|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja, topicen säger väl det mesta. Vad drar en sådan bil. Blandad, ladsväg och lite hårdare körning? | |
| Drar bensin såklar, om ingen förstod det;) | |
| Inte en droppe mer än den behöver. Minst drar den när den står still :)) | |
|
Kolla modell guiden ----------------------- Min E30: Länk |
|
| Är det överhuvudtaget intressant? | |
|
ja en M3 E36:a drar väl en större lastbil om man pressar den lite kanske :) ----------------------------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
kom på att mitt föregående inlägg kunde åsyfta två saker: - hur mycket den kan dra i släpvikt (vad jag menade) - acceleration så ingen missuppfattar mig, jag dissar inte M3:an på nåt sätt :) ----------------------------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
Vilka mogna svar. Är det verkligen ingen som har någon uppfattning om detta? |
|
|
Runt 1,2 lite i stadkörning och runt litern i landsvägskörning.... Saker som spelar in är givetvis hur tung gasfot man har samt hur bra skick bilen är i. Mvh Martin |
|
|
v_skogh: vad jag menar så håller jag helt med Hubbe325. Om man funderar på att köpa en M3:a så bord eäl knappast hur mycket den drar spela nån roll? Har man inte råd att tanka en M3:a då har man heller inte råd att äga en. Servicekostnaderna på en M3:a är inte att leka med vad jag förstått (en M3:a bör man ju serva på en BMW-verkstad). ----------------------------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
Coolbuttboy |
XiOUS jag gillar din bil! ;) speciellt M3 märket i grillen ;) brudarna lär springa efter din bil misstänker jag ;) Jag kör ifrån det mesta! |
|
Men herregud, är det inte det han försöker ta reda på? Om han har råd att tanka den alltså. För de som är lite ekonomiskt lagda så är hundra spänn alltid hundra spänn oavsett! ________________________________________ Länk |
|
|
Måste tillägga, jag är tyvärr den siste att beskyllas för att vara ekonomisk.....tyvärr. ________________________________________ Länk |
|
|
Coolbuttboy: det är foto-montage om du inte ser det :) dvs. den ser inte ut så o verkligheten, de fyra bilderna under "old style exp" är alla fotomontage där jag suttit och trixat lite med orginalbilderna i Paint Shop Pro. "old style" resp. "new style" är dock alla ej mixtrade med förutom de två sista ----------------------------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
wolv... Vi verkar ligga på samma våglängd vad det gäller ekonomi. Jag har en bil idag som kostar runt 200 k i inköp, finns endast 3 st svensksålda (servicen är ganska dyr då) den drar 1,5-2,0 liter milen vilket jag tycker är ganska mycket. Det spelar ingen roll HUR mycket pengar jag kommer att tjäna i framtiden, att tanka kommer ändå vara det tårkigaste sättet att göra av med pengar. Iofs är det förbannat roligt att göra av med bensin, men det är en annan femma och den vill jag kunna kontrollera. |
|
|
0,75 l/mil Landsvägskörning laglig hastighet med moms (+25) 1,2 l/mil i stan, sen vid utnyttjande av hela registret så spelar det ingen roll för då har man kul hela tiden ! ---------BMW ///M3---------- |
|
|
XiOUS: Snygga photoshop-bilder du gjort på din bil..:) |
|
|
LazerEye: tackar, menar du att det ser "äkta" ut eller skojar du bara lite? Man kan lättare se det genom att de som har "virtual" i sitt filnamn är fotomontage. ----------------------------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
XiOUS: Bilen va snyggt gjord,svårt å se från början att den va omgjord...sänkingen bak och M3-gallren på sidorna va klockrena...är bakrunden är lite sådär,men spelar roll...coolt gjort iaf! |
|
| Min fartgalne kompis har en 96as M3a och fullt pung landsvägskörning motsvarar 1.9 liter milen vilket är fullt godkänt. Har uppgifter på att bankörning skall den inte normalt dra över 2liter milen. | |
|
v_skogh: Näe, jag tror inte vi är det eftersom jag inte alls är ekonomisk av mig :( Däremot förstår jag dem som är det! :) ________________________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.