|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jaghar själv en M535 85 men så här om dagen kom jag att tänka på attdet nog inte finns så många kvar egentligen. är det någon som vet hur många 535 som fortfarande finns i bilregistret,vore kul att veta jag menar varje vecka ser man på bmwbörsen att det skrotas en hel del | |
|
finns nån hemsida där man kolla sånt där, återkommer om jag hittar. fanns itne m535 enbart -85? /mvh jocke Member of R-I-N, Proud Racer. - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
M535 fanns 1985-1987. Så jättevanliga är dom ju inte, men den vanliga 535'an är ännu ovanligare faktiskt. Vore kul att få veta det exakta antalet! ______________________________ Mvh Tomas Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
Jag har en sån ... dvs en vanlig "SVENSK-såld" 535i _____________________________________________ Länk |
|
|
Hej! Gick in och räknde på registret som gällde 98 En del kan ju ha skrotats efter det men då fanns det 1985 - 120st. 1986 - 198st. 1987 - 176 st. 1988 - 2st. mvh BLJ |
|
|
Bengt: gällde dessa siffror både 535i och M535i? ______________________________ Mvh Tomas Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
Hög tid att köpa en M535, bevara den i originalskick och vårda den ömt, med andra ord!! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Fasen Kalle, jag är imponerad av ditt bilinnehav:-)! "let the Best Machine Win!" |
|
mackan325 |
Jag har haft en, zinnoberröd 85'a FJO 394 kanske du som har dne hänger runt här? |
|
Jag sålde min M535 -87 för ett par år sen, och häromdagen såg jag den för första gången efter det. Man blir ju lite ledsen när man ser hur folk behandlar sina bilar. Den såg inte så fräsh ut som när jag sålde den iaf. Kanske skulle ta o köpa en sån igen, dom e ju inte så dyra nu. |
|
|
Antalet tillverkade M535 E28 tror jag ligger strax över antalet tillverkade M5 3.6 E34, om man räknar både aut + man exemplar. Vilket betyder någonstans mellan 8000-8500 bilar. De är inte vanliga i Sverige längre och ännu ovanligare i Tyskland. //Sniffer |
|
|
8400 får jag det till, ECE bilar. Plus 2000 Japansk och Sydafrikanskt utförande. //Sniffer |
|
|
Undrar vilket land dom är vanligast i ? Staterna eller ? _____________________________________________ Länk |
|
|
har man en alpinvit M535 1987 i nyskick(iaf till 99.9) som jag ,kanske man skulle exportera den när man blir less... |
|
|
Svar titt Tompas! Nej detta gäller endast M bilar vanliga 535 finnes det betydligt fler av. mvh BLJ |
|
|
Gick också in och kollade i bilregistret nyss BMW 535i E28 85-87 (ej M). Fanns enligt bilregistret 145 st. BMW M535i E28 85-87 Fanns enligt bilregistret 442 st. Alltså är M535i mycket vanligare än en den "vanliga" 535an. Ännu mer samlarbilsvarning över den då ;) ______________________________ Mvh Tomas Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
dammit ! jag som håller på trimma och styla sönder min 535i :) jajja , planerar ändå inte att sälja den , när den tjänstgjort som bruksbil för mig ska den bli banbil eller bara clubträffsbil... :) _____________ Länk |
|
|
Ojdå, glömde visst räkna med de modeller som hade automatlåda. Så stryk mitt förra inlägg och läs detta istället ;D BMW 535i E28 85-87 (ej M). Fanns enligt bilregistret 201 st. BMW M535i E28 85-87 Fanns enligt bilregistret 486 st. ______________________________ Mvh Tomas Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
Ni som har M kittade e28:or behöver inte ta åt er, det är ju bevisligen många som tycker detta är snyggt. Men... Själv hade jag nog plockat bort kjolarna om jag haft några. Jag tycker faktiskt att de ser för jävliga ut, 80-tals styling som värst. Hellre en M5 e28 med 518i emblem än en 518 med M-kit. Fast smaken är som baken, och tur är väl det. Jag tror att det börjar bli lite läge att hålla i sin 535:a, oavsett om det är en M eller ej. Det är inte längre så vanligt med motorstarka bilar med bakhjulsdrift befriade från allsköns elektronik. Designen är från en epok som det finns få bilar kvar från ö.h.t. Mycket bil helt enkelt, och originalitet. |
|
|
Personligen tycker jag en E28 med M-paket är bland det snyggaste som BMW någonsin har tillverkat. Men smaken är som röven...klöven ;) ______________________________ Mvh Tomas Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
518i slow mobil |
jag har en 518i med m-paket... Men den e väl lite udda... siktar på att få den som första godkända 518i med 520motor.... och e en liten bit på väg... Kanske man skulle skrapa till en M535i? =) E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk Hellre blyfot och lustgas än simfot och syrgas Fick körkort 26/9 15.30 =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.