|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Roger: är du säker på det? har hört 6000 mil för m20, 4000 mil för m40, har aldrig hört 5000 mil innan? MVH Johan K |
|
|
så, då var remmen bytt! var ju skitlätt, det svåra var ju att demontera allting som sitter runt :( motronicbilar är ju lättare, på min har man pulsairrören som går i vägen, samt att på motronicen sitter kylslangarna smidigare monterade! dock var det lite pill med att få på remmen, fick till slut lägga på remmen och sätta dit spännaren i efterhand och spänna upp allt...skruvade ihop remskivorna så jag kunde provstarta, startade och tyckte det lät bra, ringde min vägledare som sa att remmen var spänd för hårt då det hördes ett ylande ljud...detta ljudet hörde jag med den gamla remmen också, har det slarvats där också måntro? iaf så fick jag skruva loss övre kåpan och lossa spännaren och justera den lite, så blev det bra :) sen råkade jag knäcka pulsairrören för mycket så det läcker där nu :( ryker lite fult....skall undersöka imorrn..har hållt på sen 08:00 kom precis hem....är helt slut i ryggen :( obekväm ställning blir det, man skulle haft flipfront :) hursomhelst, det är absolut inget svårt att byta remmen! bara man är noggran med att följa markeringarna som finns och tar det lite lugnare än vad jag gjorde så kanske man inte behöver mecka så mycket extra :) MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.