|
Sida 3 av 17
|
|
|---|---|
|
Isetta... Och nya sjuan E65 hade jag svårt för i början, men har börjat vänja mig nu. Alla andra är väl vackra, om jag inte glömt nån. MVH Niklas [ÖVNINGSKÖR] ICQ: 85989541 |
|
| Måste bara säga att en E21a i fint skick sällan är ful, är verkligen folk som påstår annat ärliga eller är det fråga om lite mobbing? Iallfall så är skaran som ställer sig bakom och framhåller den som läcker, vacker, njutbar många... | |
|
--->Det finns inga fula BMW!<--- De åldras med charm och behåller sin grace så länge det inte hängs för mycket plast på dom. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Ok, jag måste väl erkänna. JAG har den klart fulaste bmw:n. En 1802 som är stylad 1982. Ni kan ju tänka er. Den ser hemsk ut. Men jag kan i a f lova att den ska se bättre ut till gävle träffen 2003. Om ni har sett 02:an i "varför måste dom", så har ni ett hum om hur ful den är. Men min har inte så fula breddare, jag har turbo breddningen på min. Men ändå... BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. |
|
| Jag glömde en sak, den har i alla fall en trimmad turbomaskin under huven, och en diffad bakaxel och nån värre vxl låda. Så den är pigg i alla fall. | |
-RW- |
Z3 Coupé. Den påminner väldigt mycket om Charlie Chaplins Skor. |
Gubbracer |
Z3c 4 ever! "Min kandidat för den fulla ankungen: Isetta" Fulla ankungar ser man inte så ofta!;-) Tycker att e36 är den minst snygga BMWn. |
|
Nya 7 serien är en katastrof designmässigt. Chris Bangle verkar gå in för att sabotera BMW:s rykte om att göra fina bilar. Tacka vet jag Klaus Luthe och dennes mästerverk, E30. Hur många andra bilmodeller håller i åtta år. Linjerna är fortfarande klassiska. |
|
| Alla nyare Bmw är fula!!! | |
|
LazerEye: Ha, väl talat! Jag håller med och vill lägga min utslagsröst på E39, en hemsk mutation mellan en gräddbulle och en tvål. Fronten på en standard 520 är liksom bara SÅ ful... fronten på en M5 är OK. En risig E38 eller E32 pryder inte direkt heller sin omgivning. Det syns så hopplöst väl när de inte blir omhändertagna. |
|
| Tillägg: Hassos E39 är faktiskt riktigt snygg, men det kräver faktiskt en hel del jobb och diskret styling innan man kommer dithän. | |
|
2002 touring är ful..E21 är fin, Håller förövrigt med LazerEye om att alla nyare bmw är fula.Dagens nya bmw påminner mycket om vissa Japanska bilar..Urk. hjorten |
|
|
E23 E36 Compact E46 Compact Isetta E23 Gillar inte heller 2000 med de fyrkantiga lysena fram. |
|
|
FRIFART: Absolut ingen mobbing av E21-ägare från min sida. Jag kan säga att från botten av mitt hjärta, så tycker jag att E21 är den fulaste BMW'n som någonsin gjorts. Med detta menar jag ju knappast att du är en sämre person än mig, bara för att du gillar den. Till skillnad från många andra här så tycker jag att såväl E23, E36 och E65 är kalassnygga redan som original!!! Åtminstone sålänge E65 inte har de här fälgarna: Länk Vem f*n godkände den fälgdesignen? Det är ju snudd på det ABSOLUT fulaste man skådat någonsin! *klöks* Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
E65 överlägset... ......när min far gick in å titta på nya 7:an så undrade försäljaren om han vill provköra? Han gick ett varv runt den titta på försäljaren en lång stund innan han sa.... Min far: Nä, jag ska åka och köpa en Merca.... Försäljaren: Varför då? Min Far: Tror du jag vill åka omkring i det där? Jag vill ha en diskret bil o snygg bil. Den där skriker ju efter uppmärksamhet du kan ju lika gärna laka den röd....å den är ju inte äns snygg.... Sen tacka vi försäljaren och åkte å testa en ny S-klass... Jag tror min far är den typiska 7-serie kunden, en man runt 50-60år...av den gammla skolan...har inge behov av att visa upp sig, men vill ha en rolig/bekväm bil. Tror desigenen på E65:an inte blir långlivad, en ny blåval. |
|
|
Menade inte dom som finns ute nu,alltså dom som kommer typ 2004 å framåt...ruskigt fula!! Dom som finns ute nu är ju en riktigt "bmw"...nästan alla är snygga!! |
|
|
nofx16, jag vet att du gör seriösa uttalande med bra grund bakom men jag syftade mer på andra inlägg jag sätt. Liknande att E21an är gammal och har små fälgar därför är den ful..inte för att någon sagt exakt dessa ord men du förstår säker vad jag menar. Jag tycker onödigt mycket design akomponjerat med ett överflöd med teknink gör en bil ful...ungefär som en mobiltelefon som har precis allt + 200extra signaler och ett neonblinkande skal. Alltså för mycket lull lull som pånågotvis försöker kompensera en svårsmält design som återfinns hos 100tals andra produkter på marknaden och även körupplevelser som gått förlorade därav. Lyckan är en bildesign som är lite annorlunda och nymodig (för all del)..men som just utmärker en viss typ av modell och inte kan förväxlas. Nya bilar måste ofta stylas medan de äldre är mer persoliga och aldrig tappar sitt ansikte. Kanske att nya E65 kommer att anses som kalasläcker år 2032 när den är en klassiker :-) |
|
|
Instämmer till fullo med flera tidigare talare angående nya 7-serien. Det är sant att bilder inte gör åbäket rättvisa - den är om möjligt ännu mer motbjudande i verkligheten! Varje gång jag ser en E65 har jag svårt att tro att detta missfoster verkligen kommer från samma företag som byggt bilar som E24, E30 och E34. Alltså - nya sjuan är den fulaste BMW:n som någonsin rullat på denna jord, alla kategorier. Jag känner även att jag måste slå ett slag för kvasi-futuristiska Z1 som åkte på däng i början av tråden - den är ju hur tuff som helst! Klassiska BMW-drag blandat med lite avantgarde - superb! :) |
|
|
Jag ångrar nog mig; den nya 7 serien är inte någon hit ut designsynpunkt. AMET Jag vet inte vad det är som gör E36 så lame, antingen att man sett för många mao att den är för vanlig så man tycker den är slätstruken. En 316 utan nerlack den ser ohyggligt tråkig ut tycker jag. |
|
| JAg har sett en Hamann stylad E65 och det är som natt och dag..den vill jag ha..trots att jag inte är superpositiv till styling överhuvudtaget. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.