|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Lånade en TT 225hk en dag på jobbet och det var en mycket trevlig upplevelse! Som sagt, man känner sig lite instängd, men annars hade jag inget att klaga över. Sen har vi kanske lite olika krav då jag puttar runt i bilar för max 10000 kr ;) Beställ hem ett begagnattest från Teknikens Värld. Finns mycket matnyttigt där. www.teknikensvarld.com ______________________________ Mvh Tomas Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
Asså TTn är en typisk sån där våt dröm för en designer som gått i uppfyllelse. Jag kan precis se det framför mig: Designarna kan bara rita och fattar inget tekniskt. Dom får till en snygg skapelse som dom visar för ingenjörerna. Ingenjörerna sliter sitt hår och säger att det går inte att bygga en fungerande bil av det där. Skapelsen får god respons på nån mässa och cheferna sätter blåslampan i baken på ingenjörerna. Resultatet: En "sport"-bil som kräver aktiv fjädring, antispin och all annan högteknologi för att över huvudtaget hållas kvar på vägen. Enligt mig så ska en sportbil från grunden vara byggd att gå fort och sedan kan man använda elektronik för att ytterligare förbättra detta. Som tex Porsche gör med sina bilar. -- |
|
|
Sätt in en kontaktannons: "Frissa med Audi TT sökes". Köp sen en Z3 till dig själv. Allvarligt talat: Jag skulle aldrig välja en TT när du kan få en bra BMW för dom pengarna. |
|
Tigerr |
TT är en sånn bil som alla tjejer tycker är "jättegullig"! :P Vill du verkligen åka omkring i en sånn? Visst, nu har jag iofs bara erfarenhet av vad de 18 åriga tjejerna som jag känner tycker och tänker.. Men när de ser en BMW Z3 så blir kommentarerna: tuff, snygg, underbar, vacker.. När de ser en Audi TT så blir det i princip bara: söt, gullig.. Tigerr |
|
Jag har förstås inte världens vackraste modell ;)men jag skulle aldrig köpa en TT dels pga designblundern "upp o nedvänd tvålkopp"..;)) Tacka vet jag klossformad dinusaurieBMW...En klassiker.:) Mvh Janne. |
|
|
jajajaaa!! OK, tillfällig sinnesförvirring! Det får nog bli en fin 323 eller 328 E36 coupé i stället! Tack alla! Klas :) |
|
|
E46 menar jag! E36 har jag ju redan! *DUHHH* |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
haft både audi TT roadter, och M Roadtern. TT är det mer komfort i, inte så mycket vindbrus från cabben som i Z3an (hade en 98). Men BMW var ju mycket roligare, men 321 RWD utan ASC, mot 180 FWD är ju inte rättvisst att jmf. |
|
mosse: du kanske bör fråga på Audi-forumet också.... Bara för att försäkra dig om att dom också rekommenderar BMW-köp..8-) |
|
|
Haha, ja det kanske man skulle göra! |
|
|
Dr Krall: Du var före mig. Vad väntar du dig för resultat på en BMW sida:) TT:n är nu klart att den kommer med samma motor som i Golfen R32 heter den väll. V6 250hk och ny växellåda. |
|
|
TT - Z3 känns som liknande bil. Ett par fina bilder. Länk Länk |
|
|
Ja jäklar! Den var ball! TT som är med i DTM serien är hyffsat hårig också! Men men...vem vill köra folka? ;) |
|
T_J |
Att TT`n vinglar av vägen i höga farter existerar inte längre, det är sedan länge åtgärdat på den. Och vem säger att man måste nöja sig med 225hk? Ett enkelt chipp för några tusenlappar har man ca 250-265hk, kombinera chipet gärna med ett avgassytem så går den kanonfint. Vad gäller interiören så tycker jag att den är riktigt läcker och rent utsagt mysig. Ett måste dock är en lätt sänkning och en omgång snygga fälgar så är den riktigt trevlig att titta på. Men står valet mellan en Z3M och TT 225hk så är valet enkelt, Z3M helt klart. Men det är jag det. |
|
Audi TT er en meget fin bil, men den er også en slags "billig" (fattigmands) Porsche...hvorfor ikke købe Porsche Boxster ? ....eller at vente på den nye BMW Z4 3.0....0-100 km/t på 5,9 sekunder og 250 km/t i tophastighed ! V-max |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.