AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.880

Hamann HM2:or eller behålla original?

Sida 2 av 3
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Köp riktiga däck istället för fäljar, har du inte råd/plats att ha kvar orginal så skit i det. En GT är ju ändock en GT.....
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Kingen: Du kanske skulle åka en bil som e banklar nån gång, det e spännande upplevelse, det vill jag lova. Ett antal uppsättningar coliovers, krängare, pendelstag mm testades under en lång tid innan bilen blev klar, ordentligt med pengar och tid är lagda på bilens chassie och jag lovar att det är hårreande så fin väghållning bilen har med rätt set-up. Men.. ..what it all comes down to e ju faktiskt däcken, som spelar en stor roll. Jag behåller naturligtvis standardfälgarna om jag kan få tillbaka den känsla som fanns tidigare. Dessutom e om snorlätta och mkt snygga så det är inte alls det jag gnäller på.

Men hur är det då med däck? 235/35:or Potenza kom någon med. Det har jag hört innan åsså, alltså 235:or runt om trots 7,5:or fram. Blir inte det lite konstigt? Hur som helst, det är ett förslag, och det välkomnas. Inga andra som är erkänt bra? Dunlop 9000 har man åsså hört talas om.... Tips tips.... =)

Länk
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Jag vet jag tror det var dig som jag sålde ett par 18" däck till i våras eller vintras i malmö!!!!!!
du hadde 18" på då!!!!
235/40/17 e inga problems på 7,5 " fälg

32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
haha!! stämmer bra det =)

Länk
- Mario Andretti
Jag skulle ha behållt orginal, men det är jag och jag är bara efter klok eftersom jag sålde mina orginal hjul som var helt som NYA!! har letat ett bra tag och har inte hittat några i samma skick.

Bäst i test i tyskland är dom nya Good year eagle F1.
Av 6 test moment så var dom sämmst 3:a.
Sen finns det ju Bridgestone potenza S02 som i samma test komm på en andra plats, nästan samma poäng som F1:orna.
Bilarna som kördes var BMW 330 med 18" M fälgar 7,5 fram och 8,5 bak. däcken storleken var 225/40 fram ock 255/35 bak.

//Martin

Länk

Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
GT fälgen är inte så unik, den fanns som tillval från -94 och satt orginal även på cabbarna. 1996 försvann tyvärr BMW Motorsport texten.
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Jag skulle rekomendera Yokohama AVS sport i orginal dimension 235/40 runt om.
Snabbaste gatdäcket på torrt enligt många. Sen kan man inte komma ifrån att man får lite känsligare styrning med större fälgar - mindre profil det är ju mindre som flexar.
Har man som du Johan en extremt styv bil så är det ju däcken som är den svagaste punkten med sämtre däck får man ju liksom inget ut av chassiet.
Sen beror ju allt på vad man ska ha bilen till. och vad man för tillfället har i plånboken.
Vill du ha en helt makalös väghållning så kan jag utan tvekan rekomendera R däck!
Det är det första jämte bromsarna som man bör uppgradera.
Jag tyckte att det såg snyggare ut på fram på min bil med 235... så jag skulle satsa på lite bredare bak däck... men gå ner i profil... det gör en hel del med låg profil...
john john: M3 Cabens fälgar är inte likadana som GTns.
De som skiljer är att Gt-fälgarna är smidda om ja inte minns fel.

mvh larsson
300
höfläkt
535daT -05
Att finansiera ett 18" fälgköp genom att sälja en orginal smidd GT fälg...till en orginal M3 GT...njaee.

Visst, fälgarna gör halva bilen. Men du har en bil som andra M3-åkare inte har....
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Inte alls konstigt med 235 på 7,5" fälg, standard på alla M3 93-95!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Dlarson, både cabbens och GT-fälgarna är smidda. Däremot saknar cabbefälgen "BMW Motorsport"-texten. Dessutom är cabbefälgen polerad, GT-fälgen skall vara lackad i "vanlig" silverfärg.

Mvh
johan b: Ah så kanske de va ja.. visste att de va någon skillnad iallafall =)

mvh larsson
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
225/40 fram ock 255/35 bak, dom nya F1:orna, ska jag testa. i nuläget tar mina 215 i innerskämen fram (vid max rattutslag), men jag kastar på ett par tunna spacers så löser det sig.

Länk
- Mario Andretti
cl
185
clyzzon
330i Touring -03
328-Johan: Kollade på bilden som du hade fixat i photoshop, det är svårt att säga vilket som är finast. Mina åsikter om detta är att man ska trivas med bilen, antar att du inte tycker att GT fälgarna är så ruskigt fula då du satte på dom "igen", men vill man köpa nya fälgar så e de la inget mer med det, vore jag du skulle ja köpa dom, och om ja hade råd ha kvar dom gamla, sen när du ska sälja bilen hör du av dig till mig så köper ja 12 tummarna.. :) Ang. däck val, hade oxå lite problem med svajjig bil, speciellt bakvagnen, det där med att lägga ut pengar på "riktiga" dyra däck tycker ja de råder delade meningar om. En kompis till mig hade 19" på sin M3'a och åkte på billigare däck säkert runt 1000 lappar dyrare än t.ex michelin osv, hade inga som helst problem med varken banåkning eller vanlig körning, även ja åker på kumho (eller hur de stavas) och har inte heller några problem längre. Däcktrycket spelar juh oxå det en stor roll, och även att man har samma fabrikat fram och bak. Hade michelin på förut och ja kommer då aldrig köpa dyra däck igen då man efter några varv på banan för köpa nya varje säsong. Hoppas att du hittar nått till pärlan som funkar bra.
Mvh Johan
cl
185
clyzzon
330i Touring -03
..menade 18 tummarna så klart, inga basar vi pratar om :)

/Johan
Jag tycker att Hamanns HM2 är en bra fälg eftersom man får den där lilla kanten som inte är det lättaste på E36 om man ej moddar bakskärmarna så att säga.. Kör med 8,5*19 HM2 som skall säljas till nästa år med Michellin däck. 235/35/19

Mvh Sunken
Ph
123
Phippi
e36 328i Cabrio 98'

Du har ett väldigt fint exemplar av en GT bil (iallafall vad jag sett av fotona), att då gå i fälgbytar tankar känns väl lite si och så. Det är ditt val, du ska trivas med bilen. Tycker du att den kränger runt på 17-tums fälgar så är det kanske bäst att byta. Snälla spara fälgarna bara. En komplett, orginal GT är värd mer vid en eventuell försäljning. Iallafall i mina ögon.

Visst, Hamannfälgarna är snygga, förmodligen den enda snygga fälg Hamann har i sitt sortiment. Ser kanonfina ut på E36:an.

Gör dig själv nöjd helt enkelt.

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Visst är fälgarna halva utseendet på bilen, men gt mod.
ska väl ha orginal fälgen på?
Och de fälgarna du vill köpa är väl inte gratis heller? :-)))
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Så här ser de ut på en E36 IRL eftersom du säkert vill se från olika håll. Storlek? Vet ej men gissar på 19" eller 18".

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.