AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.620

Z8 speglarl till Z3

Sida 1 av 2
Det ser ut som om Z8 speglar skulle kunna passa till Z3. Problemet är BMW i Solna inte kunna få fram dessa som reserdel. Har någon sett dessa speglar någonstans på internet?
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Undrar hur man gör om man beställer en Z8 via Solna sen så händer det att nån bryter av speglen ev. sparkar sönder den , hur gör man då då ?

Med andra ord , de klart man kan beställa speglarna som reservdel , låter mest som att dom inte orkar beställa speglarna... hmm

Länk
Kan vara så att de måste kunna bevisa att speglarna skall vara till en Z8'a. Vet att det inte gick att beställa Z3'ans gälar om du inte hade en Z3'a i början. Så Volvo raggarna tog till många trix för att få tag på dem.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Nej det är inte sånt.
Jag har varit där och frågat två gånger. Dem säger att dem måste kolla up med tyskland, att det finns inte i deras sortimentssystem osv. Det tar himla lång tid. Jag lämnade mitt nummer 3 veckor sedan...
Samma sak med kromade listen till bakluckan. Den väntar jag på sedan October...Nu har jag tröttnat och beställt listen genom Borgs bil. De verkar ha mycket bättre koll på saker och ting än Solna...Jag får väl fråga om speglarna där oxå.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Z3c 4 ever!, konstigt.
Säg åt dem att du vill ha:
51 16 7 030 873 samt 874 (krom spelgen utan glas)
Pris: $$$ kr/st
Jörgen: hur får jag tag på priset? Det är det dem säger att dem inte kan få fram heller...
Gl
122
Glenn
525iM Touring -02
Enligt min ETK så ska dom kosta ca 3200:- st utan glas

Jag fick pris på 2800 från Solna. (Genom Jörgen- tack, tack!) men det verkasr som om man måste byta hela fästet. Dem bilderna jag fick på Z3 repektive Z8 speglar visar att fästet mellan bildörren och spegeln är annorlunda. Jag måste undersöka om det gåt att sätta Z8 fästen i Z3 dörr utan stor modifering...
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Här finns det en bild som visar något som har med Z3 och Z8 speglar att göra. Kan det vara fästena mellan speglarna och dörrarna?
Länk

Här är en bild på en Z8 spegel.
Länk

/Anders
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Jag sökte lite till och gissa vad jag hittade. En Z3 med kromade speglar.
Länk

/Anders
avn; vad fränt det såg ut!!!! Tack för den bilden, det var rena inspirationen! Så ska jag ha!
hmmm, jag undrar om inte bilden innan var på den delen så själva glaset är monterd i...Det såg lite sort ut för att vara fästen mellan speglarna och dörrarna...

avn, det var grymt snyggt, men det var ju kromade M-Speglar, undrar var han fått tag på dem.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Fredrik, det ser nästan ut som om han antyder att han kromade dem genom att lacka? Jag menar genom att ha bild med bitar av maskeringen kvar...Det finns ju silverfärg på burk som ser nästan ut som kromat...men jag tror att det funkar inte i regn och rusk...Jag hade det på en cykel en gång i tiden men efter en vecka så såg det inte längre ut som krom....Fast om man kanske klarlackar på färgen?

Det där är nog ingen sprayburksfärg, Jag försökte oxå det på min cykel i 12 - 13 års åldern och någon sådan finish blev det inte =), tror du inte att handduken och trasan är skydd vid monteringen av backspegeln. Det är ju trots allt lätt att slinta.

Fasen nu blev jag oxå sugen på kromade backspeglar.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
:-) Jag visste det! Det är ursnyggt! 'Specielt me M och Z8 speglar. Z8 verkar vara utagerad. Helt olika fästen, jag vill inte fifla med plåten. Har tänkt ha bilen länge ( till den blir klassiker) och då vill man inte riskera rost.
Jag har slängt i väg ett mail till ett tiotal lackeringsfirmor och frågat om det. Få se vad som händer...2 har redan svarat och sagt att dem inte gör sånt.
Jag funderar nästan att kontakta dendär skojargubben som det fanns en del trådar om här på forumet... Fanns han inte i Gtbrg?
Helsingborg var det väl...

Jag hittade detta på nätet, Länk
Hann tyvärr inte läsa så ingående.

Jag vill nog ha M speglarna om det blir kromade speglar, de är lite nättare. Just nu väntar jag mest på mina kromade rullbågar.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Samma här: M speglar om jag ska kroma. Frågan är bara om det är samma fäste. Svårt att säge enligt ETK bilden jag fick från Jörgen.
Jag hör av mig om jag har hittat nån som kan kroma dem...
Det blir inte i närmaste framtiden för mig heller. Just nu ska jag sätta up det förbanade nätet under Julen. ( kromlisten på backluckan fixade jag igår)
Kollade mer på sidan jag bifogade en länk till, verkar vara en firma som säljer ett målar set som ger krom finish, fanns lite prover. En del grejor såg riktigt bra ut, antar att det beror på underarbetet. Tyvärr står det ingenstans vilka som köpt deras kit och således utför silverlackjobb, men det går ju att maila och fråga. Länk

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Det verkar finnas nån i Uppsala som heter ADO DEsign som ska ha deras grejer enligt benbenson.com
Men jag hittade inte någon ADP i Gulasidorna.se alls...

Det verkar oxå som om man kan kroma oberoende på material. Har lite svårt att se plast i en ugn...

I alla fall, Uppsala liger bara 6 mil från Stockholm så det är OK avstång för mig. Har dem bra priser så har jag en hel del saker som jag kan tänka mig att kroma...
hittade detta när jag körde en sökning på "krom" på yahoo:
Länk
Väldigt dålig sida men dem verkar i alla fall sysla med kromning.
z3_3litre
Tomas, hur går det med detta? fick du tag på dem i ApSula?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.