|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Jlundgren, Spara ihop till en bil för nära 500000 är omöjligt för normala människor.. Jag tycker det är kul att folk väljer att lägga alla sina pengar på en fin bil om det är ens stora intresse. Tror majoriteten av dessa unga killar med fin bil och låg lön är extra rädd om bilen och ser till att serva den som den förtjänar. Det är alltid enkelt att ge råd och ha åsikter när man själv har det bra ställt.... |
|
|
Alla människor får lägga sina pengar på vad de vill men jag tycker fortfarande att oavsett om man är "rik" eller "fattig" så skall man aldrig prioritera bort flickvän, polare, jobb eller sitt eget välbifinnande i ett sociala sammhället. Jag har många vänner som skulle vilja ha en M5a eller liknande men som också säger att de aldrig kommer att göra det på bekostnad av sitt nuvarande liv genom att byta till en mindre lägenhet eller liknande. Jag har också varit fattig student som inget hellre ville ha en M5a, men jag kännde att jag hellre lever ett bra liv med "hyfsad" ekonomi och väntar på min tur. Till slut så skulle jag vilja säga följande: Gör vad ni vill med era liv och åk de bilar som ni vill åka men se upp med vad ni prioriterar bort. Ibland så kanske det kostar mer än vad det smakar och plötsligt så inser man att eftersmaken är besk och ej så gemytlig som man hoppats på. Kör hårt och jag hoppas att jag träffar på er alla under någon träff i sommar. Nu är det dags att pack för att kunna åka iväg på Jul ledigt...... Fan va skönt. |
|
|
Kloka ord! :) God Jul på dig! |
|
| Lundgren> Känn dig lyckligt lottad, men alla kan ju inte få allt. Då får man helt enkelt... ja, prioritera. | |
M3-Mackan |
"You_2_slow" Du råkar inte känna en Claes från Ljungby, hade en fet svart 325 Coup´´e med 18" för ngt år sedan? -Mackan- |
| Jag väljer äldre bilar som har sjunkit tillräckligt i pris. | |
| För att kunna spara ihop 500k så måste man ha ett gansk abra jobb. Eller jävligt mycket tålamod. | |
|
Tålamod? Det tog ju bara några månader! Mvh, Steaman |
|
|
M3-Mackan menar du claes elmberg?? det var väll ca:2årsedan?? M.V.H// Fredde M3 POWER Blådåre!! |
|
|
Känner en här på detta eminenta forum som har en M5 92:a och en Audi V8 92:a. Båda dessa bilar är inga billiga historier. Visst är det kul att man har en bil som man känner sig till freds med men ibland andra saker lidande och det säger ju sig självt om man inte har den höga inkomst som vissa har. Kul att man blir gråtfärdig när man får in restaurangnotan.. "Gah!!! Jag som måste betala M5:an och Audin juh!!". Det gäller att prioritera på rätt sätt. Sätta sig ner och försöka göra en budget, en ekonomisk plan på hur man ska kunna unna sig sin drömbil och samtidigt ha ett någorlunda alkosocialt-krogliv på helgerna. Så att man slipper vakna upp dagen efter med ett ömmande stjärtparti och en diskborste i handen på en stockholms många innekrogar :) Mina 2 cents angående detta ämne. "Skit i allt! Lev fort och dö ful" - Micke 'Svullo' Dubois 1989 - |
|
M3-Mackan |
"you_2_slow" Japp, det är han. Jo, de var nog 2 år sedan. Köpte den bilen av honom. Den bilen var ju inte direkt någon vacker historia. Tur att man fick i väg den i alla fall -Mackan- |
|
M3-Mackan jasså den såg ju grym ut! kollade inte på den på nära håll!!! M.V.H//Fredde M3 POWER Blådåre!! |
|
M3-Mackan |
"You_2_slow" Stämmer den såg/ser grym ut. Men den har vart smälld rätt rejält i tyskland och mätarställningen är nog inte heller så korrekt på den. Stort plus dock för 18" Den finns förresten i Galleriet: Länk -Mackan- |
|
Jag är 20år har en hyresrätt på 70kvm som jag bor själv i med en hyra på 4100:- i månaden då ingår el, vatten och värme. Vidare har jag ett privatlån på allt jag äger och har i hemmet (plasmatv, sourround, dyra möbler .mm.) på ca. 150.000 och ett billån på M3:an på 160000 typ... Sedan lite småkrediter på datadelar etc. här och var.... Får ung 13000:- rent Har 14000 i räkningar =) Sen ska jag äta också det klarar sig än så länge... (Har en förstående flickvän dock =) Det går ihop på något sätt....alltid ********** En bra chef kör BMW! =) |
|
|
Offrar inget, men sparar förstås in lite genom att köra Lada på vintern. Vill inte utsätta den för salt och s**t som finns på våra vägar. Kanske den enda i världen som äger både en Lada 1200L och en M3 3,2??? ps. Är fullt frisk :-) Jan BMWCS # 3966 |
|
| Jantte: Vad ska dina grannar tro?!? Under sommaren är du en kapitalistisk borgarbaracka och på vintern en proletärisk kommunist! :-) Du gör det inte lätt för omvärlden! Inget allvarligt menat med detta utan läs det som ett skämt. | |
|
Kostar inget för mig anser jag. Får ut ca 13500kr i månaden+tjejens 9000kr. Har hyra på 2900kr för en 2a på 59kvm. Inga lån på lägenheten eller bilen. Bredband,el,telefon,mobil...sammanlaget ligger räkningarna på ca 5500kr isnitt per månad. Men försäkringen och bensinen blir ca 4000kr imånaden. Totalt ca 9500kr imånaden... Då har jag ca 13000kr kvar verje månad.. Lever gått. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Men sen kör jag ingen dyr bil...Utan en gammal M5.. reparationerna fixar jag själv oxå om det blir några. Har just beställt Nya M5 fälgarna med nya däck...kommer på fredag .. Hurra hurra // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
bjoerck: Jag har inte pratat med nån av dom som jag delar garage med ännu. Har M3:an på ett annat ställe förvarad nu över vintern, så jag antar att dom tror att det har börjat gå dåligt för mig... Men i vår skall de få se den i garaget igen :-) En del av kompisarna bara stod och skrattade när jag gled fram första gången med den ryska vagnen. Jan BMWCS # 3966 |
|
|
Bengan! Får du hela tjejens lön varje månad?...lite intressant att du räknar med hennes nettolön i vad DU har kvar varje månad... Lyllos!! ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.