|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| För mig får folk gärna klistra på vilket märke som helst.Det blir ju bara pinsamare för de själva när de blir ifrånkörda. Tog själv bort mitt M märke för att jag ansåg att min bil inte var värd ett sådant, även om märket sattes på bilen i fabriken (eller?). | |
|
Det är väl klart att din bil som är en original M535:a ska ha märket kvar(den satt ju där från fabrik) däremot så har det blivit så när "alla" klistrar på detta märke på sina bilar att det blir lite löjligt,där håller jag med. Mvh Janne. |
|
|
I sommras så stog jag vid ett rödljus och får höra följande av en tjej :en sån där bil bill jag ha, en m3 cab. Hennes kille säger: det där är ingen m3:a utan en stylad 320 med ett M märke! Länk |
|
|
mns_m3 - han var nog rätt avis på dig antagligen... Jag har själv en 325a och den har M-ratt, inget annat. Den ratten är mycket bättre än orginalratten tycker jag, men jag stör mig lite på M-märket som sitter i det. Men det är kanske för att jag är lite mer sleeper-typen. Överraskningsmomentet är ju rätt härligt... En grej jag stör mig lite på med bmw's modellbeteckningar. Modellen kan ju tex heta 325i. Vaddå 'i'? Jag menar, bilar har ju haft insprutning sen urminnes tider, så är det väl inget imponerande att ha ett i-märke i modellnamnet. Då skulle ju modellen kunna heta 325ist till exempel ( insprutning, servo, tändstift (kontra kultändning)) -- |
|
|
Själv tycker jag det är otroligt töntigt och rent av looser-stämpel att ha emblem på bilen över huvud taget. Dessutom opraktiskt när man tvättar och vaxar eftersom det samlar extra smuts och blir svårt att komma åt jmf med ren yta utan emblem. Att ha en äkta M3 eller M5 med emblem må vara ursäktat men andra bilar, fy f-n, bad taste-varning direkt. Ägaren har troligtvis en billig smaklös Rolexkopia, vita tubsockar och sletna lofers, en fru/sambo som övertalats att sy fast en LaCoste-krokodil på en tenniströja från H&M för 39:90. Köp en Opel istället och lägg pengarna på riktiga märkeskläder istället. Inte sällan ser man dessa töntar med påslagna dimljus mitt på blanka dagen med fullgod sikt glidandes utanför metropoler som Sibylla, Centralstationer och längs raggarstråken. Köp en 142:a istället och smacka på ett äkta jalusie i bakrutan en teddytärning i backspegeln så att alla vet vad ni går för! -DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN- Stefan |
|
|
Att det överhuvudtaget finns att köpa lösa M-märken har att göra med att M535:an var "utrustad" :) med detta från fabriken(originalreservdel),så m.a.o så är det denna vagns originalutrustning som "ställt till det". Sen tycker jag inte att det är löjligt att ha en utrustningsdetalj :) som är original på bilen hur som helst.. Det är klart man kan ta bort grillen,byta till rektangulära strålkastare,+ alla andra synliga detaljer som kan störa ett "cleant?" utseende o köra runt i utan att någon vet om denna vagns ursprung :) Då tror alla att det är en EPA-traktor eller dyl kanonhäftigt!?! Mvh Janne. |
|
|
Stefan Du låter som en riktig Ubermensch när man läser ditt inlägg... Du är ganske tuff va? med tanke på att alla andra är loosers... |
|
|
Stefans inlägg kanske var lite "over the top" men han har ju en poäng, eller hur?Ett emblem köps ju i 90% av fallen för att alla andra ska se inte för att du själv vill ha det. Och egentligen; modellemblem på bilar vad är de till för? I mina ögon tycker jag att sätta på exempelvis ett M3 emblem på en 320 är ungefär som att ha en tjej som ser ut som Babben Larsson och sedan köpa henne Pamela Andersson bikini. Allt enbart för att kunna säga att man minsann köpte en stringbikini åt tjejen så att alla tror att du har en grym tjej... |
|
|
appropå e28-m535i så räknas det som en m-modell MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
He,he...vilka liknelser och ganska roliga kommentarer här på forumet :))) Nåväl,det viktiga är väl att alla trivs med sitt o har ett bra liv ;) Ha det, alla BMW fantaster.. Mvh Janne. |
|
|
Pelle Jo, det kanske den gör men bilen har inte M-motor och så ger emblemet inga extrahästar så jag tog bort det. |
|
|
Mosse: Jag är inte ett dugg tuff, ärligt talat är jag nog en mjukis jämfört med många här. Däremot har jag mycket bestämda åsikter och de står jag för. Du har fel, jag har inte påstått att alla andra är loosers, det jag sa är att det är looser-varning på dekaltrimmare eftersom de visar öppet att de gapar efter någonting de uppenbarligen inte har råd med eller av andra orsaker inte kan skaffa sig. Fåfängan går långt med vissa personer. Vart tog den goda smaken och stilen vägen? Måste säga att god smak och stil absolut inte har med pengar att göra. Det värsta som finns är mer pengar än smak. Borgerbracks är ett annat ord för de som tror att allt som är dyrt och klassas som exklusivt är snyggt per automatik. Dåligt självförtroende skulle jag ställa den diagnosen till, men jag är inte psykolog... -DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN- Stefan |
|
Paap Reeder |
Hej "Janne T"! Du kan mycket väl även ha helt rätt ty när jag "letade" fakta så verkade det sitta långt inne redan då. Nu 10 år senare finns nog ingen kvar inom BMW Sv som "minns nått´" om våra förträffliga E 28. Intressantaste uppgiften då tyckte jag var att man kunde från fabrik beställa en 518iA Shadowline med M- chassie ... vad man nu skulle med det chassiet till i en 518 .. men är man finsmakare så är man. MVH /// Paap reeder |
|
Ok...glöm det. Det känns ju tryggt att det finns folk med god smak... |
|
sebbe_bmw |
Har M-paket på min... Sitter varken M-märke på sidolister eller bak=) Sebbe |
sebbe_bmw |
MNS_M3: Hoppas du visade killen att det inte var en 320 med M-märke då=) Sebbe |
| Det finns inget som heter "M-paket"! Det riktiga namnet är "sportpaket". BMW har verkligen skapat en myt kring M:et och de tre ränderna! Minst sagt en lyckad marknadsföring. Att de sedan drar nytta av detta genom att placera en massa "M" på originalbilarna är inget annat än ett marknadsföringsknep. | |
|
Varför vill man ha ett m-märke på bilen överhuvudtaget??? Personligen tycker jag det är mkt snyggare utan modellbeteckning, m-märke osv. Cleant mvh |
|
|
Ehh, vad har själva M:et med motorn att göra?? ALLA BMW med "M-motor" heter ju "M" med en siffra efter t ex M3 eller M5... Ok, M635:an har M-motor men den hette ju trots allt M6 i USA. I övrigt står bara M:et för att bilen har t ex M-chassie eller annan M-utrutning. M535:an (E28) har ingen M-motor, men ändå sitter M-märket där som standardutrustning. Varför har du ett M-märke på din bil, det är väl ingen M3:a?? Varför har ni vingar på era bilar, dom är väl inga flygplan?? Bra liknelse va..?? Nej, just det.. Lika meningslös som hela den här debatten! |
|
| På min finns det flera m märken:)) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.