|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hmmm...mycket bil för pengarna, undrar hur mycket den repartioner skulle kosta.... Någon som funderar på denna ? (nyss inlagd på börsen) /Klas | |
| Ett bra cab objekt kanske... | |
|
Letar själv just nu vinterbil, tittar på bland annat E38. Behöver inte ha så mycket "kräm" på vinterhalvåret så 728 skulle va helt ok att glida runt i. Skadan verkar ju inte komma ifrån en vurpa i.a.f, snarare nåt som fallit ner över taket, eller? Sen kan man ju fråga sig varför firman i fråga väljer att sälja i dettta skick. De borde ju ha koll på finanserna och om de då lägger ut den så här så är det nog så att den inte blir billig att reparera. Andra skador kan ju också ha uppståt. Ska dock undersöka saken idag med nån plåtverkstad/riktare, återkommer eventuellt här. |
|
|
För övrigt verkar 9400 mil mindre troligt (som oftast på så gamla E38 or)...hmmm Ähh lika bra att kontakta firman. Om bilen har VDN papper så är väl de skyldiga att ge ett reparationspris har jag för mig? |
|
|
Undrar om den går igenom bes som den är??? Skulle vara läckert med en e38 cab. Min skrothög: Länk |
|
| Takskador brukar vara skit dyrt att få ficksat, skulle gissa runt 40-50 tusen hos en plåtverkstad för att få taket bytt. | |
| Men då skulle slutpriset landa runt 100.000:- billigt för den bilen om den i övrigt är i bra skick! | |
|
Räkna på fyra dörrar också! De främre kan mycket väl ha fått sig en rejäl smäll. Det finns även risk för att hela chassit har blivit böjt av smällen! Man bör nog kolla upp den bilen noga innan man "investerar" i den. Finns nog risk för att den bilen dyker upp på marknaden om ett halvår med fuskreparationer! Mvh |
|
|
Bakdörrarna är nog i farozonen, men inte framdörrarna skulle jag gissa... |
|
|
Jag menar på 40-50' på byte av tak då bilen bör upp i bänk när bytet sker, tak är "omöjliga" att rikta bara byta. Sen ska det demonteras, lackas, monteras och köpas tak & andra lösa delar. Inget man ska ge sig in på om man inte vet vad man gör. Bilen bör väll mätas innan köp, det är inte gratis..... Om bilen är sne så kanske det inte är nån ide att göra nånting annat än att skrota? |
|
| Nåja, man kan ju alltid göra om den till badkar, det vore glassigt! AC:n kan konverteras så har man världens glassigaste Jacuzzi, med elstolar och stereo!! :-)) | |
|
En E38 cab vore kul att ha. Om taket är bra från b-stolparna och framåt kan man ju bygga om den till pick-up. Här är en Alpina B6 som är omgjord till pick-up. Länk /Anders |
|
|
MK-bilar som firman heter är ena riktiga bilskojare... var där å kollade på en Audi S2 Avant för 1 år sen, då hade serviceboken "blivit stylen på färjan"... de va fan de töntigaste jag hört... sen stod bilen på 16tusen eller nåt sånt, verkad eha gått 60tusen... handla INTE där! /Jonas |
|
| stylen = stulen... givetvis. | |
| Jag avrådet å det bestämdaste från att göra affärer med MK bilar! Har varit och kikat på bil där för något år sedan och den var i "toppskick", dock när jag kom för att se den så var den om lackad och sliten, många saker bla intstrument var trasiga. Jag sa att jag inte var intresserad men ändå ringde Mark mig under flera veckor och försökte tvinga mig att köpa bilen! | |
| Ha ha läs var bilen säljs, jag vet mycket väl hur det fungerar hos dem och är inte på något sätt imponerad. De låter folk provköra deras försäljningsbilar utan att visa upp ett körkort ens...det säger en del. | |
|
FRIFART, vill inte ta ställning för eller emot MKbilar, men att döma ut hela företaget på att de inte kollar körkortet är väl magstarkt anser jag. /Simon |
|
|
En av alla droppar i havet om man säger så, känner en kille som har kontakt med ett försäkringsbolag som intygar att de (MK-bilar) har försökt mygla massor. Bla en 750i som de försökte få ut pengar för, men fick avslag..kan ej hela historien men det luktar illa. Har personligen provkört en hel del av deras bilar och alla gått mellan 10-15'mil trots slitna invändigt osv..och totalt desperata att sälja. Jag tror fortfarande att deras 840Cia är till salu, körde den för ett par år sedan och då 13000mil på mätaren trots sliten och smutsig invändigt samt många mindre repor och bucklor samt trasigt popup lyse..allt detta var normalt sa han, bilen var i ett klart bra skick intygades också...alltid läkare och ingenjörer som ägt deras bilar innan i Tyskland..låter rätt kul. Har personligen aldrig sett eller kört en icke omlackad bil som varit ute till försäljning hos dem..också värt att betänka. |
|
|
Jag pajade knät på fyllan för några veckor sedan. På akuten snackade jag med en 19årig kille som hade totalsmällt sin fars 740 -00 kvällen innan. Killen saknade tyvärr körkort och hade dessutom smitit från olycksplatsen, dock återvänt efter ca 20 min. Lite jobbigt med försäkringar i det fallet. Undra om den 740:in kommer in på börsen... |
|
|
Hade den här gått 9400mil? Nu finns samma bil med 13000mil??? Pris förra gången? Automat är bekvämt |
|
| pris förra gången var 169000kr om du syftar på den svarta 840 jag beskrev. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.