|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni det skulle krävas för min M3 smg för att ta sig under 5 sek 0-100? ingen ro utan åror.lugn och ro med motor båt! | |
| ligger inte den redan under 5? | |
|
Nope 5,2 ingen ro utan åror.lugn och ro med motor båt! |
|
| Klistriga puckar | |
ant |
mappning och r-däck kanske?? ============================= Länk |
| Har inte en susning vad mappning är...:0) | |
ant |
att mappa motorn innebär att man chipar den. men istället för att använda ett vanligt chip så optimerar man mjukvaran efter just din bil. ett vanligt chip är framtaget med en motor sen användar man det på alla motorer av just den modellen. en mappning innebär en unik optimering för just din bil. ============================= Länk |
|
Du har massor med garanti på din motor kvar. Att börja upphäva en massa motorgarantier för att köra 0,3 sek snabbare från 0-100 känns lite dumdristigt. Har du otäckt mycket pengar så är de väl grönt men annars får ja nog säga att de verkar ganska dumdristigt. Sök på lite trådar om rasade m3 motorer och ha i betänkande att du har en ganska hårt trimmad motor från fabrik. Ja kanske e lite tråkig i mitt synsätt men kontakta ess tuning i norge eller hör med Asken om du vill få din bil kompressor konvererad. De hade tydligen ett kitt till m3 e46 under utveckling nu under hösten. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Kompressor till M3 SMG 02:a .. ni har för mycket pengar.. börja med att köpa en riktig växellåda =P *avis* --------------------- Köpes: -Turbo god för 400hk HX40, T04E hybrid, m.fl.. -Insugningsrör Dellorto 45dhla till M10. |
|
|
Jag vill oxå ha SMG!! :-P Länk söker även M535. har du en till salu? maila mig på Sammy_lundin@hotmail.com |
|
|
Men usch vad avundsjuk man kan bli , jag vill också ha en ny M3:a eller dylikt :( _____________________________________________ Länk |
|
|
Enligt alla test som jag har läst så gör smg:n strax under sex sekunder till hundra köp manuell istället det tror jag lönar sig . har kört en massa bilar med typ smg lådor tiptronic mm är alltid snabbare med manuell ferrari har dock lyckats hyfsat har haft privilegiet att ladda runt i en 355:a v8-power |
|
|
getrag du vet väl om att SMG´n växlar på 0,1s i snabbaste läget va? Du måste va en jävel på att växla snabbt :) Ps blanda inte ihop SMG och tiptronic tack.... |
|
|
precis..man bör skilja på smg och vanlig aut. låda.. smg är en elektroniskt styrd koppling, i stort sett en manuell låda..en riktig aut. låda, som tiptronic, har ju momentomvandlare, vilket inte alls är samma sak som smg, framförallt är det långsammare.. "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
jag ska ta reda på i vilket nummer av auto motor och sport som dom fulständigt sågar just smg lådan hör av mig sen V8-POWER |
|
| Sklij också för bövelen på SMG, som satt i E36 M3 och som sitter i 325/330 numera, och SMG2, som sitter i M3 E46! | |
|
jag snackar just om e46 m3:an det är den jag har läst om ingen anledning att bli upprörda säger bara vad jag läst V8-POWER |
|
|
till tvalkoppen ja lådan kanske växlar på0,1 sec men sen tar det tid för föraren att dra spaken också sen pratas det om en viss lag effekt i styrningen av växlingarna V8-POWER |
|
| getrag: närå jag är inte upprörd. Bara tänkte klargöra saker och ting så att ingen blandar ihop! :) | |
|
getrag: Står inget sånt om M3 SMG i Auto motor & sport, den får bara berömm Har du själv kört en M3 SMG2? Ja har kört båda delar och sägerbara SMG rockar fett! |
|
| Har aldrig hört någon tidning/testare säga något ont om SMG II. Och det är bara att ställa sig i hyllningsledet. Även om auids nya låda ska vara snabbare (så länge du tänker växla till den växeln som är förvald iaf :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.