AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
485.863

vad har ni för jobb?

Sida 52 av 70
Vantage
"sjoling"
Hahahaha fan va häffa....montör på saab ;-)))))
Frågar inte varför du kör BMW....;-))

Vantage
Flygtekniker men har nu hamnat på kontor som systemingenjör på ett flygbolag.

M v h
Darreman
Jag pluggar sista året på universitetet i Linköping. jobbar även som svetsare på sommaren. tar även hem bilar på beställning från tyskland i italien.

MVH Anders
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
"Vantage"
hehe, när man bygger skiten vet man om allt mygel och snikeri ;)
jnse
"Serviceman", som det så fint heter, på LKAB. Blev anställd där för några veckor sedan, efter att ha varit vikarie där i -> 9år.
Passade i samma veva på att byta upp mig till en 530i -05 :-)
Jag jobbar som Produktutvecklare på ett läkemedelsföretag.....förstörde jag statestiken nu?

Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
Tänkte låna tråden för att ställa en följdfråga; hur har ni råd egentligen?

Jag är 24 år och har pluggat hela livet. Just nu till civilingenjör Väg- och Vattenbyggnad. Är klar i början av nästa år, äntligen. Det har tagit sin tid, mycket pga. att jag valde "fel" linje.

Har aldrig ägt en bil, ekonomin har förstås inte räckt. Och jag undrar verkligen, hur skall jag få råd senare? Jag vet förstås att det handlar om prioriteringar, men det känns ju fullständigt hopplöst när jag kommer gå in på 23.000-25.000 kr som ingångslön, ha studieskulder upp över öronen, skulder till föräldrarna, samt tvingas köpa bostadsrätt i Göteborg. Detta blir förstås det avgörande - bostadsrättens läge och storlek. Den kommer att avgöra huruvida jag kommer att kunna köpa en E38 eller E39 för 100.000 kr eller inte. Då jag trots allt prioriterar en fin lägenhet före bil, så lär det landa på ca 7000 kr per månad för bostaden. (Det bör räcka till en hyfsad 1:a i Linné, för er som är initierade)

Så det är väl inte mycket till konkret fråga jag har här, bara lite grubblande. Det är inte lätt med pengar!

/Leo
jp
464
jpn
523im -99
har nyligen flyttat upp till kiruna för att jobba som bilplåtslagare efter avslutad värnplikt!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Nytt yrke, konstnär, tilllika leg marknadsekolog och hedersordförande i SSKKR. Man bör ha en 850 är min profetia för de finns få av och man har så roligt och pyssla med den att man aldrig vill sälja då man ser kursutvecklingen....
Mvh
A

A man that tries to listen twice as much as he speaks is learing to listen well.
Lärarstudent och säljer vitvaror sommartid och helger...
Na
440
Nattugglan
320i 01:a 2,2liter.
Administratör på ICA, trycker in artikelinfo mm i olika dataprogram - suger o dålig lön, men trivs bra. Måste ta mig vidare, ska nog plugga, men då blir det att sälja bilen... :-(
be
276
bewing77
330i Sedan -08
Konsult inom mjukvaruutveckling på ett litet konsultbolag i Malmö. Har tidigare (innan studier) jobbat som undersköterska och hos en bilplåtslagare, men på den tiden hade inte en nyare BMW varit att tänka på ;)
An
95
Ansi
X3 3.0D F25 2012
veterinär på smådjurs sjukhus.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
projektledare på en reklambyrå

//Stefan
He
94
HenkeGson
BMW 535xd M-Sport F11 -12
BMW 325i M-sport Touring -06
Konstruktör på ett konsultföretag, sitter för tillfället på Volvo Personvagnar.. :-)

Mvh
Henrik
Länk

Ti
65
Tibban
525 TDA -92
Lastbilschaufför / Egenföretagare.
SpineKracker
skattesmitare
Pe
90
Penzel
540iA Limo -99
Billackerare/egenföretagare

"Det går till sig!" Gammalt lackerarordspråk!
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
rekondare först o främst,, men också bilbyggare åt saab mfl på en öde ö..

Visa användare
144
HannesL
850iA -91
Projektledare på ett IT företag i Lund. Innan det säljare på samma företag och tidigare fastighetsskötare och bilskojare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.