AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.324

Varför Bmw?

Sida 1 av 3
varför blev de just Bmw för er??
kanske är en självklar fråga,men de skulle va kul å höra va folk tycker här inne....
Var själv MB tok(arv efter farsan)men en polare till mig lät mig köra hans 3.0a i mitten på -80talet,the rest is history :))

Henrik
Smittad av bror! =) Och sen har man gillat BMW sen man va liten... Designen antar jag ;-)

Mvh Tobbe
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Bytte min 200SX mot en 525ix sen har det rullat vidare....

Automat är bekvämt
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jag har faktiskt alltid älskat BMW, enda sedan jag knappt kunde gå. Speciellt fascinerad var jag, och är än idag, av E28 och E34, minns att jag alltid suktade efter att få äga någon av dessa modeller och som sjuåring gjorde tafatta kalkyler för att försöka räkna ut vad de borde kosta när jag tagit körkort :-)

Till skillnad från de flesta andra småpojkar tyckte jag alltid att standardbilar var mycket fräckare än sportbilar. Och de flesta av mina kompisar ansåg (en hel del tycker fortfarande) att jag var helknäpp som kunde tycka att exempelvis en E34 är snyggare än en Porr-sche 911.

Min första bil blev dock inte någon BMW, utan en Traktor 240. Den lämpade sig utmärkt att börja övningsköra i som 16-åring, då den tålde de flesta missar man gjorde i början. Inte heller min andra bil blev någon BMW, utan ännu en Vobblo: 740. Denna användes också nästan uteslutande till att övningsköra i, men när jag tagit körkortet nu i somras var jag trött på den och sålde den serdermera i september. Dagen därpå var jag ägare till min nuvarande 320iK och jag kan LOVA att det inte blir min sista BMW!

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Det råkar vara BMW som har gjort E30:n. Hade skoda gjort samma bil hade jag åkt skoda;)

Åker bmw 318is för att det är en 318is inte för att det är en bmw.
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
<snip>Det råkar vara BMW som har gjort E30:n. Hade skoda gjort samma bil hade jag åkt skoda;)

Åker bmw 318is för att det är en 318is inte för att det är en bmw. <snip>

same same but different. Åker 02 för att det är 02 inte för att det är en BMW. Det är såklart ingen nackdel att det är en BMW, men det hör inte till saken.

/Anders C
Esa
Ni glömer en sak, bara BMW kan göra BMW!!!

Jag själv var egentligen på jakt efter en Maserati Bi-turbo men i brist på någon fin sådan fick M3 E30 duga. Ett beslut jag inte ångrar, skulle nog bara byta ut den mot en Z1:a.

///M3
Fan vad det är lång till våren!!!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Varför BMW....Ingen annan bil ger tillbaka det som bayrarna ger,dvs körglädjen,precisionen,känslan i all mekanik,hur dem är ihopskruvade,växellådan är i min M535:a bland dem mest njutningsframkallande med ett speciellt "klick" ljud när man lägger i växlarna en efter en..Sen att mitt bilval verkar irritera en och annan övrig bilist är ju en bonus ;))

Skämt o sido så ger mina vagnar mer tillbaka än tjogvis med nyare "modernare" bilar som rullar i trafiken.

Hmmm..man är nog fast i BMW träsket verkar det som efter denna skrivelse,no return..:))

Mvh Janne.
har själv bara ägt en bil så länge,men ja har kört rätt många bilar...och om man sammanfattar allt som allt är bmw ett strå vassare än dom flesta andra bilar...
är hel nöjd med min E30,bästa bilen man kan ha för dom pengarna...!!
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
När bilen blir en del av dig, när du fungerar tillsammans med bilen som ett enda system, då vet du att du kör BMW.

-----------------------------
Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :)
Min 318iS finns på Länk
Köpes: väghållningskit till min bil (maila)
Vilken motorolja anv. du? Länk
Bilen har redan blivit en del av mig + bmw...kommer ha bmw så länge ja har råd...nja,kanske inte om några år eftersom bmws nya modeller är grymt fula!!
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Blev frälst första gången efter jag åkte med i en e39 540T. Då skulle jag/vi bara ha en BMW.

Efter att jag åkt med en Kellners-trimmad E46 M3 var suget ännu större. :D

Några månader senare köptes 523:an. Vi har aldrig ägt en bil som skrammlar så lite som den. Blir garanterat en nyare BMW om tre år, då det är dags att byta ut 523:an.
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Fick köra brorsans 316 en gång när jag va 19 ( e 36 år nu), ruskigt skön känsla tyckte jag. Så sen dess e det bara BMW för hela slanten...underbar bil.

Erik

Chips o BMW e livet...
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Tackar min polare (E30Poppe), det var han som visade mig in i BMWs värld...
Köpte min första BMW för exakt 1år och 1 dag sedan...
En E28 helt underbar bil...

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Största skälet är körkänsla och körglädje. Det finns en sorts samspel mellan människa och maskin som man bara upplever bakom ratten i en BMW, tycker jag. Motorns jämna, silkeslena gång. Det brutala ljudet när man välter tegelstenen på pedalen.. De perfekta vägegenskaperna, bilen uppför sig alltid som man förväntar sig att den ska göra.
Sen är det designen, BMW bygger de snyggaste bilarna helt klart. De sportiga linjerna, det hungriga utseendet med njurarna i fronten.
Det tredje är kvalitet och driftsäkerhet, BMW är starka och robusta bilar.

/// Ett halvårs abstinens...
Min far körde en 2002:a nån gång början 70-talet, sen en e21 320. Gillade väl piruetterna på vintern när jag var liten ;).
När jag sen tagit körkort '83 provade jag en 3.0 csl, oförglömligt!
Min första egna bil var en ny 318is 88:a. Snikutrustad men den bilen gillade jag.
På 90-talet jobbade min bror på BMW ett tag så då blev det körning av alla möjliga modeller.
Tyvärr har ekonomin varit lite risig på senare år, därav billig S**B ett antal år.
Därför blev glädjen desto större när jag äntligen kunde köpa en 535:a och den vårdar jag nu ömt!

Mvh
Rasmus
mi
196
mikael
730i-87
745i-85
750i-89
730i-93
525 tds touring -93
Cadillcen blir så vinglig över 200kmt
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Min morbror kom hem en 2002 -69 1970. han visade mig att bilen gjorde 140 km/h på treans vxl genom ett kurvigt vägparti hemmavid, efter detta så var jag inte så imponerad av Volvo amazon längre.
ant
min far har alltid kört bmw, tills han fick en ide om att det var för dyrt.
han har haft massor av 2002:or och några 320 e21 och e30. plus en 518 e28. nu åker han volvo s70..
men jag ska hålla kvar vid bmw, istället för honom.

=============================
Länk
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Är uppväxt i baksättet på en trimmad 3,0SA.........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.