AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.610

Snart tuttar jag eld på eländet.

Sida 2 av 2
Ma
4
Magnus_S
325iAT -89
Hallå,
Min E28 höll på så där. Den kunde helt plötsligt
börja skaka i framvagnen, 70-90km/h, så att man rent-utsagt fick stryk av ratten. Då visade det sig vara
en uppglappad styrsnäcka. Det är väl kuggstång
i en E34 eller? Tänkte bara nämna det.
Det är snäcka på e34an också som är justerbar.
Tack för tipset!

Nä, jag tror det är snäcka, men jag är inte säker. På BMW lät det som om "det var j-vligt svårt att komma åt snäckan", men säker är jag inte.
Jag kan inte på något sätt lokalisera skakningarna, kan lika gärna vara fram som bak. Bilen står still tills reparationen. Får se vad bytet av Silentblocken kan göra..

Mvh Gunnar, BMW 540IA-93.
Snabba inlägg!

Ok Jocce: Vet du om det är svårt att justera denna om man har 4L V8:an, kan man göra det enkelt själv? Jag vet att det är någon form av glapp, men inte i någon styrled eller dylikt.

Mvh Gunnar, BMW 540IA-93.
er
256
eraabos
M3 E30-88
Hej Gunnar!

Du kan söka på BMWpower mailing listan angående dina vibrationer, har för mig att det var någon som hade problem med vibrationer som påminner om dina, han bytte bakvagns bussningarna och efter det var vibrationerna borta.

Hur som helst lycka till.

Mvh Abbe
Visa användare
94
Sindre Østhagen
E39 520i -96
Mårnings! Har lest en del av innleggene rundt ditt problem, Gunnar. Vet ikke om du har undersøkt dette allerede, men tipser endå siden du har automatkasse i bilen din. Slike ristninger kan oppstå som følge av skader/feil i overføringen mellom motor og automatkassa. Flex-plata kan være sprukken eller converteren kan ha fått seg en smell slik at det har oppstått ubalanse. Hvis f.eks. flex-plata er sprukket kan den i ett øyeblikk ligge på rett plass, for så i neste øyeblikk vri på seg i sprekken og skape store ristninger, før den igjen rister tilbake i rett posisjon. Håper i dette kan være til nytte. Jeg synes jo det ville være ille om du skulle sette fyr på luksuskrysseren din. Hej då! mvh. Sindre
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.