|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Martinfs: Trångt? Det sitter ingen motor under huven :) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ticco: Det lär väl bara var att köpa en styrväxel från en utan servo. Jag köpte en styrväxel från en 318is-90 på en skrot för 1000:-. Sedan kanske du måste byta "överföringen" mellan rattstång och styrväxel, men den tar du ju bara från samma bil som styrväxeln kom. Vad gäller den där markeringen du skrev om. Jag antar att du menar för att få kammarna rätt i jämförelse med vavaxeln? Isf så finns det ingen markering på din. Du låser helt enkelt vevaxeln genom att föra in en stav eller liknande i ett hål någonstans i närheten av startmotorn (är igentäppt med en plugg). När du hittat läget så att vavaxeln låses så låser du kamaxlarna med ett annant lämligt verktyg (lätt att tillverka då kammarna har "fyrkantshuvuden" på sidorna. Ta bort ventilkåpan så förstår du vad jag menar...). Sedan så kan du ta bort kedjan utan att oroa dig för att kammar/vevaxel skall hamna fel. Så är det på min 318i, och jag är nästan 100% säker på att det är likadant på 318is-90. Tänk på att vevaxeln snurrat två varv då kammarna snurrat ett! Kan vara bra att tänka på om du får för dig att snurra på vevaxeln när kammarna är bort (om dom skall bort). Men detta borde väl inte spela någon roll? Min skrothög: Länk |
|
|
Jahupp, då blir det spännande eftersom jag ska skruva isär motorn helt. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Vilken j**a tabbe jag gjorde. Dax å jaga en servostyrning igen :-/ (Bytte till mig en styrsnäcka som inte ens klarade besiktningen, bra deal va?) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Grattis! Nu får du ju faktist ta och skylla dig själv.... Du hade servo, men envisades att du skulle köra utan. Många avrådde dig men du lysnade inte riktigt tydligen... Bara att leta! (Du har ju hela vintern på dig) ;-) Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Nä jag har ju inte det... Jag har 1 månad på mig. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Jag kan byta om du vill! Skriv till mig om du är intresserad |
|
|
Vad menar du??? //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.