AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.839

Audi TT nått att ha?

Sida 1 av 2
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ursäkta att detta ligger utanför BMW, men det finns ju många kunniga här! :)

Har sprungit på en Audi TT med 225 hästars motorn och Quattro.
Kan inte låta bli att trivas bakom ratten på den bilen, funderar på att ha en som bruksbil.
Är det bara smäck, eller är det bra bilar.
220.000:- begär dom för en fin 00:a med 6000 mil, Svensksåld.

Tacksam för lite input!

/m
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Säkert en bra bil,se dock till att den har vingen bak,annars så rullar den runt vid gasavdrag till exempel i en högfartskurva :)))

Sen gillar jag inte designen någe vidare,nåväl lite off så inlägget raderas nog snart misstänker jag..

Mvh Janne.
jo
232
johanaxelson
3.5 CSi -74
330dA kombi -03
R1100S - 02
En ovetenskaplig synpunkt men i alla fall.

Tittade pa en san en gang, 180 hk och ej quattro.

Drog upp den i 200 pa motorvagen och holl pa att gunga av, igen kul upplevelse. Den klarade inte av att svalja ojamnhetenra och kom typ i sjalvsvangning. Bade jag och polaren i holl pa att skita pa oss.

Som jamforelse gar min 3.0:a fran -75 som ett lok i 200.

Hoppas dom fixat till vaghallningen pa dom.....
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Dem har visst gjort en hel del förändringar på bilen sen ett flertal TT rullat vid främst avfarter från autobahn på tidiga exemplar...Det synliga är som sagt vingen..

Mvh Janne.
När den kom så var jag helt frälstÖ jag skule bara ha den. Den påminde så mycket om en drömvill från min barndom dvs VW Kamann, kommer ni ihåg den? Så det vägde mellan TT och min Z3 Coupe när det begav sig att köpa ny bil.
Visst har TT 225 hästar men det känns som en traktor i gämförelse med knappa 200 på Z3C! Dessutom slår turbon in typ 2 sekunder efter att du trykt på gasen...
Och så plastig den är. Det kändes som att sitta i en tvålkopp. Dessutom fick jag nästan ångest av dem höga dörrarna, fönstret satt i höjd med axeln...
Nej TT är snygg utvändigt men jag blev besviken.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hmm..inte så lovande hittills! ;)
Kan hålla med om att dörrsidorna är höga, inte skänt att vila armen på....
Men plastig vet jag inte, den har ju en grymt snygg interiör! mycket smaskiga aluminiumdetaljer.

Jag har letat vettig begagnad BMW runt 200.000:- strecket...men hittar inget jag vill ha.
jo
232
johanaxelson
3.5 CSi -74
330dA kombi -03
R1100S - 02
janne - visst har dom fixat till dom forsta.

Alla togs tillbaka till fabrik for att fa antispinn och nya dampare har jag for mig.

Inte kort nan nyare.

Haller ocksa med Z3c4ever, klart klaustrofobisk inuti.

Ganska kul att kora annars, ett hjul i varje horn ger radiobilskansla
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

johanaxelson>>Antagligen har dem gjort detta på alla ex men så kan det gå när man inte gör jobbet klart innan bilen börjar säljas..Men en bil som ser ut som den kan väl inte annat än bli fel i vindtunneln ;)

Mvh Janne.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Säkert en fin bil? men sitter man inte väl instängd i den bilen?
Den känslan fick jag när jag satt iden.
Men bilen saknar en 6:a.
Interiören är jag inte så jätte imponerad av heller..
It's up to you om du gillar bilen, slå till men...
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Mosse: Varför inte en Z3 Coupé 2,8 eller M???
De får du ju för 200KKr.
Audin är ju 2 sitsig så då borde det ju räcka med en 2-sitsig BMW eller?

------------------------------
Magnus M, BMWcs NORD 4047
------------------------------
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
Länk
Nuvarande åk:Länk
Gamla bettan: Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ser fräna ut men har ett ganska mediokert chassi! I grunden är det samma chassi som i golfen och New Beetle.
Quattron är nog betydligt bättre än de tvåhjulsdrivna versionerna som enligt ryktet har en barlast på ca 30kg ovanför bakaxeln!!
Denna barlast tillkom för att motverka lyftkrafter på bakaxeln i höga farter. Problemet är bara att barlasten ligger för högt och höjer tyngdpunkten på bilen = svajjiga egenskaper.

Läste om att man testat TT:n och Z3Coupe i en vindtunnel. Då visade det sig att i högre farter ökar lyftkraften markant på TT:s bakaxel i förhållande till framaxeln, vilket förklarar att det skett ett antal otäcka olyckor vid högfartssvängar i tyskland med den modellen (de har helt enkelt släppt greppet i bakvagnen och snurrat av!). BMW:n hade inte samma tendenser utan hade helt proportioneliga lyftkrafter över fram och bakaxeln = samma balans i bilen vid låg fart som vid hög.

Mer utseende än prestanda alltså!
Men är det utseendet man är ute efter så varför inte...!

Tycker personligen att det känns väldigt instängt i dem bara pga lågt tak och höga dörrar.

Vill man vara elak kan man säga att det är många hårfrisörskor som kör TT! ;o)

Mvh
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jag ska vara väldigt ärlig & säga att det jag FÖLL för var färgen!
Pilgrå....hur ball som helst! ser ut som hämtad ur ett militärförråd! (finns bara 2 st ex i Sverige)
Samma färg som bakgrunden i inläggen!
/Klas
"sucker for colour"
Jag har kört en 180 hästare utan quattro och var helsåld, en av anledningarna till att det blev en Z3'a istället var att jag ville ha 6 cylindrar. Nu var jag inte uppe i mer än 185 - 190, men den gick stadigt och fint. Detta var innan bilarna blev modifierade med vingen. Mycket trevlig bil tycker jag, och jag upplevde inte alls kupe'n som trång.

Det negativa jag hört är att en 2wd med lilla motorn känns rappare än en quattro med stora motorn, de extra hästarna väger alltså inte upp den extra tyngden.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Mosse: Måste hålla med dig om färgen Pilgrå! Den är urläcker!! Rikigt ball! Ser ut som betong :)

Man kanske skulle lacka om Z3an :))
Bo
132
Bong
Z3 M Roadster -97
BMW Marine D7
"Vill man vara elak kan man säga att det är många hårfrisörskor som kör TT! ;o)"

hmmmm... det är faktiskt en hårfrisörska här i min lilla stad som har en TT...
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Det var väl snällt sagt.. ;)

/// Ett halvårs abstinens...
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Det är nog fler hårfrisörskor som rattar Z3:or än TT!
*heheee*
Tigerr
Har du suttit i en TT!? Man får cellskräck! :P

Tigerr
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Man får väl se till att aldrig sitta ensam i bilen! ;)
Tigerr
mosse --- Kanske en lösning.. Men seriöst, man ser alldeles för lite ut! Små, smala fönster!

Tigerr
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
mosse: åk o prova! körde en 225hk Quattro för ett par veckor sedan, grymt besviken :-(

värst var turbolagget, sedan gillade jag t ex inte känslan i ratten. Men cool exteriör, visst...

mvh
Anders

BMWCS #4727
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.