AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.904

Kallgarage bra eller dåligt?

Sida 2 av 2
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Spritkök kanske skulle va nåt...man kan ju laga mat i garaget+ värme!..(Näh längtar inte efter skilsmässa än) hä,hä....

mvh: Friik
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Japp, den typen som finns his Ö&B, bahause, obs byggvaror mfl. Rimligt pris och drar inte lika mycket el som en vanlig elradiator gör. Finns även med konsoller så man kan skruva upp dom på väggen.

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Länk
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Får ta en sväng te Bauhaus o kolla lite, tack för tipset!

Mvh: Friik
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
jag brukar inte palla upp bilen, utan trycker i en 3,5- 4 i däcken å sen trycker ja till lite på stötdämparna runt om när ja e ute å tittar till bilen... så dom inte sätter sej/börjar torka å läcka.

skulle inte vilaj ha bilen på pallbockar...
har behov av å sätta mej i den iaf. några gånger varje vinter å låsas att ja e ute på en kurvig sommarväg...

/Jonas
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Provade med ett element från Bauhaus, och det var bara S**t!.. mitt garage var för kallt för en sådan,vart ingen effekt alls! här krävs det rejäla doningar! av ngn anledning gick huvudsäkringarna hela tiden. Kör med en kupevärmare ,fnv.
mvh:Friik
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Byggfläkt med ngn termostatfunktion kanske?
Kör iaf med det. Funkar bra.
Esa
Av egen erfarenhet kan jag definitivt rekommendera varmgarage, åtminstone om man håller 15-20 grader då håller sig bilen torr. När det gäller kallgarage är det klart bättre med betonggolv än trägolv eftersom betongen då håller sig kallare än bilen och därmed tar åt sig det mesta av fukten. Det gäller även varmgarage. Har inte erfarenhet av varmgarage med varmt golv men skulle tro att du behöver öka temperaturen för att bilen ska hålla sig lika torr.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

less is more!
Sätt den absolut inte på pallbockar, vad skulle ni då göra om det börjar brina. Inte en chans att få ut bilen.
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Har för tillfället ungefär 13-15+. Med min Defa-värmare.
Det är en perfekt mek-temp tycker jag!
Ingen som har förslag på vad man kan göra?
mvh:Friik
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Vad kostar en byggfläkt, typ Elbjörn mellanmodell, nån som vet?
Länk
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Skitbra Gasar-Magnus! Tack ska du ha!

Mvh: Friik
Paap Reeder
Hej!
Kallt eller varmt är inte så viktigt utan fuktighetsgraden avgör förvaringsklimatet.
Köpe en bastu -hygrometer och lägg i den. Visar den 50% - byt garage (dålig vits).
MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.