|
Sida 65 av 70
|
|
|---|---|
|
Fritidsforskare, inte långe till hoppas jag! Alpina B8 Länk |
|
| Säljare.. | |
| Visionär | |
|
Kristoffer_L < Jag har länge sysslat med det på fritiden men känner mig sugen att utvecklas vidare... Jag undrar om du har några tips på hur man går från amatör till proffs? __________ Mvh Grelle |
|
| Maskinoperatör.. fräser för det mesta. | |
| Teknikkonsult på en av de större konsultbolagen i Sverige och fattig är jag! titel har inget med saken att göra! | |
|
Grelle: Få dina medarbetare att inse att du är hopplös på detaljer. Då kommer de att låta dig vara i fred och du får tid att fundera på vad som skall hända imorgon, nästa vecka eller nästa år. Under tiden medan de arbetar med de tråkiga detaljerna tar du en kaffe och går runt och håller den sociala stämningen uppe, det är viktigt då det är ensamt att vara visionär ibland. Tar du dessutom med dig semlor och tänker ut lite lämpliga teamaktiviteter (vars arrangemang du givetvis delegerar ut till lämplig koordinerande medarbetare) så har du fått med dig både dina medarbetare som vill jobba helhjärtat för dig mot dina mål samtidigt som du själv gjort dig själv oumbärlig på arbetsplatsen = Din chef är nöjd och du får kanske en BMW som förmånsbil. Om chefen eller någon medarbetare försöker pressa dig understryker du din roll med fraserna "coachande ledarskap", "stakeholder management", "teambuilding" och "gruppdynamik". Helst i samma mening med lämplig verbal utfyllnad. Du avslutar lämpligen med klyschan "...målet i sig är alltid viktigare än vägen till målet" dvs precis tvärtemot vad det handlar när man kör BMW :-) Lycka till! |
|
|
Tyvärr kan jag inte längre säga att jag jobbar med massförstörelsevapen (alltid en stämningshöjare!) Civilingenjör inom Datateknik, 47 år. Arbetar nu med utveckling av svetsar. Mycket trevligt jobb! |
|
| Botar ibland, men för det mesta lindrar o tröstar. | |
| videopac: Jobbade du på Anticimex tidigare? :-) | |
| Kristoffer_L: Du låter som en karaktär från Solsidan :-D | |
| acey: Du menar att Grelle är skyldig mig 10,000 escudos för mitt konsultarvode? :-) | |
|
Brukar säga att jag arbetar med människor i livets slutskede... (Jobbar som projektledare inom försvarsindustrin) |
|
| gruvarbetare, inte så glamoröst kanske :) | |
| Fordonstekniker/Glasmästare på VW/Audi i Halden, Dahles Auto AS | |
| Kristoffer_L: Nej, men nästan... Bofors! ;) | |
| Eget företag. | |
| Tekniker på ett stort säkerhetsföretag. | |
| Antenntekniker (typ Jim Carrey i Cableguy) | |
|
Eget företag är bra, då gör man inget, utom att ha eget företag!? Mats BMW CS #5847 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.