|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
En ren slump faktiskt. Tyckte inte direkt om bmw. Men så blev jag erbjuden en småtrimmad E21 323i från -79. Så jag slog väl till för priset var rätt. Sen blev det ett par till. Och jag är nog biten för livet. Men man ska aldrig säga aldrig. =) Morgan. Länk |
|
|
När jag var liten höll jag på att tjata om och rita BMW, så mina kompisar fick plocka ner mig på jorden genom att konstatera att min pappa hade en Renualt R4 :( Efter körtkortet var jag inte så sugen att skaffa en BMW men efter att haft en högerstyrd 328i som hyrbil i London -00 så var jag såld... /Wille |
|
|
Har man väl satt sig bakom ratten i en BMW så är man fast... Bilder finns numera i galleriet! |
|
|
Min gudfar hade på åttiotalet en 635CSi, jag blev kär i linjerna! Sedan när min far köpte mörkgrön 525 med sandbeige skinn var man fast :-) |
|
|
I vår familj så har vi alltid kört Engelskt (morris, Austin , MG) och så gick BMW och köpte Rover Group, Ungefär samtidigt som Pappa behövde en Vinterbil istället för MGB:en så Pappa Köpte en BMW 320 E21 och sedan var vi fast det var 94. Så det blev en e21 323 och Sedan fick Pappa problem med en axel och behövde en bil med Servo och hos BMW stog En 535I -86 i nästan perfekt skick så 320 bytes in, Mamma fick 323:an och för 2 års sedan bytte hon till en E30 325 och jag fick 323:an som vinterbil istället för min Morris 1300 -70. När jag förra året Blev Pappa bytes 323:an mot en 525IT -92. Fast Vi har kvar Alla Engelska bilar fortfarande... Lars |
|
|
Första BMW jag körde var en 528ia med mullrande avgas, breda TRX fälgar sedan var jag fast! Kändes så stabil och vilket härligt ljud! Fastnade för dom underbara motorerna, bakhjulsdriften och kvaliten. Känns som om man verkligen får mkt bil för pengarna om man köper en begagnad BMW. Har haft väldig tur med dom 4 BMW jag ägt! Inte något som gått sönder hitills =) (Bortsett från slitdelar då, silentblock osv) Fast det är inte så bra kanske att bara snöa in på ett bilmärke då det finns cäldigt mkt roliga bilar med andra motorer, lösningar som också är trevliga. Tror nog att det altid kommer stå nån typ av BMW i mitt garage även fast jag har något annat bilmärke. Beror ju på ekonomin men drömmen att ha en välskött M535i finns kvar eller varför inte en kompressor matad e36 när dom blir riktigt billiga=) Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
hellonasty |
Finns det kompressormatade E36:or? |
|
Nej ingen kompressor som BMW tillverkat men det finns bilar som fått det i efterhand. Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
| ja vad säger man.., Fick provköra en lumparpolares 535 mellan Boden och Lule, say no more!!! | |
| Den stod och såg ledsen ut på en grusparkering med toppen bortplockad pga kamremsbrott,sen kommer ju vintern och ville ha bakhjulsdrift ett + e ju att den e snygg med.diamantsvart e fint =] | |
|
Bilens utstrålning, kvalitet och design. Sen tycker jag om företaget BMW och vad de står för. Sist men inte minst tycker jag om tyska bilar. ==================== The driving Dutchman Länk |
|
|
Lite av en slump här med. Hittade en 316i e36 -92 på fordonskammaren, åkte dit på morgonen för en kort provtur och la ett "maxbud" då jag inte kunde närvara själv. På eftermiddagen ringde dom och sa att mitt bud va högst och jag åkte och hämtade bilen. Rolig att köra, Snygg att se på, Bra Kvalité, Pålitlig, Relativt billig både att köpa och äga. Det enda den kärran saknade (förutom servo, AC, skinn, hissar mm) var en 6:a under huven. Nu e de målet uppfyllt och det förklarar även den lilla signaturen. // CB. Aldrig mer färre än sex cylindrar ! |
|
| Fick nys på en 323i -79:a som var hyfsad och till rätt pris. Med nytaget kort slog jag till och sen var det kört. Måste erkänna att jag faktiskt var Volvo- freak innan... men sen blev jag helt enkelt kär. Fast jag har nog alltid haft ett gott öga till Bmw. Nuförtiden försöker jag alltid hitta nåt som inte är Bmw bara för att prova nåt nytt, men det slutar alltid likadant: vad jag än kollar på så tycker jag att Bmw har nåt intressantare i samma klass (storleksmässigt, prestandamässigt och prismässigt, för att inte tala om utseendemässigt). Dessutom blir jag bara mer och mer intresserad av de äldre modellerna med den där underbara karaktären... | |
| Blev BMW-frälst en vacker majdag 1976 (strax utanför Norderport i Visby)när jag åkte i en 2000 med en kompis. Skaffade mig sedan själv en likadan strax efter. Han bytte upp sig till en 2800 och jag till en 3.0 Si -73 2 år senare (25.000 kr). Men har av olika anledningar valt andra märken efter det, förlåt!? Men nästa år så...Det står mellan en Volvo V70 XC och en 525 (E60) touring, de 5 argumenten nov-mars talar för en Volvo, men hjärtat klappar för en BMW! Jag får se. | |
|
vuxit upp i baksätet på SAAB och Mercedes, därför kör jag BMW i dag, nej skämt åsido. först var jag helt fientlig mot BMW, fråga mig inte varför (kan ha varit jante måntro) men sen tack vare brorsan som fixade en e34 åt mig ändrade jag uppfattning helt o hållet. tänkte: "varför har jag varit fientlig mot detta fina märke igentligen? de är ju störtfina bilar dethär!" sen dess har de blivit bmw för alla surt sparade slantar, än om det blev avbrott ett tag för en hisingetraktor som kompisar lyckades övertala mig att skaffa. men fick nog av den o skaffade min nuvarande bimmer som jag är jättenöjd med. än om jag har en svag dragning till Mercedes och vill skaffa en sån så kommer BMW fortfarande att ligga närmast till hjärtat å hjärnan. "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.