AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.909

BMW 535- 89

Sida 2 av 3
Hjelm
jajaja.. ;)
Troligen var killen en sopa på att växla eller nått.. men stryk fick han och flickornas seger tjut krossade nog den stackars killens framtida rejs vilja!! ;)

Men nu är hon (bilen alltså) tvättad och nya nattlampor i nosen!

C Y A Daniel
Länk
diamantsvart_bmw
blir ingen affär, fick veta att den som äger bilen nu är en riktig typ så jag hoppar det och letar vidare

tack för alla tips vh

Snart BMW 535I med skinn
Hjelm
Nu har jag provat och jag får väl krypa till korset och erkänna att den inte riktigt går till 7000Rpm..
Men 6200Rpm 2an och 3an innan den växlar (på mätaren), nu vet jag inte hur tillförlitlig den är.. men så är det..

diamantsvart_bmw
Tråkigt att höra! Men en bil som denna kan lätt som en god familjemedlem om man har tur. Det kan nog bli en ganska dyr affär om man har misshandlat den.

C Y A Daniel
Länk
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
okej okej, Hjelm. Jag intygar att en 535iA (M30)växlar något över 6000 på sportläget och lite till på spärrade växlar. Vad jag menar är att man inte får ut mer knuff efter 5500rpm. det är bara onödigt att inte låta vridet jobba med en ny växel. En gammal "glapp" 528 där emot trivs bättre uppåt 6500. (För er som vill veta, trivs v12:an bäst under 4000. med manuellt läge på steptronic-lådan är det "fett" att axa upp till 150 utan att gå över 3000rpm). För övrigt håller jag med om att 535:an var bland dom bästa bilar som fanns att köpa för pengar ´91. Med trimchip och automat klockade jag 0-100km/h på mätaren till 6.7s
diamantsvart_bmw
535:an ser ut att vara ett riktigt krutpaket. JAG VILL HA EN OXÅ!!!!!

Snart BMW 535I med skinn
B.Lee
En väns 535i klockades på ca 7.2 sek(man).Inte så dåligt!Han har varit jämn med många(dyrare)bilar i den klassen,typ,Volvo 850turbo,dragit 325i(e36)utan problem osv.Hyser stor respekt för 535:an!!!Snabb,snygg och billig i drift.Drar inte så hemskt mycket soppa heller(om motorn är frisk).Se upp för rishögar=konditionstest på Bmw eller M-Test,värt pengarna!!!Good Luck!Är själv på jakt efter en AlpinaB10BiTurbo,försiktighet är a och o!
diamantsvart_bmw
Jo man ska nog inte förhasta sig men det är svårt att hålla sig, 520:gin som jag har nu är ok men jag saknar
motorn, jag hoppas jag hittar en lika fin 535:a som 520:gin

Snart BMW 535I med skinn
diamantsvart_bmw,

satsa som sagt på en 530/540 istället om du kan lägga de pengarna som du pratar om, jag fick 64 000 för min 530i 93:a i september 2000. Borde ge dig lite vägledning om hur prisvärt 48 000 är nu.

Lycka till!

/Simon
min manuella trimmade 535an klockas på runt 7sek till hundra och 0-200 på runt 27.5 sek.

har kört ifrån en e36 328 med den som ästa jämnförelse, detta altså på ett riktigt streetrace med starter och hela kittet, inget landsvägs rejs dvs.

det var inte med mkt, men jag tog han.

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
Northern Streetrace Community.
Ma
1.341
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
535:n är mycket snabb i accet, men den kommer bäst till sin rätt på motorväg. Otroligt bekväm, man kan köra 140-150 i timmar. Där är motorn effektivast också, drar en liter i 140. Drar mer i stan och på korta turer. Annars kanonbil.

fe
1.676
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
kan bara instämma i lovsången för 535:an, har haft min i några veckor nu..blir bara nöjdare och nöjdare faktiskt..motorn är helt kalas, komforten finfin..köp en!
Är det stor skillnad i bränsleförbrukning på en 535 och en M5 ? Märks det att det är 100hk som saknas vid fullgas?

Mvh
Patrik
självklart märks det, m5an är rappare i alla avseenden, och soppan, är ingen större skillnad egentligen, om du kör normalt , gasar du mkt så ser man juh skillnad men det förstod du nog ;)

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
diamantsvart_bmw
Har någon varit och tittat på den här bilen???
Länk

Snart BMW 535I med skinn
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Bränsleskillnaden mellan 535 och m5 är ca 3dl blandad körning och klart mindre vid jämn landsvägskörning. Men det som irriterar mig är att alla dessa "top of the line" modeller från BMW kostar ofta satans mycket mer än standard modellerna i ägandekostnader, dvs försäkring, reparationer så de nu väldigt billiga och prisvärda M5orna äter säker upp det billiga inköpspriset genom ägandekostnaderna efter 2 år.

Men det är ju därför M5, 750, M3, 850 kostar ca 10% av nypriset idag..de går ju knappt att äga för gemene man.
Jag skall iallafall köpa mig en 320/325E30 snart och stopa i en M3E36 M3 motor..det är bolt on och besiktningen blir inga problem, problemet är att hitta en motor istället(beggad).
alla audi TT har inte 4-hjulsdrift..//danne
Har tyvärr fått höra att m30.motorn har samma typ av toppkonstruktion som m20.n, alltså vipparmar som kan gå av, toppen kan spricka mm (alla problem som m20 toppen kan drabbas av), vet ej om detta stämmer men jag har fått höra det från flera olika håll, men i övrigt bra grejer...

///M-power for the folks!!!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Vad är då skillnaden på motorn?

-----------------------
Min E30:
Länk
>Jag skall iallafall köpa mig en 320/325E30 snart och stopa i en M3E36 M3 motor..det är bolt on och besiktningen blir inga problem, problemet är att hitta en motor istället(beggad).

kan du besiktiga med den motorn i och få den godkänd då har du antingen köpt sveriges största fikabröd eller så är det blinda, döva, och stumma besiktningsmän utan armar att underkänna dig med, för enligt sbp får effekt respektiva nm bara öka med 10%, eftersom e30 aldrig fanns med det där motor alternativet så kan du heller inte ta kompletta grejjer och regg besiktiga, kort fattat, DET ÄR KÖRT!

om du inte hittar en 325a/320 som är tagen som flyttgods eller liknande och har avgas och effekt dispans..

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
Hjelm
Jag har också hört att det finns TT med tvåhjulsdrift.. snik modellen, som nu har lärt sig RESPEKT inför gammla herrar! ;)

C Y A Daniel
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.