|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| När jag var 18 körde ja me farsans gammla 244 från -76 , Men så en da så for vi till en av mina kompisars farsa och han hadde en BMW 2500 från -71 så då for jag å prova den och jävligt förvånad? blev man när en bil som var 5år äldre var som en dröm att köra i jämnförelse me volvon, ja fråga han om han ville byta mot volvon och vi bytte på den vägen är det. | |
|
Har alltid gillat BMW, har ifs inte ägt nått annat (förutom en trimmad PV för rally, under konstruktion) och nu en Audi för vintern. Jag har några krav, eller ja, önskemål när det gäller bilar. 1. Helst bakhjulsdrift, då det helt enkelt är roligare att köra än en framhjulsdriven (eget tycke) 2. Gillar inte att köra en turbo, hellre ett jämnare register än en spark i ryggen vid 5000 varv. 3. Driftsäker (peppar peppar). 4. Tyvär känns MB lite gubbe, förutom AMG då, men där höjdes priset lite. Näe, men det e vad ja gillar. Började med en 320 från -92 som jag än idag saknar, gick som en klocka, var i princip orginal förutom fälgar och några vita blinkers. Sen tyckte ja milen började rulla iväg så då var det dax att byta upp sig mot nuvarande bil som står inlåst och ska förfinas. /Johan |
|
|
BMW gör snygga och driftsäkra bilar...jag har aldrig heller gillat sportbilar (ferrari, lamborghini, mclaren, nissan 2/300zx) ja ni förstår...alla mina polare är dock till större del inne på att man "måste" ha ngn form av sportbil...men usch..fyfan...den enda sportbilen jag kan tänka mig att ha är en aston martin..hursomhelst så är bmw's äldre modeller (3,0, 02, 6-serien) dom finaste som finns..kollade efter en fin 02:a, men hittade ingen direkt, så det blev denna e30:in istället...det är ngt speciellt med att köra en bmw...det bara är så :) sen är farsan ochså intresserad..han och nårra till tävlade med en 3.0CSL och lite 02:or under 70-talet...så lite kort som liten har man ju sett :) jaja...en bra förstabil helt enkelt... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
JPM |
Ungerfär som om jag skulle fråga varför sex.. :-) Juan Pablo Montoya For President |
|
Hej! varför blev det Bmw? Av alla de 11 bilarna jag ägt så är detta min 3 Bmw bil 1 325-93 saknad och älskad och en Bmw 518-90 och nu äger jag en Bmw320-97. Bilens design, motor, mystik, bakhjulsdrift,rolig att köra. Bmw leder utvecklingen och det stämmer och det är inte många biltillverkare som kan upp till detta image som märket har. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hade icke ägt nån sådan tidigare förut, så varför dö nyfiken.Provkörde en en stylad 318-94 för 4 år sedan och undrade varför man skulle åka BMW för.?? Surrig tråkig,trött papplåda med för lite cylindrar. Men efter att provkört en E39 så fick det väl duga. Alternativet var Ford Mustang 96- Eller Lincoln Town Car :)) MVH Hasso Länk |
|
Från början var det en "ungdomsdröm", har alltid gillat BMW, vet att jag ritade mycket BMW när jag var liten. Har även haft en viss förkärlek till MB sedan tidigt. Började dock med en Amaracer (billigt när man var 17..;) ), sedan även Ford. Hittade en 518 e12 som 20 åring och slog till... aahhh.. körglädje var faktiskt vad jag upplevde. Efter 2 e12:or blev mitt bilintresse mer praktiskt, köpte det som var billigt och lätt att laga. Började köra mycket och då blev det en BM diesel. Det man vande sig med snabbt var kvalitetskänslan, inget skrammel eller liv i kupen och hyfsat komfortabel. Däremot längtade man nog innerst inne tillbaka till BMW. När MB hade gjort sitt efter några år letade jag bil. Skrammelfriheten hade då blivit ett MÅSTE (det som jag betraktar som en stor del av kvalitetskänslan). Provade lite olika men fastnade (oväntat...nää) för en BMW diesel. Kvalitetskänslan fanns där TILLSAMMANS med ökad körglädje, inte mycket att tveka om. För att inte göra frugan besviken och själv inte sakna BMW:n om man var tvungen att köra andra bilen så införskaffades en till, 518 i detta fall. Håller mig till E34 av skruvarskäl, så det blir nog modellen ett antal år till. ------------------ Always Diesel |
|
|
ser ut som dom flesta har bmw av samma anledning...bakhjulsdrift,snygga,körglädje och driftsäkerhet!! hade i försej inte väntat mig nå annat svar... va nån som nämde nåt om "ungdomsbil"...tycker ni bmw är en bra ungdomsbil?? själv tycker ja att de börjar komma fler bmw bland yngre,och tycker de är en perfekt bil om man har råd....undrar om de beror på att fler å fler börjar tycka bmw är snygga,eller om dom blivit billigare på senare år!? |
