AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
485.864

vad har ni för jobb?

Sida 35 av 70
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Nej men sen har man ju inte så mycket att tanka för heller :( Har 950 kr/ Mån att leva för. Illa!

//Subidius
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Jo känner igen det där... Men en BMW redan på gymnasiet hade vart fint! Finns ju inget bättre sätt att "ankomma".

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Visa användare
229
Leif L
X3/F25 30d -11
X3 20d -08
528iA T -00
528i -97
K 1200 RS -98
F 650 -95
Jobbar sedan några år på ett "snickeri" (hyvlar lister till diskbänkar, samt spikar pallar!).
Var arbetslös innan. Gick då en del kurser i systemutveckling/dataprogrammering på högskola (40p). Tyckte det var lämpligt att komplettera tidigare kurser/studier i ekonomi, matematik och statistik. Jag trodde att det fanns behov av talanger inom detta område. Det fanns det inte. Nåja, hade ju bara tänkt jobba något år för att sedan åka till USA, om jag hade känt att jag hade trivts med ämnet. Det är ju trots allt i USA utmaningarna finns. Sedan kan man jobba mera när vädret är bättre och solen lyser!

Sedan är jag rätt bra på att förutse konjunktursvängningar inom ekonomin! (National)Ekonomi är mitt stora intresse. Jag har ett specialtrick som jag använder mig av.
Vore jag mer lagd åt forskarhållet, borde jag hålla på med kvantfysik och sådant. Där känner jag också till ett "fenomen" som mig veterligen ingen lyckats förklara med vetenskapliga metoder, och någon skall vara först. Detta är en lång historia...

Så har jag ett visst intresse för bilar, efter att ha sportat mer eller mindre på heltid under tjugo år, men det är ett bra tag sedan...

Jag tycker inte det är så dyrt med BMW bara man håller sig till begagnade bilar, fast jag drömmer lite om en K1200RS ca -97:a.

Leif L
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Inget jobb iofs, men jag kan väl berätta om vad man gör på dagarna ändå ;). Här har ni ytterligare en student, sista året på medieprogrammet med inriktning på multimedia.

Subidius:
Känner också igen det där. Har dom inte studentrabatt på bensin, dom har det ju på allt annat ;)

/Erik - BMW CS #05162
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
En ny tråd för mig, inte så konstigt eftersom jag är ny på forumet :) När jag inte sitter i min bumse och myser så jobbar jag som elektriker på en halvstor firma i Stockholm. Jag har mest haft ROT-jobb åt bostadsrättsföreningar och hyresvärdar på sista tiden men även kontor och annat där det behövs elinstallationer. Intressant jobb tycker jag.
Bygg o sanerings firma!! Just nu under stockholms tunnelbane system.
dr
2
dragstar
525i-94
starta egen verkstad,ta jävligt bra betalt,konka,köp en bra BMW själv. anställd.
Jag pluggar till civilingenjör (maskinteknik) i Linköping. Är skoj och tufft. Roliga fester och mycket kunskap! Några här som är civilingenjörer har jag sett. Vad blir man egentligen????
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Romeo skrev:
Vad blir man egentligen??

En Alfa Romeo kanske?
/A
Produktions ingenjör på ett större företag.

Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
Pluggar 3:e året på byggprogrammet
_Rozzi_
Jag går i skolan/egen företagare. Han en snäll bank :)
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Blivande civilingenjör med inriktning mot lantmäteri. Tror jag är rätt ensam om det på forumet...
J
193
J Power
Väntar på M5 F10!
Systemtekniker (fd IT-konsult) by day, familjefar by night, musikproducent in my dreams.

///M som i M52TUB25!
3.
20
3.0csi
Bmw 3.0 csi -73
Utb Nätverks tekniker inriktad på Microsoft.(Mcsa) Jobbar som Servictekniker och reparerar Tryckluftsverktyg hydralverktyg. Äger min första Bmw men inte min sista, har tillgång till komplett maskinverkstad vilket är super när man har gammal bil.
Har byggt mycke till mina motorcyklar, men nu ska det läggas tid på min nya bil.

/Johan 32år och fortfarande barn.
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Tryggvesson: Ja det skulle sitta fint med en krona eller två i rabatt. Men alla inser ju att det inte skulle funka :(

Det är då mamma värkligen tjatar om att man ska åka och tanka hennes bil :D

//Subidius
La
193
Laguna
M5 3.8 -92b *general-ras*
Larm-oparatör...

___
"When people are free to do as they please, they usually imitate each other."
Ji
14
JimmaN
535i -92
Vitvaruleverantör=) Inte mycket men lite=)

May the force be with you!
Visa användare
253
Nillen78
BMW M3 V8 -08
Säljare på Mekonomen!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.