AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.491

17" / 18" vinterdäck!

Sida 2 av 2
Frittz
*Tack Tobias*

Det är i princip samma bromsskivor på 330 :in som på nya M3 :an.
Det diffar på 5 mm i diameter om jag inte är helt felunderrättad.

Så på torrt underlag stannar jag på en 5 öring :-) ... värre är det vid blixthalka, så jag får väl spara undan till en ny front till våren ;-)

Mvh

Frittez

Länk
Frittz
Jag menade självklart inte att det är samma typ av bromsskivor på 330 in som på M3:an ( M3 an har compund skivor fram och bak )
Jag menade i storleksförhållande....

Sorry for the slip....

//

Frittez

Länk
Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
Hej Frittez!

Det är rätt att spara ihop till en ny front, eller åtminstone till självrisken som BMW försäkring tar.
Jag måste till att betala den nu efter nyår, plockade ett rådjur i fin landsvägsfart i förrgår och bilen ser ut som sju svåra år. Då hjälpte det inte med 16" vinterdäck inte, utan det small ändå.

En fråga Frittez, du kör med 18" på både sommar och vinterdäck. Var har du gjort av original 17" M-fälgarna? Har du kvar dessa och är de då till saluu?

MVH
Tobias
Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
...och salu stavas fortfarande bara med ett "U". Blir lite finsk klang annars... :)
Frittz
Jag beklagar verkligen Tobias, alltid lika surt att kvadda en vacker bil... speciellt då man får slanta kalaset också...
Förjävligt att man får betala självrisk på viltolyckor... men det klart kan bli lite svårt att kräva rådjuret på pengar... speciellt i det tillstånd han lär vara i nu... Usch.

Nej jag subventionerade inköpet av 18 tummarna genom att sälja orginalfälgarna... så här i efterhand känns det lite förhastat, men jag fick så bra pröjs för dom, så jag kunde inte motstå... Har dessutom aldrig varit särskilt förtjust i den modellen av M fälg... men som vinterfälg hade dom passat perfekt.

Frittez

Länk
oscarv
Tobias å MNS,
det finns faktisk en 16 tums fälg som passar till 330 enl en artikel på Bimmer.org har flera provat med AT Italia Type 5 16x7.5 kolla på

Länk
Frittz
I ´ll be good damn.... Jag viker mig !!!
Accepterar en tillrättavisning och en smäll på fingrarna, om man kan backa det med fakta, som i detta fall :-) * Pluspoäng till Oscarv *

Fråga, är det samma storlek på broms skivorna, när man har sportpaketet (M paketet ) som på en standard utrustad 330 ??

// En ödmjuk

Frittez

Länk
Frittz
"God damn" stavas med ett O för ordingen skull... blev lite ivrig i tangenttryckningen där

Frittez

Länk
MM evo 16" går ju på M3 E36.
insidan av fälgen är större en normal 16" fälg.

Länk

* Frittz * Det är samma bromsar/storlek vare sig man har sport pkt elle ej.

Länk

bl
2.296
blixten
325i -88
MNS_M3, var hittar man MM evo 16´ fälgar någonstans?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.