|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Har man mage att påstå att volvo är sportigare eller bättre på alla sorters vis än bmw på deras egen hemsida så får man nog stå ut med att få sin bil kallad traktor!! | |
Tigerr |
Emanuel: Visst.. Jag säger inte att Volvo är mer mogna! Det finns mindre begåvade människor bakom/inom varje bilmärke, men vi kan göra vårt bästa för att vara bilmärket med minst antal egocentriska, avundsjuka ägare! :) Och jag tycker att alla här på forumet (som jag stött på) är helt reko människor! Tigerr |
|
Tigerr har en sund uppfattning! Sen finns det andra individer som endast ser svarta eller vita färger och inget däremellan. Hydro: Så fick jag svar på den fråga jag ställde tidigare! Du tycker Volvo är en dålig bil för att den säljer stora volymer i Sverige och är en så kallad svenssonbil. Jag tycker också det är roligare att ha ett bilmärke som är lite ovanligare men det betyder inte att det ovanligare märket är bättre. Jag tycker Volvo är en bra bil på många punkter. Motorn är en sådan punkt. Däremot anser jag BMW vara en bättre kompromiss och passar mig bättre. Personer som envist hävdar att BMW är bäst och allt annat är skit har jag slutat ta på allvar. De har tappat fotfästet för länge sedan. |
|
|
Vad jag menar är att man kanske inte ska ropa "heja djurgården" mitt i aik-klacken!!? Bor ju själv i volvoland o tycker dom gör väldigt bra bilar men kan man inte skämta eller ta skämt så tycker jag synd om folk. |
|
| Bjoerck - man kan smått börja undra vad du gör ute på BMW forumet när du hyllar Volvo istället för det fina märket från Bayern. Det finns inget bättre märke än BMW, förstår du. BMW Power Forever! | |
|
Jag tycker det är synd och skam att moffen inte får mer än ett par relevanta kommentarer av bortåt 50 svar på sitt ursprungliga inlägg, 525i vs 850 glt. Vill ni diskutera respektive bilmärkes förtjänster, starta en ny tråd. Moffen: Jag säger som jag sagt långt tidigare: Ta en rejäl sväng i båda bilarna själv och avgör vilken DU SJÄLV tycker känns trevligast. I denna tråden lär du inte bli klokare. Fjortiskommentarer kring trimmade 760 med B23-snurra mot misskötta E34:or av allehanda kalibrar gör dig föga klokare. Kokt eller grillad? STEKT!!! Skärpning för h-e!!! o=) -DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN- Stefan |
|
Tigerr |
StefanP: Din "smiley" har nosen ovanför ögonen! :P Håller med dej - Denna tråden har blivit "vildmark"! ;) Emanuel: Skämt..? Det är inte skämten jag är emot! Men om en och samma person hela tiden upprepar samma sak i alla sina inlägg utan att skriva nånting relevant, då tycker jag faktiskt att det är lite barnsligt! hydro: Vi hyllar inte Volvo, men vi visar märket den respekt det faktiskt är värt! Förresten.. Nån som såg "Ronin" på tv3 igår? Den Audin är inte HELT fel! :D Dem har även en BMW "M5" med, men är den äkta? Den har tex. vanliga kjolar!? Tigerr |
|
Volvo ÄR och kommer alltid att vara en gubb bil! BMW's styrka är att den tilltalar alla åldrar. Anders G |
|
Perkka |
Stefan P: "Fjortiskommentarer kring trimmade 760 med B23-snurra mot misskötta E34:or av allehanda kalibrar gör dig föga klokare. " Vem har sagt någonting om trimmade B23-or i 760? Iaf inte jag.. Jag jämförde farsans 520 mot min f d 760 GLE, & kom fram till att jag trivdes helt enkelt bättre i 760-n.. Alltså, jämförde en 6år äldre Volvo mot en 88-as BMW.. & svaret har jag redan givit.. Jag gillar helt klart BMW & kommer alltid att göra d.. Men man ska absolut inte underskatta Volvo pg a bl a deras motorer etc.. Innan jag ens ägde en Volvo så gillade jag dom starkt, bl a då 850- 740- 240-Turbo.. Samt nästan samtliga av deras GLT-modeller.. Hydro: Finns d inget "bättre" märke än BMW? Kom in i matchen.. Tigerr: Judas? Haha, ne d va ju Andreas Salomonsson när han gick från MoDo till Djurgården :) Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Har ägt både en 760GLE , v6'a :), och en 520i, rak 6'a. Och ja man sitter som en kung i 760'n. Svårt att säga nått annat. Men det är ingen slump att jag har kvar BMW'n och sålde 760'n. 760'n led av lite kvalitetsproblem runt just motorn. Sedan att bmw'n är rostfri gör saken bara trevligare. Even alcohol can bend the room... |
|
|
Perkka: Lugna ner dig. Min kommentar var inte riktad enbart till dig. Jag underskattar inte Volvo. Men moffen blir ju inte klokare av synpunkter på 760 och andra modeller än 850 glt och 525i eftersom det är de senare han vill jämföra. -DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN- Stefan |
|
|
(OT) Tigerr: ang. Ronin... om jag inte missminner mig så använde de sig växelvis av två olika bilar under inspelningen - en riktig M5:a och en 535:a. I vissa scener är det alltså en vanlig 535:a man ser... det visar sig f ö också på en del av interiörvinklarna, där stolarna växlar mellan att vara sportstolar och standardstolar. Jag har dessutom för mig att mätarnålarna är vita i någon scen... är man besatt eller? :) |
|
Perkka |
Stefan P: Ok, d e lugnt, trodde d va riktat mot enbart mig :) Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
Tigerr |
Perkka: tosing :P Klimaanlage: Att vara besatt är BRA! ;) Varför använde dem en 535? Gick hela budgeten till deras A8 Quattro?? Tigerr |
|
Chefen har en 850, han fick byta topp efter 17000 mil pga att ett tändstift satte igen hela tiden. Dessutom kund man lyfta toppen i vändkanterna i cylindrarna... BMWCS Nr: 4798 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.