|
Sida 8 av 17
|
|
|---|---|
| Foppa...du e inte direkt nån bmw-freak eller hur?... | |
| Jag jo?! Givetvis..men jag kan väl inte hjälpa att många karosser som BMW tillverkat inte är så upphetsande. Okej..jag kanske överdrev lite..men många av de där tänder inte jag på. E36 och E46 samt E39 är såååå vackra :) | |
|
Fick en länk av en nätpolare nyss...måste tamig f-n vara bland det fulaste jag sett. Snacka om förstörd bil!! Länk |
|
| Ja den där var ju inte snygg direkt... | |
|
Dessa sk Lexusbakljus, det är det värsta man kan utsätta en E36:a för tycker jag. Snyggt på just Lexus men inte på en BMW (inte heller på andra bilar!) Dessa "Z 10" var itne så vackra heller, kolla på länkarna nedan: Länk Länk De nya bilarna, E60 och E65 är väl de enda BMW som jag har lite svårt för, alla andra är mycket snygga och vackra, speciellt 80-talarna E24 och E28! ____________________________ Killar med kvalitet kör BMW! |
|
|
En vit snik-E-36. Ej nedlackad, plåtfälgar, begynnande rost...urk. Z1 är också grymt ful. |
|
|
Top tre fulast. =========== 1: Z1 2: E24 3: E36 compact |
|
|
Utan tvekan Isetta. Dock är den lite fräck, men jag hade aldrig satt mig och kört en. Förstår inte hur man kan klanka ner på skönheter som Z3 Coupé och Z1. Z1 är ju bland det fräckaste som har tillverkats i bilhistorien. Sänka ner dörrarna i trösklarna... Det är nytänkande det. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Visst är smaken kluven och det är ju bra, men efter att ha läst igenom vad folk har skrivit finns det någon som i princip rackar ner på samtliga BMW bilar, känns lite underligt för mig hur man kan vilja spendera tid på detta forumet om man tycker så? eller varför man överhuvudtaget äger/kör en BMW? Många här är väl ganska överäns om att BMW hade läckrare, snyggare design på sina tidigare vagnar som hade betydligt mer karisma och utstrålade körglädje och motorljud som få gör idag. Visst är dagens bilar betydligt "bättre" i de flesta avseenden, men ingen når upp tex till en 3.0CSI, 2002Tii, 2002Turbo, 6serie vad det gäller karisma och en egen design fri från "cyber-rymd syndrom", "tvålkopp", "japan-look". Det som jag personligen inte gillar med nyare modeller är materialvalet eller rättare sagt det utseende inredningen kan få...de gamla godingarna hade glänsande crom och fina breda träpaneler..idag ser man knappt skillnad på fejk trä och plast..i vilket fall som helst finns absolut ingen "tyngd" i inredningen som ger den där lyxigt härliga atmosfären, känns så himla massproducerade på någotvis. Dock finns det undantag. Nu kan man ställa sig frågan om tex en E39 eller E46 om 20år kommer att kännas läcker och udda med charm? troligtvis inte, men den som lever får se. Har dock svårt att tänka mig en revolutionerande ny design kommer att ytterligare "förstöra" det lilla BMW har kvar av sin bilbyggarkonst och främst design. Nytänkande är bra och viktigt i all ära, men det finns ett begrepp som lyder varför ändra på ett vinnande koncept? och är det verkligen marknaden som efterfrågar BMWs nya design? |
|
Perkka |
E36 är inte alls lika snygg som E34, dom är som lite mer kantig tyvärr.. E34 är mkt modern för sin ålder.. Håller med Stinzen: En vit, ej nerlackad E36 är bland det fulaste mitt norra öga skådat.. Går en sådan 318is här i stan, huvva man ryser när den rullar förbi :( Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| Det måste vara Z8, den är inte fin på bild men i verkligheten, VILKEN BIL!! | |
|
Håller helt med dem som ogillar Chris Bangles skapelser (alla nyare BMW?). Nya 7-seriens bakdel ser ju inte ut att höra ihop med sig själv. Men allt bleknar i jämförelse med BMW:s nyare MC!!!! De ser ju för d-a ut! Deras senaste touring-hoj ser ut som en korsning mellan en guldvinge och en HD (det sämsta av två världar), med två gestapo-agenter som modeller i annonsen, och sen offroad wannabe-hojar med papegojnäbb och ajajaj. Tycker fortfarande att E34 samt gamla 3.0csi /csl är det snyggaste de gjort. Och M1. Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
| En vanlig e30...typ 316 är en skam för ett märke som bmw, skulle aldrig åka runt i en sån.. | |
| Helt klart alla med kjolpaket (M-pkt borträknat) och annan icke-original styling!!! | |
| Har man inte sett nya 7 serien irl så bör man inte klanka ner på den, tyckte inte heller att den va nå snygg, på kort. Men sen när jag fick sen den irl och provsitta den osv började man gilla den. Skaplig bil =) z4:an va inte heller någon hit på bild, såg en här i stan igår o jag tyckte den såg rätt najs ut faktiskt.. | |
|
Intressant läsning, blir glatt överraskad att ingen har nämn E120 som den fulaste, kanske beroende på att ingen kunde benämningen kanske...Smaken är som röven klöven, men helt klart är att BMW förlorade en hel del av sin identitet då de vinklade om fronten till att likna alla andra bilmärken. Som ni ser så har jag en viss förkärlek till Coupéer. Vilken är då fulast, ja inte är det isettan för den har extremt mycket charm, däremot har jag väldigt svårt för nya 7-serien, inte snygg ur någon vinkel, den ser bara groteskt klumpig ut. /Johan |
|
|
Rakt av -------> E36 Compact Å förstår inte hur man kan klanka ner på Z3 coupé ???? Rå som få! |
|
chrille70 |
Jag tycker Z3 Coupé är så ful att den inte ens är värdig att bära BMW-emblemen. Den ser ju helt missbildad ut! Konstigt att (enligt min mening) supersnygga Z3 roadster med så enkla grepp kan förvandlas till något så in i bedrövelsen avskyvärt... Som tur är så slipper vi se en efterträdare till detta missfoster till bil -BMW har klart och tydligt deklarerat att det INTE kommer någon Z4 Coupé. TACK för det!!! Jag förstår i min tur inte att (nästan) alla klankar ner på nya 7-serien. En riktigt snygg och elegant bil i mina ögon. /Chrille |
|
Kolla på denna i mitt tycke sönderstajlade bilen: Länk Titta speciellt på motorrummet. * ryser * |
|
|
Jag har svårt att välja mellan nya 7-serien eller nya 5-serien, de är ta mig attan fula som stryk båda två! Men måste jag välja så är det nog nya 5:an, det är sådan kontrast mot de vackra linjerna som den hade förut, nu ser den ju bara klumpig och rund ut *snyft*... Störst Går Först! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.