AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.461

Vad offrar ni för att åka M-bil?

Sida 1 av 5
zumpen
Skulle vara kul att veta hur många det är som jag som inte är direkt "överbetald" och som åker M-bil? jag flyttade från en tvåa på 60 kvadrat, mitt i centrala borås som kostade 4750 kr i mån till en etta på 24.5 kvadrat utanför stan som kostar 1500 kr.. detta för att kunna ta lån och käpa en M3.. det känns hur rätt som helst och jag ångrar inte en sekund att jag gjorde det!
Skulle vilja höra hur ni gjort för att få det att gå ihop?
VIP
Tja...jag köpte min E46 M3:a efter att sålt min bostadsrätt med reavinst, men jag hade ingen bostad efter köpet eftersom jag hade lån på bilen.

Det blev andrahandskontrakt :)

Nu är den såld och jag är jävligt glad jag blev av med bilen överhuvudtaget när man ser vilka priser det är idag.
Ja du Zumpen jag tjänar väl som du ungefär,har för mig att du hade runt 11k rent.Jag har 1st M5:a,210kvm villa med varmgarage åt bumsisen,2st vinterbilar,och en vmax 500 snöskoter+ en massa andra kostnader.. Nu är det ju tur att villorna är billiga här i gästrikland så den kostar inte mer än ca 4000:- i månaden, samt det viktigaste är att min sambo oxå har fast jobb och tjänar kanske lite mer än mig t,o,m (äldre omsorgen)..Jag betalar dock M5.an själv då det är MIN och jag vill ha ensam bestämmande rätt om den..
Sen så jobbar jag som bilmek på aukt saab verkstad så där sjönk ju rep och service kostnad till endast rabbaterat pris på delar som behövs..Men skulle jag bli utkastad av tjejen så blev det en enrummare för mig med..
Jag har nog inte behövt offra särskilt mycket mer än skinnet på knogarna av allt mekande. Har ett välbetalt arbete sen en tid tillbaks så jag passar på och ser till att betala klart Bostadsrätten så fort som möjligt. Lån på någon bil har jag aldrig haft. Har alltid valt bil efter plånbok. Men suget har alltid funnits där efter.....Drömmen är att få råd med en e39 M5......fast det får bli när lägenheten är betald och bilarna är sålda.....fast m3:an ska jag aldrig sälja......aldrig!
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Bo hemma !! :-) , skippa krogen varje helg och jobba "extra" på helger och kvällar .

MVH TONY ///M3
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Håller med phiber!Bor själv hemma än och har därför inte så höga kostnader för boendet :)
+ att jag då har ett garage för M3:an :)
Mvh Ricke
Jag offrar mitt körkort. Tre hittils :)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
VIP,

Det ryktas om att du skall köpa en RS6, stämmer det?
Jag vet inte vad som räknas när det gäller att tjäna bra eller dåligt, men tjänar runt 300k /året och har min M3 plus en slit o släng volvo240 från 85 som vinterbil. Bor just nu i en 3:a men har precis köpt hus på 180kvm (äntligen eget garage).

Dock har jag en sambo som precis börjat jobba så det ska nog gå bra :D

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
yo
51
you_2_slow
M3-96 coupè
Tjenare jag har en marklägenhet på 100 kvadrat en volvo s40 som året runt bil och M3:an som sommar bil och har inte ett lån än!! OBS jag är inte mer än 22!!
Funderar på att köpa en M3 E46!!

M.V.H //Fredde M3 POWER
you_2_slow: Det är få förunnat att ha det så bra! Ser att du är från Ljungby, är själv född och uppvuxen där och det är ju inte riktigt samma bostadspriser som i Stockholm men ändå...

Jens
yo
51
you_2_slow
M3-96 coupè
MrMarsupilami Tja man får ju knega lite övertid i bland!!! men det kostar att ligga på topp har ju ingen flickvän så där lär man ju spara många tusen!!! Men allt har sitt pris!

M.V.H //Fredde M3 POWER

Blådåre!!
Jag offrade mycket men det räckte ändå inte till . Hade inte någon lån på den men bara bensinen kostade 3-4k i månaden vilket höll inte i längden .
VIP
johann:

Har beställt en, får den i Maj-03 preliminärt.

Svart kombi med helsvart läder.
cl
185
clyzzon
330i Touring -03
zumpen: Offrade min gamla 320 -92, det var inte kul att sälja den inte, inte samma kraft och utrustning, men ändå, första bilen är det något speciellt med. Annars är man "fruktansvärt" välbetald..INTE..men betalar inte några pengar, förutom försäkring då man åker billig vinter-bil, Audi 80 från -90. Mesta delen av pengarna går på flickvän utan jobb :(
/Johan
jo
97
jol

540 iT -97
Köpte min M3 i sommras. skillnaden i skatt o försäkring mellan min tidigare en 525 tds -92 var försumbar , och däck mm går att finna till bra pris.
Men jag vill ha mer så till nyår börjar jag jobba i oslo,räknar med ca 24k rent.. Ett tips till alla som inte har familj. Lönerna är mkt högre i Norge.

M3 familjebilen
Kostar väl lite mer att leva i Norge eller?
Tog lån när jag köpte min, så jag betalar av på bilen samtidigt som jag betalar hyra för en 2:a på 60kvm i centrala Lidköping.

Funkar bra faktiskt, inga värre problem och har inte behövt offra någe.

Tjejen studerar så jag betalar även mat m.m. för henne och har ändå cash över. Jobbar som elektriker och får ut ca 13-15k i månaden (timlön så det varierar) efter bilens avgifter och hyra så har jag 8-10k kvar som ska gå till räkningar och mat etc. Klarar mig utmärkt trots M-bil..=)

Mvh.
Robban Johansson
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Jag kan offra 2 potatisar :=))

Min M3 DAYTONA(DUMPAD)
Länk
------------
Min M3 MUGGELOROT SÅLD
Your_2_slow: kan du utveckla plastfixare lite? e du båtbyggare eller?
Beundrands värt att du fixar allt de där utan lån, men utan regering så går de ju o jobba väldigt sent utan protest.
Tyvärr bor man i en stad där en bra lägenhet i bra läge kostar som en ny m3...

Den som har flest BMW när han dör vinner!
Länk
2 lån på bilen och en massa utnyttjad kredit.. Bor hoss tjejen (gratis) och tjänar mer än mina polare.. ändå är det slut på kontot... Dyrt med M5:a :)

/Jimmy
Länk
www.aspwebb.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.