AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.168

Hur ska man hålla motorn i topp skick?

Sida 2 av 2
Nadja
nja...det håller jag inte me om...tycker du det e tjatit så behöver du ju faktiskt inte skriva i den tråden...i vissa frågor kan det ju faktiskt ha kommit upp ny info sen den senaste tråden användes

tycker faktiskt sök inlägg står rätt tydligt...hittar man det inte så e det nog dax att gå till optikern
Nadja
nja...det håller jag inte me om...tycker du det e tjatit så behöver du ju faktiskt inte skriva i den tråden...i vissa frågor kan det ju faktiskt ha kommit upp ny info sen den senaste tråden användes

tycker faktiskt sök inlägg står rätt tydligt...hittar man det inte så e det nog dax att gå till optikern
Nadja
nja....håller inte riktigt me...men tycker du det e tjatigt så behöver du ju faktiskt inte skriva i tråden...

tycker att sök inlägg syns rätt bra även om man e ny här...hittar man det inte e det nog dax att gå till optikern
Nadja
gaaah....va irriterande...försa gånger kommer ingenting sen kommer 3-4 st me samma text....sorry about that
OM vi går tillbaka till vad tråden eg handlade om så stog det i ett av höstnumren i Bilsport att Varmkörning av motor och AC samt att behöva rulla på däck osv inte alls behövs.

Om en bilhandlare får in en bil som visar sig svårsåld och får stå så är väl inte dom där o varmkör bilen 1 gång i månaden och rullar på den osv ?

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
När jag ställde av bilar, så:
1) Bytte jag till fräsch olja i motorn, av samma orsak som det skrevs tidigare i mail-tråden;

2) Hällde i litet ny olja i förbränningsrummen, och körde runt motorn några kolvslag, dock utan kabel till tändspolen.

Pkt. två är ju iofs helt fel för moderna bilar med högeffekts tändsystem, så för dessa gäller att man får försöka dra runt motorn manuellt(med tändningen avslagen).

Huvudsaken är ju att täcka "nakna" metallytor i motorn med en oljefilm, så att inte korrosion förstör dessa.

Ha´de´!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.