|
|
Ägde tidigare Volvo, men eftersom biljournalisterna ständigt höll BMW så högt var jag ju tvungen att prova. Sen var man fast. Skälen är inte bara körgläde och design - utan även komfort, drivlina, ljud, kvalitetskänsla, styrkänsla. Har inte funnit någon mer komplett bil till rimliga ägandekostnader. |
|
hellonasty |
Köpte min 328i Coupé E36 för att jag tyckte den var så "lagom" på nåt vis. Snygg, två dörrars men ändå med ett baksäte som duger i den klassen, lagom snabb och stark, lagom bränslesnål, känns driftsäker mm. |
| Har gillat BMW sen jag var liten, vet inte riktigt varför eftersom ingen i släkten har haft BMW. När jag var 22 köpte jag en 525a och sen är jag fast. Hade en DKW ett tag men det köpet ångrade jag redan när jag åkte från bilhallen. Behöll den ändå 2 år. Kommer aldrig mer köpa en framhjulsdriven bil. Vad som gör BMW överlägsen är totalupplevelsen. Andra bilar kan vara bättre på enstaka punkter. Min nuvarande diesel är inte riktigt lika kul som en bensinsexa men samtidigt den bästa 4-cyl på marknaden. Det enda som kan stoppa nästa BMW-köp är Cris Bangle. | |
|
Blev övertalad av en kompis att prova BMW, sen var det änna kört... BMW är garanterat det märket som ger mest för pengarna, för bara några månader sedan så trodde jag nog att jag alltid skulle köpa BMW men med E60 så är det en öppen fråga, kanske den, men mer troligt 3-serien (så länge inte Bangle spökqar ut den också...) eller MB CLK 500... :-) Vad som än händer i framtiden så har min E34 gett mig en av de roligaste tiderna i mitt liv, TACK BMW! :-) |
|
|
körde volvo 740 ett tag så då ville man ju testa på bmws 740 oxå. ;) Mvh/Soki //Fullmatad E38 facelift beräknas landa om ca 6månader// |
|
|
Såg nu att de fanns en likadan tråd på 3-serie forumet...inte bra! men de va ju många månader sen måste startades så de spelar inte så stor roll nu... Länk E30 körmaskinen nr.1 |
|
|
När min svåger bytte upp sig från VW 1303 till en 518 -75 (Tänk er skillnaden). Jag var då 15 år och min drömbil var en Challenger....... Men när jag åkt i BMW:n första gången var jag såld. Några år senare när jag tog körkort så blev det en 1502 -75, slö men underbar. Jag hade sparat ihop nästan hela 1502- beloppet själv, men morsan erbjöd sig att lägga till de sista 3000 kronorna. Tack Mor :-) Om jag inte minns helt fel kostade den 21 700 kr, hade gått 3000 mil. ****Har haft bil i 25 år nu och aldrig ägt nån annan bil än BMW**** |
|
|
Okej, behärska er lite nu... Här läser man ju bara lovord. Det finns faktiskt nackdelar med märket också, t.ex. dyra försäkringar, överdrivet slitage på bl.a. kamaxel i vissa motorer, korta intervall för kamremsbyten (vilket inte tyder på hög kvalitet), silentblock som måste bytas, hög prisnivå på delar etc etc. Tyvärr har många BMW-ägare en tendens att "glömma bort" nackdelarna. Gör som ni vill men jag väljer att beakta både fördelarna och nackdelarna när jag bedömer min BMW. Jag äger den inte mera men kommer nog att återgå till märket, har för närvarande bara en tillfällig lösning. |
|
|
Wannabe: det där med slitna kamaxlar måste väl vara ett gammalt problem? Med variabla kamtider så har i alla fall inte jag märkt av några problem... Dyr försäkring? Inte om man som jag bor på bondvischan, har full bonus och väljer ett billigt bolag... :-) Visst har BMW nackdelar (det har ALLA bilar) men de är attsiken så mycket färre än på de flesta andra bilar. |
|
Scheckheft |
Hej, Wannabe, rubriken lyder "Varför BMW", dvs att den som startade tråden ville veta varför man valde BMW. Klart man räknar upp de positiva egenskaper med bilmärket. Sedan är de flesta medvetna om bristerna hos de olika BMW modellerna. Dessa diskuteras flitigt varje dag i de olika forum på BMWPower. Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
Säger bara en sak M30. Det vakraste som någonsin har gjorts, hellt underbar motor. Låter grymt, vacker att titta på och underbar att köra. Oavsett om den sitter i en 3,0 eller en e34. |
|
|
En provkörning av en E34 518i bestämde mitt val av bilmärke. Dess köregenskaper var så mycket mer balanserade än allt annat jag hade provat. Några år efter denna första kontakten med BMW blev min första bil en E30 316i. Det kommer säkerligen att bli endast BMW även framöver. Brutalizes My Wallet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.