AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
485.863

vad har ni för jobb?

Sida 52 av 70
Vantage
"sjoling"
Hahahaha fan va häffa....montör på saab ;-)))))
Frågar inte varför du kör BMW....;-))

Vantage
Flygtekniker men har nu hamnat på kontor som systemingenjör på ett flygbolag.

M v h
Darreman
Jag pluggar sista året på universitetet i Linköping. jobbar även som svetsare på sommaren. tar även hem bilar på beställning från tyskland i italien.

MVH Anders
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
"Vantage"
hehe, när man bygger skiten vet man om allt mygel och snikeri ;)
jnse
"Serviceman", som det så fint heter, på LKAB. Blev anställd där för några veckor sedan, efter att ha varit vikarie där i -> 9år.
Passade i samma veva på att byta upp mig till en 530i -05 :-)
Jag jobbar som Produktutvecklare på ett läkemedelsföretag.....förstörde jag statestiken nu?

Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
Tänkte låna tråden för att ställa en följdfråga; hur har ni råd egentligen?

Jag är 24 år och har pluggat hela livet. Just nu till civilingenjör Väg- och Vattenbyggnad. Är klar i början av nästa år, äntligen. Det har tagit sin tid, mycket pga. att jag valde "fel" linje.

Har aldrig ägt en bil, ekonomin har förstås inte räckt. Och jag undrar verkligen, hur skall jag få råd senare? Jag vet förstås att det handlar om prioriteringar, men det känns ju fullständigt hopplöst när jag kommer gå in på 23.000-25.000 kr som ingångslön, ha studieskulder upp över öronen, skulder till föräldrarna, samt tvingas köpa bostadsrätt i Göteborg. Detta blir förstås det avgörande - bostadsrättens läge och storlek. Den kommer att avgöra huruvida jag kommer att kunna köpa en E38 eller E39 för 100.000 kr eller inte. Då jag trots allt prioriterar en fin lägenhet före bil, så lär det landa på ca 7000 kr per månad för bostaden. (Det bör räcka till en hyfsad 1:a i Linné, för er som är initierade)