|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
mackan325 |
Jag har mina pengar på banken istället för i garaget, det blir lite bättre avkastning så. Man får förvisso klara sig utan E46 M3 men jag tycker inte det är lönt, framförallt inte givet det kassa andrahandsvärdet. |
|
Ingenting....... MVH Ingenjören |
|
| Jag har en förstående flickvän som betlar hälften av allt (i stort sett) när det gäller bilen... så jag har inte behövt att offra så mycket. | |
|
Jag har alltid sett till så att jag inte har behövt offra ngt för själva bilen och driftskostnader. Utöver kommer ju delar man köper till bilen för att den ska bli roligare och då får man ju offra en månad eller två ibland. Men då har man ju iaf möjlighet att välja när man vill ha utgifterna. |
|
|
Hej! bor i villa på 170kvm, har lån på hus, bil. Man har väl utnyttjat sina krediter så det blir inte mycket över i slutet av månaden. Har en tjej som jobbar och tjänar mer än mig också. Som tur är så älskar hon bara Bmw bilar och det är bara det märket som gäller så det blir till 99% BMW IGEN hurra:-)))))))))))))) |
|
|
wendtan: jag håller på att göra ventilkåper till volvos lastbilar!! ska börja med kolfiber snart och då tror jag att jag ska starta eget!! det kan nog bli kul men jag ska lära mig om kolfiber först det tar nog en stund!! Jag bor ju i en småstad så det är inte så farligt försäkringarna är inte så dyra här heller 8000:- helförsäkring helår på M3:an!!! M.V.H //Fredde M3 POWER |
|
| Jag brukar offra 3 grisar , en tupp & två kalvar varje vecka.... | |
|
Vågar du åka med m3 till jobbet :) ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
hmm har lån på bilen lägenheten och båten.. men det gäller ju att prioritera åka stånds mässigt ÅRET om eller gå på krogen 2ggr/vecka välj själv M5 Mackan |
|
|
Håller med, det kostar ju , jag betalar ca 5000 i mån enbart i rena driftkostnader dvs. försäkring + bensin. |
|
|
Det enda jag offrar är sex med flickvännen när jag får sån jäääävla lust att sticka ut o dra på... (gärna precis innan läggdags) :) Mip |
|
|
Det enda jag offrar är sex med flickvännen när jag får sån jäääävla lust att sticka ut o dra på... (gärna precis innan läggdags) :) Mip |
|
|
mip Kanske dax att du och tjejen pratar ut om ert sexliv... ;)) |
|
|
mip: Du har inte sett "The Chase" med Charlie Sheen och Kristy Swanson? Bevis på att det går att kombinera bilkörning och sex =) Jens |
|
|
Jag tycker att frågan är lite bisarr. Har man inte råd så skall man inte köra M-bilar, det är de som inte har råd och kör bilarna till bristningsgränsen som förstör för alla oss som är kloka nog att se till att ha råd med bilen. För sedan när man skall sälja bilen och byta upp sig så blir man inget annat än ledsen över alla "dåliga" M bilar som finns där ute och som drar ner både priset och ryktet. |
|
|
jlundgren: Frågan var väl inte "Vilken typ av underhåll underlåter du att göra för att åka M-bil"??? Trots att man inte har obegränsat med pengar kan man offra, som nån sade t.ex., att några krogrundor varje vecka eller att ha ett stort flådigt hus eller en fet båt. Eller hur? ________________________________________ Länk |
|
|
Wolv: Jag själv anser inte att man skall offra något för en bil. Verklighetan är trots allt förljande: Ung kille i 20 års åldern vill ha en M3 eller M5, han har precis slutat plugga och funderar på hur han skall ha råd med allt och tar ett lån på X-antal tusen för att köpa sin drömbil, detta är helt Ok om man i sin kalkylering räknat med att en M-bil är något av det dyraste man kan äga. Försäkringarna är skyhöga och bilen drar bensin och olja som ett läckande såll. Ovanpå detta skall man sedan lägga den service som BMW vill att man skall göra och en service II kostar på M5a ca 6500:-. Har man ett jobb där man efter lån och övriga levnadskostnader landar på runt 3000:- kvar i månaden att leva för så tycker jag att man skall tänka på saken, det finns viktigare saker i livet än att köra M-bil. Om man nu vill ha en bil som går utav bara fan så finns det alternativ som är billigare: Lotus Omega är en bil som många glömmer. Själv så väntade jag tills det att jag gått ut högskolan och skaffat mig det jobb jag vill ha så att jag tjänar så pass så att jag kunde köpa bilen utan lån eget några månaders sparande utan att offra något och jag kommer aldrig att köra M-bil, men jag har fått vänta och det har det varit värt. Nu levar man livet utan att behöva tänka på ekonomin bara för att man vill köra M-bil. |
|
|
Rättelse: Jag kommer alltid att köra M-bil. |
|
| En Lotus Omega är väl ändå betydligt dyrare än tex en M5 e34 eller M3 e36,ialla fall om det ska vara skick på den, sen är det inte direkt bara att åka till Opel och handla reservdelar,skulle tippa på att dom kostar en betydande slant oxå.. | |
|
Jobbar som programmerare bor i villa har en Ford 4*4 som andra bil Bor i Sundsvall Kör på höger sida |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.