus: Ja tyvärr så är det väl så att du inte får ut mer än 30000 kr för en 730 om den är 6 cyl mod. Några Usa bilar står fortfarande i ganska normala priser 75-90 årsmodell. Mopars muskel bilar pris uppgång är unikt bra 65-72 årsmodell framför allt.
Re
51
Red Bull
Bmw 735 -88
Jag tror inte att Bmw har mera oseriösa ägare än några andra bilar! Och det beror ju på hur mycket ungdommar som kör en viss typ av bil Hadde en rostig gammal Volvo 244 glt i slutet av 80 talet dom var ju inte roliga att försäkra då! Det är nog bolagen som Ockrar oss som har råkat komma över en bmw! :)

Men va fan 2000 om året är väl överkomligt för en 735a

Länk
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Red Bull: Det tycker jag verkligen. Som jag skrev i ett annat inlägg här så betalade jag 11000:- i trafik/år för min 730, innan Trygg Hansas chockhöjning. Fyller snart 20 och bor på landet.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.