AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
485.831

vad har ni för jobb?

Sida 8 av 70
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Copy:
Eftersom jag kommer knycka din text och använda den så måste jag nog veta vad SWOT är?

Automat är bekvämt
styrman1: En bra början är att läsa in sig på Philip Kotler, Marketing Management. Så att du inte hamnar i en knepig situation när folk börjar ställa frågor...

Jens
highline
36 år och från 1 jan egenföretagare inom Diamant branchen,det lät j-ligt fint(betonhåltagning)i uppsala och sthlm.Vi har två killar på kista tower,Jag jagar med ljus och lykta efter en 750il higline,har några på gång så vi får väl se
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Servicetekniker för kopieringsmaskiner, skrivare och faxar. Tråkigt? Nja, får stå på kän framför sekreterare hela dagarna...

//Erik//
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
styrman1; en SWOT-analys är ett instrument reklambyråerna använder för att kunna tala om för kunderna saker de redan vet om sig själva och få dem att tro att de tillförts något nytt. Typ styrkor, svagheter, hot och möjligheter. Och ta snormycke betalt.

MrMarsipulami; vill de se analysen tar jag bara fram den jag gjorde i samband med kattmaten. Sak samma vilken produkt det är, samma klyschor och nötter att knäcka ändå. Men ingen vågar fråga när man svänger sig med svåra utländska ord, jag kan ju ställa en motfråga och avslöja vederbörande som den bluff han tror han är. På´t ungefär så gör jag om någon frågar.

Copy
Copy, kul för dig att det funkar! Det är ju en sak att kunderna inte märker nåt men din chef!?! Han/hon måste ju ana vad du håller på med?

Jens
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Jaha.. Skönt att veta att man är den enda arbetaren här.. Är det någon mer än jag som är svettig när ni kommer hem?? HE HE. Jobbar som "servicetekniker" med vårdarhjälpmedel, vilket i praktiken innebär att man bär runt sängar och annat skrot hela dagarna.. Är jag den enda offentliganställda här???

mvh Johan
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Det är chefen som skickar mig på alla kurser där de lär ut svåra ord att säga till kunderna, så jag tror han är nöjd bara han får fakturera. Men vi ger faktiskt kunderna en hel del valuta för sina pengar också. Förra julen fick de en smörkniv i enbär, och i år får de en låda med blandad sill i julklapp.

Copy
sebbe_bmw
JPM:

Man får jobba som en liten rackare för att ha råd med fina bilar=)

Sebbe
Copy, vi ger kunderna pepparkakor med vår logga på så de håller sig snälla

Jens
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
>>Flygarn<<

Ja, jag har gått på Hässlö FTC åren 98-00.
Det stämmer att jag hade en vit 525i -89 och gasade med.När gick du där? Du kanske kommer ihåg en silvermetallic 323i -79 också ,eller 518 iS -88 för den delen!

MVH Jörgen

"Bilen är din borg,i bilen sitter kungen och medtrafikanterna är ditt hov!"
Visa användare
61
jimmy joose
BMW 520d -07
BMW X3 3.0d -07

Tja!!

Jag jobbar som data-nisse + en hel del testande under utvecklingen av vårt vägtullsystem... Dä ni alla 08or, snart har ni kanske en tagg i varje bil. (Slå inte mej, det är bara ett jobb!!) Men det va roligt att provocera =))

/Jimmy
Länk
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Jag studerar samhälle-ekonomi på dagarna sen extraknäcker jag på kvällanrna på ett trä lager, samt jobbar som lärling på ett byggföretag när det är lov.

Allt detta för att tanka pappas sommarbil ;)
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
23 år, tillverkar högkvalitativa trägolv (ej laminat..) hela dagarna o nätterna.. jobbar treskift...
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
LTK: Jag är (den enda här?) statligt anställd.. :)

Utbildad telekom/it-ingenjör som tjänstgör 60% på Polismyndigheten i Blekinge Län och sörjer för ett gott gränsskydd här.
Vi är beryktade som stenhårda ;o)

Mvh
Patrik, Karlskrona

*min signatur står här*
Just nu är jag i skatteåterbäringsteknikerbranschen, dvs pappaledig med min son. Det är svettigare än man kan tro men helt fantastiskt roligt. Annars sliter jag som projektledare inom processindustrin. Projekten är av varierande karaktär och storlek, allt från små ombyggnader i en fabrik, utrednings- och rationaliseringsuppdrag, till att projektera och bygga helt nya anläggningar. Ett generellt problem i verksamheten är att det är alltid ont om pengar i slutet av tidplanen...
Copy: Kan tänka mig att byta jobb efter min pappaledighet. Har ni någon fräck titel ledig??? Jag trodde bekvämlighetsflagg var förbehållet rederierna...

-DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN-

Stefan
20 år, pluggar ekonomi på Växjö Universitet, har läst Kotler och kan SWOT-analys :)
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Jag är datakonsult inom i huvudsak IT/Telekom, på ett företag som jag var med om att starta för några år sedan. Mycket av det jag jobbar med är utredningar och rekommendationer av olika slag, t.ex förstudier och strategier. Jag har jobbat mycket åt till exempel Ericsson (ETX, EMW, ERV, EHS & EDT) och Volvo (IT, PV och LV), plus ett antal andra stora och medelstora företag.

På fritiden (då jag inte skruvar med bilen :) skriver jag böcker om t.ex datakom/telekom som bland annat används på flera högskolor/universitet...

I mitt "tidigare liv" arbetade jag som bilmek och traversmontör och jag är också utbildad fartygsmek. Men för ett antal år sedan bestämde jag mig för att bilskruvande kom bäst till sin rätt som en fritidssysselsättning och började läsa igen...
Patrik_N:

Tro inte att du är den enda statliga anställda här :o)
Jobbar på Bilregistret=Vägverket=Statligt :o)

Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
StefanP
Projektledare på en byrå är rätt fräckt. Man får en Jeep, stort rum med skinnsoffa och ett guldklätt plastkort. Allt man behöver göra är att ringa tryckeriet en gång i veckan och fråga vad det kostar att trycka broschyren som man redan fått priset på 52 gånger. Bra klyschor för en projektledare du kan öva på; 1,arbetsgruppen börjar närma sig. 2, råvarupriset på papper har gått upp. 3, vi måste faktiskt också leva. 4, jag är inte bakfull, det är en vagel i ögat. 5, någon måste ha kidnappat mitt modem. 6, Kundbesök, kommer in efter lunch imorgon. 7, Faan vad det är jobbigt med all representation. 8, Det finns byråer som tar det dubbla. 9, Jorå, det här är logiskt. 10, Någon gång i nästa vecka i bästa fall.

Copy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.