|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Prova som sagt BMW Munchen, jag har lusläst deras sidor och de söker både nya medarbetare och examensarbetare och Svenskar har ofta bra rykte i andra länder så det blir nog inga problem. Men det kan ta lite tid att hitta just diploma arbeiten för sidan innehåller en massa prylar. | |
|
Nånting om elbilar då? Det skulle vara roligt om dom kunde få dem att bli "användarvänliga". Tänk er en motor som går i princip lika bra på alla varv. Tämk er att ha 200hp redan från start! Bara att gasa och ha kul, som i ett tv-spel. Miljövänligt och tyst. Och med tiden säkerligen billigare än bensin. Och vilka enkla motorer! Nu är bara problemet att mata motorn med ström, men det hoppas jag att du kan fixa ILiveToRide:-) Det kanske mer är en uppgift för kemisterna. Min skrothög: Länk |
|
| Varför inte lösa problematiken med 750/850 motorn? Den har ju några elektroniska skavanker. | |
|
Hittar tyvärr ej sidan med ex-jobb i München. Dyker den upp mailar jag den! En annan intressant idé är att låta karossen vara "ett stort kretskort" och på så sätt skippa hela det tunga och utrymmeskrävande kablaget. Har sett idén i en helikopter och det var ganska smutt! Vid eventuella skador (läs skotthål) letade signalerna upp nya vägar. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Blir nog lite svårt att hitta något exjobb som har med bmw att göra även om det skulle vara kul. Det är ju ganska svårt att få tag på något exjobb överhuvudtaget. Många som söker...om du hittar något som är lite intressant ska du nog söka det direkt. Kolla : exjobb.sunet.se teknolog.nu saab söker exjobbare såg jag.. kolla saab.se Har själv just fått ett 10p d-nivå exjobb på Gotland. Ska utveckla en produkt åt ett mindre företag..ska bli roligt. Har inget med bilar att göra men man kan inte få allt... Som elektroingenjör bör man åka 750 för den innehåller rikligt med elektronik ! |
|
|
Ingen lista men kontaktpersoner på BMW: Länk ------- Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit |
|
|
ILiveToRide// Hur gick det? Fick du tag på något intressant exjobb? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Elektroingenjören : ja det är svårt i Sverige, men det gäller inte utlandet..väldigt stor skillnad där, känner massor av folk som gjort det i andra länder pga bristen i Sverige tex USA, England, Tyskland, Brasilien | |
|
Hej! Om du kan programmera tycker jag ett program så att man kan koppla in sin laptop till bilen utan dyra program och annan utrustning. Och sen släppa det som OpenSource. Plus ett schema över hur man bygger kabeln. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Då menar jag alltså till BMW så som de gör på verkstaden. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
->Gunneriusson Vad är det för kul med en motor som går lika bra på alla varv? Då är det ju ingen vits med gaspedal, bara att ha en strömbrytare av/på..... framförallt finns det ju ingen motorkaraktär och då blir det ju ingen körglädje kvar! /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.