AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.935

Inget oljetryck i 3.5 motor

Sida 2 av 2
Paap Reeder
Hej "Padde"!
Synnerligen otroligt glädjande nyheter. En M 30 sviker Dig aldrig! - det är mitt motto!
MVH /// Paap Reeder
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
Glädjs med dig, det är alltid skönt när man fixat ett fel som verkar dyrt o jobbit med enkla medel!/mvh L
Pa
414
Padde
535i -86
118d -12
Skoda Fabia 1,4 tdi
Ja, det verkar som om jag fått en fungerande 35:a igen.
Härligt! Körde bilen till Göteborg idag och det gick fint. Framförallt går den så mkt tystare och "finare" än min gamla motor. Kanske gör det viss skillnad att jag nu har den sista kat. versionen av M30:n som väl har lite större insugsventiler mm.

Bra går den inte än dock, den tvekar och kraften kommer ojämnt, främst på låga varv, har hög tomgång (1000rpm) samt drar massor med soppa. Det är med största säkerhet ett mindre fel efter allt klabb med kontakter, slangar och givare men jag vet inte vad ännu. Kan vara kallstartsventilen som är öppen hela tiden. Bränsleavstängningen vid gasuppsläpp verkar inte fungera och snitt förbrukningen ligger på 1.3 vid 90kmh. 5 dl mer än tidigare. Allt tyder på att den får way för mycket soppa. Det kanske borde tas i annan tråd men har ni tips så är de välkomna.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Lycka till!

-----------------------
Min E30:
Länk
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Skönt att du fick ordning på det.. Kanske var det som jag skrev i mitt första mail till dig, att man bör köra runt utan stift tills trycket är uppbyggt.. Lycka till med blien nu du.

mvh Johan

mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.