|
Sida 38 av 70
|
|
|---|---|
|
Mauno: Av namnet och yrket drar jag slutsatsen att du måste vara min tidigare musiklärare i grundskolan, Trevligt! Du kommer säkert inte ihåg mig efter alla 1000tals elever men iaf kul att se att du valt rätt bilmärke! MVH Per-Erik |
|
|
Hej Per-Erik. Jag känner igen efternamnet. Vilket år gick du ut nian? Jag tror jag kommer ihåg dig. Spelade du något instrument? Ser att du är teleingengör, jag gick teleteknisk gymnasium i forntiden... //Mauno |
|
|
J Dredd: OK, där ser man, världen ÄR liten:) Du borde komma på sommaren istället. Kan lova staden är underbar på sommaren. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Jobbar på ica nu värre jobb hittar man inte som lidil typ de kör ut på personalen och riktiga skit som styr... Ska börja köra truck kanske eller säljare... åt ett stort företag hoppas jag. Annars är jag väl halv elektirker |
|
|
Lastbilschaffis och egen företagare. Bättre att ha än att önska sig |
|
|
el-teknisklinje på gymnasiet måndag till fredag. Packar bröd på pågen på söndagar(mycket övertid)=) och lov. Inga rika föräldrar köpt bilen själv å kör runt 350 mil i månaden. försäkring å skatt betalar jag själv. *stoltpågenjobbare* |
|
| Bagare, med avseende tårtor. | |
|
bayerischemotor> Ekenäs det känner man till, eller åtminstone Dragsvik! Det är ju ett bra tag sen man fördrev sina dagar och nätter där! När jag var där hade jag bil (Mazda) på parkeringsplatsen, och eftersom jag "vistades" en hel del på skjutbanan, så brukade jag förvara min "Kalashnikov" i bilen på parkeringsplatsen!!! Har för mig att jag hade med den hem på permission någon gång också. Ammunition hade man också i tillräcklig mängd, dvs lådvis. Men kommer inte ihåg att jag "provsköt" något hemma. Däremot demonstrerade jag övningshandgranater för min far. Det är åtskilliga år sen man var i Ekenäs senast. Det är ju inget ställe man råkar passera precis, typ Hamburg, Bremen, osv. Leif L |
|
|
Leif L: Dragsvik ja, det är en garnison (information för alla andra) . Alltså finska armén. Har du varit i som beväring där eller anställd? Övningshandgranaterna är ju roliga:) Ja nuförtiden då vi har i Hangö direkt förbindelse med "Super fast Ferries" till Tyskland blir Ekenäs mer av en plats folk stannar på vägen till Helsingfors. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Nylands Brigad ja. Där åkte man förbi i påskas. Kul att se vakten in till området stå i nått som liknar en korvkiosk :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
J.Dredd: Ja den är värre än en korvkiosk! Det är nån vagn:) Nåja, mindre begåvade är ju personerna där ändå, för lite på ett år sedan sköt en Militärpolis i porten sin kompis (militärpolis) i huvudet, han satt inne i "korvkiosken", med en Glock 17. Lyckat! JDredd: Du åkade inte via restaurangen? Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
>bayerischemotor, vad hade han för föklaring till händelsen da? /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Han hade lekt med pistolen. Han var på rundtur innan, där de brukar ha vapnen laddade, men efter rundturen ska vapnet skjutas i en sandtunna, det hade denna lysmask tydligen missat. PANG! Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Ajajaj... Vad fick han för straff? /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Det var väl så att han som sköt slant med fingret eller nåt, iaf var det i misstag. Den slutliga förklaringen dröjde, att medierna fick basunera ut nyheten just när det hänt var ju det viktigaste. Nu blir man plötsligt involverad i diskussionen när ni börjar prata Dragsvik, möjligen hör detta hemma i en annan diskussion men... bayerischemotor: Sorry om jag drar upp en konkurrent men det var flera år sen, det var mest Örnnästet som gällde på tiden då det begav sig (jägare kont. II-97). Annars har man cruisat runt i Ekenäs med herr översergeant (f.ö. en rikssvensk sådan, skäms) som beordrade VAZ med tillh. chaufför till bl.a. affären för privata inköp. I all tysthet givetvis (right). Gas åpå ba pojka |
|
|
oops, endast en halvtimme försenad, borde kanske refresha lite efter kaffepauserna... Gas åpå ba pojka |
|
|
bayerischemotor> Jo, jag var där som beväring, även om det är en sanning med modifikation. Ryckte in på hösten. Då var det förberedelse för skidsäsongen som kom i första hand. Jag är faktiskt brigadmästare i skidskytte, men eftersom det inte fanns snö så fick vi springa! Jag var minst dålig, för det handlade verkligen inte om något prickskytte (av någon), typ bara några bommar... Ingick i brigadens skidpatrull på olika tävlingar, så man var ju upptagen med detta största delen av vintern. När det blev vår och sommar var det orientering för hela slanten. Där ingick jag också i brigadens patrull, och om jag inte kommer fel ihåg var den andra beväringen Ove Forsström från Ekenäs. Sen när jag hade några dagar kvar i början på september, tyckte kompanichefen, ja, du Leif, du har ju ingenting att göra här nu så du kan ju åka hem. Tack. Sen fick jag brigadens hederskompass, och tror att brigadens kommendör hade frågat var "min" vän är på M-dagen. Mer än undersergeant (typ gruppbefäl) blev jag aldrig. Lyckades efter visst tjat undvika att bli skickad till Fredrikshamn, för ett "liv" i de djupa skogarna. Som sagt, jag åkte lite skidor denna vinter (vi talar om 1973...). Sedan köpte jag nya skidor ca fem år senare, och blev sedermera längdskidåkningsproffs i Österrike (Blizzard) i början av åttiotalet, men det är en helt annan historia. Under denna tid gjorde man ett och annat intressant. Nu när man har kunskaper gör man inget, vilken utveckling... Så det mest spännande blir att åka till Tyskland om ett antal veckor och hämta hem en BMW K1200RS -98:a. Skall bli ett litet nöje att "köra runt" med den under sommaren. Leif L |
|
|
Wannabe: Örnästet hörde också förr till familjen:) Så ingen konkurrent direkt. Nuförtiden är det dock sålt till min kusin och heter "Jump". Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
bayerische: Jodå. Bodde på motellet som ligger precis bredvid eran restaurang. Såg att det stog en massa bilar utanför, men ingen M5:a :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Lärare på fordon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.