|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Når jag inte IMSA farter slänger jag den på skroten ;) BMW 325 IMSA/CSL under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
Stavros: Kör du med 17 eller 18" fälgar till sommardäcken och orginal 14" på vintern? I så fall har du förklaringen där. ...tröghetsmoment... |
|
|
hej hej jag har kört mätaren ut + lite till !!! men då varvarde det så jävligt så jag slog av! hade då däck av måtten 205/55-15 325-89 som är chippad med grupp N chip ifrån BMW mvh nikke www.rb-streetrace.com pjäxan i pannrummet |
|
|
Min 325i E36 gör 240 km/h, eventuellt lite lite till. Var tvungen att svänga av motorvägen då ;-) 235/40-17 däck, chip, sportavgas och KN öppet filter. Vad gör det för skillnad på mätaren och verkliga hastigheten när jag har större i o krets än original? |
|
Tojne |
Jag hade upp min gamla 325ix från -87 i 240 km/h enligt mätaren med 272gr kammen och superchips från motornord, Den drog snabbt upp i fart utan att sega sig till toppfarten. Innan kambytet hade jag upp den i 225 km/h med slut kam, men den gick raskt utan seghet ändå.. Min nuvarande ix Touring går snabbt som fan i ax men har inte provat att maxa den.... // Tojne |
|
Hade en 325 87a som jag maxade på Autobahn, 235 på mätaren . Mätte upp felvisningen som visade sig vara +10% alltså den riktiga toppfarten borde vara 214 km/h. Den var mycket långt från varvstoppet, typ 5700-5800 varv, så ni måste ha helt andra utväxling i era bilar, eller maxar ni era bilar på fyran!!?? /olle |
|
|
Så är det! Mycket piggare. |
|
|
Min gamla 325ik -87 gjorde 240km/h på mätarn Varför rulla på 19" när det finns 20" |
|
|
Hadde drygt 7000varv på femman med en 2,93 klump på,nån som kan räkna ut hur fort den gick då??Kan säga att en e30 inte är gjord för dom farterna.... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.