|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vill dela med mig av glädjen efter att renoveringen av min första bil är klar! Har lagt upp några bilder på min hemsida Länk /It must be BMW! | |
Deliq |
Såg ju riktigt fin ut. Men... varför har du bara en strålkastartorkare ?? Montera dit en till eller ta bort den du har så blir helhetsintrycket bättre. Lycka till med din "nya" bil. M V H // Deliq ______________________________ Aktuellt fordonsbestånd: Länk Länk *** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss *** |
|
Den vänstra torkarmotorn är kass, den stannar i fel läge, den högra funkar fint och lägger sig i rätt läge, den syns jevligt dåligt :)!Ska invenstera i en ny torkarmotor snart!Btw, tack för responsen! /It must be BMW! |
|
| såvitt jag kan se så har han inte tagit bort en enda strålkastartorkare | |
Deliq |
OK, my mistake. Såg bara att den inte låg på lyktglaset... Tog förgivet att den inte satt där när den inte syntes vid en första blick. M V H // Deliq ______________________________ Aktuellt fordonsbestånd: Länk Länk *** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss *** |
|
Det är något bekant över den där bilen... Kan den vara lite lik min? Min skrothög: Länk |
|
|
Gunneriusson: färgen stämmer juh :)! /It must be BMW! |
|
|
Fast min behöver ju två nya framskärmar (buckliga), en ny läpp fram och en helt ny lack för att uppnå en sådan finish... Men min motor och mina fälgar är iaf snyggare... Har du lackat om den? Min skrothög: Länk |
|
|
Jepp, fick den ifrån lackering förra veckan!Ska nog ställa mig nån dag när jag får tid och fixa till motorn så att den blir lika fin som din :))! /It must be BMW! |
|
|
Btw, vad har du använt för färg och hur har du gått tillväga när du har lackat ventilkåpan??Det är jevligt snyggt på din! /It must be BMW! |
|
|
Ventilkåpan är väldigt enkel att fixa. Jag rengjorde den och lackade den med värmetålig färg. Sedan så slipade jag bort färgen på texten med en slipmaskin (när färgen torkat...). Sen så målade jag hela framsidan på motorn med en lite mörkare röd färg. Blev riktigt stiligt faktiskt. Min skrothög: Länk |
|
| Snygg bil du har bara tuta och köra:-)))))) | |
|
tnx Amet :)! /It must be BMW! |
|
| Du ska vara nöjd, den såg supernice ut!!! | |
|
Tackar, det känns gött när man känner det själv, men det känns ännu skönare när andra tycker likadant :)!Ska vårda pärlan nu som den förtjänar! /It must be BMW! |
|
ant |
du har en väldigt fin bil. var rädd om den.. ============================= Länk |
|
ant: en fråga bara om ditt filter!funkar de bra så som du har det?Det suger ingen varmluft?Ska nämnligen montera på ett snart! /It must be BMW! |
|
|
Såg riktigt bra ut! Bra jobbat. Vad har du gjort förutom omlacken? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Kristian: Lagat alla befintliga rosthål tror de va ca 6-7 st hål som är lagade nu, skärmkanter etc!Bytt dörrar på den, ny framskärm!Det tog sin tid men de va de värt :)!Ska lägga upp en hemsida snart me all historia för intresserade :)!! /It must be BMW! |
|
| du det är en fin bil förutom att den saknar turbo | |
|
immer: Fin bil!!! måste bara fråga hur mycket du gav för omlackningen?? funderar nämligen själv att lacka om pärlan... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.