AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.405

Försäkringsbolagens hårdnande attityd

Sida 1 av 3
Jag har läst en del inlägg om att teckna bilförsäkring i någon annans namn.far,mor,farmor o.d.Detta problem tar nu försäkringsbolagen itu med.De kan gräva djävligt djupt om de vill.Kolla vem som betalt skatten,bensinen,sätten är många.Utgångspunkten är att de yngre står för en stor del av bolagens skadeutbetalningar.Därför är det motiverat med en högre premie för denna grupp.Varje åldersgrupp ska bära sina kostnader är min åsikt.
Kan meddela att jag arbetar som försäkringsmäklare så denna information har jag erhållit från branchen.Ju högre klassningen är på bilen ju mer kommer man att undersöka vem som är den rätta ägaren.
Mitt råd är :var väldigt försiktiga med att låta någon annan än den rätte ägaren stå för försäkringen.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Och så var det bilar utan vinterdäck inom den period
som är lagstadgad .LF Bergslagen har tydligen ånammat
detta för att betala ut försäkringsskador.Sommardäck= ingen ersättning vid skada.
Bra!! att du tar upp detta från rätt håll Ferm.

MVH
Hasso
Länk

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ja för det är så rimligt att en biltokig 18 åring ska behöva betala 10.000 om året för en e30 320 från 1988 medan hans mor betlar 2000?

Jag tror att folk som är äldre har svårt att förstå hur det är idag, antingen var den så längesen man i huvudtaget var ung och hade sin första bil eller så vill man inte förstå problematiken.

Att försäkra bilen på någon annan är en risk man tar, men i många fall gör man det inte för av dumsnålhet utan för att många helt enkelt inte skulle ha råd med bil i huvudtaget.