|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Var på macken för att köpa kaffe i morse och fick se något mycket tragiskt! Där framför mig stod en 750IAL Royalblue metallic med 4 st! gula biltema dimljus hängande under kofångaren! Hatthyllan var bortkapad och ersatt med obehandlad spånskiva där 2 högtalare låg och skramlade. Cola burkar och Mc Donalds påsar såg ut att utgöra en del av inredningen.... detta gjorde mig så deppad..hur kan man behandla en sådan bil på detta sätt. :O( Mvh Skalman | |
|
Hur kan man behandla NÅGON bil på det viset??? Mvh. Micke Länk |
|
|
Borde vara skottpengar på sånt! Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Hmm.. Kom att tänka på en liknande sak som också gör en matt, i allafall mig. En snubbe handlade en Chevrolet Belair -65 av en av pappas kompisar. Sen körde de hem bilen, rollade(!) den och lade ner en 4 cyl diesel..... Tänk om tankar kunde döda... Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Tragiskt och deprimerande med förstörelse av vackra och heliga ting :( Ring BRIS(det står väl för BMW-ägarnas Rätt I Samhället?) och tala ut med deras kuratorer... Magnus historia var ganska rolig dock och fick mig på lite bättre humör :DDD Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Ibland kan man allvarligt fundera på om det skall behövas något speciellt tillstånd för att bli BMW-ägare. På det skall man skriva under att man aldrig kommer utsätta sin bil för sådana saker som skalman beskriver. Då hade många fina BMW-bilar aldig kunnat hamna i fel händer. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
| jävla tur att det inte var en cadillac | |
wik6 |
snyft......... aldrig en saab, hellre går jag!!!!!! |
|
Finns egentlgen ingen större anledning att bli deppad. Tror jo inte en raggar 750 kommer att rulla länga pga kostnaderna med den. Den dyker nog snart upp som reservdelsbil. |
|
|
Reservdelsbil är väl ett hemskt öde för en 750i, tycker jag i alla fall. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Reservdelsbilar är tyvärr det bästa som kan hända E32 nu, visst är det synd att en sån bil slaktas men antalet bilar måste ner så att de fina kan gå upp till sitt egentliga värde. Jag blir faktiskt glad varje gång en 750 el. M5 skrotas förutsatt att den är risig och sliten. Hellre ser jag en sån på skroten än att nån lodis glider fram på stan och skämmer ut märket/modellen. Och så blir det delar över till de som vill göra i ordning sina bilar. Det är helt otroligt hur en del gör, de behandlar bilarna som om det vore en gammal slutkörd Volvo 240. Och dessa "styling-saker", ljus och ljud, kapade fjädrar, de har inte råd att köpa bra grejor men något ska de ha för att det skall synas att de vill styla. Tråkigt är det också att de inte inser att deras bilar blir värda noll och ingenting med den utrustningen. Dock blir de bilarna inte långvariga för något går sönder som de inte har råd med och så byter de bort bilen mot en hederlig gammal Volvo 740 GL. Här i trakten går ett par fula M5:or, personer som inte vet vad för slags bil de har, annat än rak 6:a och mycket hk. De far runt utan avgassystem och tvättar aldrig bilarna, dock justerar de in basarna enligt regelbundet mönster. Jag såg även en blå 750iAL i Trollhättan som var riktigt ful, man hade sprayat dörrarna på den, skinnet var trasigt och lagat med stora mängder eltejp (!!!). Den hade säckat ihop fullständigt i stötdämpare baktill och lämnade ett moln av fotogenångor och oljepölar efter sig. Motorn gick kanske på 9-11 cyl. //Sniffer |
|
|
#Sitter i ett hörn, glasartad blick..spelar på läppen# |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det är ju bara en bil :))Nutidens Valiantraggare har fått slut på Valianter och kör "billiga" totalslut BMW lyxbilar som ingen annan vill ha:)) MVH Hasso Länk |
|
Det har skrivits mycket om risiga E32:or här på forumet, men faktum är att jag aldig har sett någon riktigt dålig, och jag har ändå tittat på massor av exemplar. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
| Hasso: Valiant med "slantsix" motorn är väl det mest okomlicerade man kan köpa, så långt i från en Bmw 750 man kan komma. Om 1000 år vid en framtida utgrävning så kan dom hälla en skvätt bensin i en valle motor och den startar. | |
|
Jag har sett flera lik. Min förra 735i har blivit förstörd av dålig skötsel av ägaren, dessutom så var den inne på BMW för ett tag sedan och det var fruktansvärt smutsigt inne i motorutrymmet, såg rent sagt förjävligt ut. Detta pga dåliga ägare som köper den billigt och ska leva som "kungar" tills det rasar då det blir för dyrt för dem att laga. Sedan säljer dem vidare dem till ännu lägre priser som förstör marknaden. //Schnitzer |
|
|
Jo jag har sett en 750 som var i nått fruktansvärt skick. Lacken var bedrövlig, frågan om den inte var målad med roller. Slitna fälgar ihoptejpade stolar ölflak på golvet. Oljefläckar överallt under bilen. Tur att jag hade näsdukar att torka ögonvrån som började bli fuktig bara jag såg lacken. Har du råd att inte köra Tyskt? |
|
|
Highspeed_M5: Jag tror att du och jag har sett samma "skönhet". Jag har sett en sådan med den beskrivningen i Trollhättan-Vänersborgs-trakten. Jag räknade oljefläktarna efter att den hade åkt till över 20 stycken. //Schnitzer |
|
|
Hej! Jag har också sett, enligt mig ett vrak. Den fd lokala BMW-handlaren hade 735i -87. Skinnet var kasst, den gick bara på 4 cylindrar, rutan var sprucken, bara en strålkastartvätt, fälgar fanns det sprickor i, bagageluckan var repad med förmodligen en nyckel, elhissarna funkade inte har för mig att även avgassystemet var i dåligt skick. De begärde 39000:- för denna bilen... Undrar om den någonsin blev såld. Samma företag fick inte längre vara "Auktoriserad BMW-handlare" längre efter att ha importerat BMW ifrån Tyskland och sen sålt dem som Svensksålda. Så härligt att de fick titeln indragen! Såna svin klarar vi oss utan. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Hej Såg samma bil i morse... denna gång snackade jag med ägaren till bilen och fick till min förfäran se att denna bilen hade full service bok, och verkade ha varit i ovanligt bra skick fram till denna vandals ägo. Att det sedan var min drömkombination av lack/inredning (Royalblue metallic/vitt skin) gjorde ju inte saken bättre då jag sökt länge efter ett sådant ex.!!!! Jag såg med avsky på hur den bak o fram keps prydde ynglingen hoppade in i bilen och gav järnet med dubben sprutande ur hjulhuset..... snyggt med rostiga fälger föresten. :O( Mvk Skalman |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Husse:Jo det stämmer nog alldeles säkert:) En 750 skulle aldrig starta i detta läge utan en DIS avläsning och justering av tändlägesgivarna:)) MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.