|
Sida 2 av 9
|
|
|---|---|
ferraripeter |
Är det hög tid?? min har gått 20000mil,är det svårt?? det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
| Ni som har haft läskigt lösa bultar..hade ni ngt missljud pga detta? | |
James_of_72 |
Nej, mina bultar var lösa! Meken lyssnade efter oljud men hörde inget. Så jag fick övertala honom att kolla pumpen ändå & den var lös! |
|
Hade två lösa samt en i tråget... Mvh Janne |
|
|
En i tråget en lös V8 Newton Power |
|
|
Nix, det hörs inte något annorlunda...bilen lät precis som vanligt....en på botten, samt 3 "riktigt" lösa... |
|
|
Alla mina satt fast. _____ Micke Länk Länk |
|
|
C-J.ODEN Har du installerat själv värmemattan??? vad kostar den då??? och hur sitter den??? MvH Bmw 4-ever Länk |
|
| Fixade det på min bil en låg i oljetråget restan var lösa. | |
|
Hej! Har en kompis som hade en 530 -93 som en bult råkade komma i kamkedjan, så det vart slutet för den motorn! Ska själv kolla hur det ser ut på min E-38 när jag väcker den ur vintersömnen! /Janne |
|
|
En i oljetråget och en mycket lös (Tackar hjärtligt för detta forum) |
|
|
Vid dagens oljeservice så var en bult lös. /Stefan |
|
| peter78w...BMW gjorde jobbet...det kostade totalt 3873 kr.Då drog dom även in uttag för kupévärmare...värmemattan limmas mot tråget (oljan värms)...OBS!! det är mycket noga med rengöringen (om du har tänkt göra detta själv). | |
|
C-J.ODEN; var mattan orginal??? vet du var den går köpa och vad den kostar?? och kommer den hjälpa på vintern??? MvH Bmw 4-ever Länk |
|
| peter78w...mattan hade dom på BMW, så förmodligen är det orginal...enbart mattan kostade 1650 kr.+moms, men man måste ju ha div.kopplingar och kabel också...värmemattan(el.värmeduken som det egentligen heter) värmer bara upp oljan i motorn, inte kylarvätskan och motorblock som vanliga motorvärmare gör...om det hade funnits vanliga motorvärmare när jag handlade så hade jag nog köpt sådana istället, men det är ju bättre än ingenting. OBS. det ska visst finnas vanliga motorvärmare numera. | |
|
Varför matta när det finns riktiga på defa! Mina bultar satt också löst varav en låg i tråget... |
|
|
det sägs att defa blev inte godkänd av bmw MvH Bmw 4-ever Länk |
|
| Rykten bara, skulle 2 stycken kontaktvärmare vara fel så beror det säkert på att BMW vill sälja Webasto i stället. | |
|
håller med dig LNBT! Tycker personligen inte att det borde vara fel på defas värmare! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
Ampe |
Jag hade en lös i tråget och de andra kunde dras allt från 1/4 varv till 3varv... Oerhört lätt att fixxa själv bara man har lite mekvana. Det värsta var faktiskt att få bort den gamla packningen som var i kork eller ngt liknande. Den nya jag fick var i plåt samt en "gummikant" på insidan... Monterade den lösa bulten med loc-tite... Få se om det håller många mil nu... Ang. DEFA så såg jag deras värmare på BMW i Karlstad iaf.. Tack för detta forum.... /PS. Jag ser er alltid i backspegeln :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.