|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Glömde...den finns på Blocket | |
|
Varför köpa en -00 när den är EXAKT likadan som en -99? Skiljer trots allt 25-50' dom imellan, och den nyare är inte nödvändigtvis i bättre skick eller har lägre mätarställning. Annat gäller för -01 när den har den nya fronten. //Marin |
|
| Marin: Sportpaketet fanns inte tillgängligt för 99:orna. I övrigt är de lika. Det högre priset för en -00 reduceras genom ett högre värde vid nästkommande försäljning. | |
| Mig veterligen så skiljer det inte speciellt mycket i pris mellan en -97 och -98 idag. Varför skulle det vara annorlunda mellan -99 och -00? | |
| ...om 2 år dvs. | |
frågvis |
tack för alla kloka komentarer! ska göra en sista förhandling med säljaren å så får vi se hur det slutar! |
|
"Frågvis", visst är det rimligt att betala mer för en bil i fint skick och en korrekt historik. Min erfarenhet(som jag tyvärr delar med många) säger mig att man iallafall får gå ned lågt i pris om man vill sälja bilen. Visst finns det de som får bra betalt. Vill slå ett slag för att du tittar på en fabriksny 520i 2,2 03:a istället, inte så mycket mer pengar efter prutning, men tre år nyare bil. Visst lite klenare, men iallafall. Lycka till! /Simon |
|
frågvis |
tack för tipset simon ska ta mig en riktig funderare på detta....fördelen för 528 an är ju som du förstår dess starka motor som lockar och all utr som blir ganska dyr om man ska plocka på 520.......ska fundera över det iaf.....tack alla hjälpsamma för era åsikter |
|
"frågvis", tänk på att det går att pruta runt 8% på nypriset. Jag har 10% på nya BMW(har inte råd att köpa någon tyvärr) genom ett nätverk jag är med i så det går att pruta säkert 7-8% på listpris...marginalen finns. Lycka till. Dessutom ingår 3 år service i det priset. Har själv ägt 528i 97:a så jag vet hur härlig bilen är speciellt med manuell! /Simon |
|
| Tio procents rabatt är snarare regel än undantag då inget inbyte lämnas. Då inbytesbil lämnas saknar rabatten betydelde eftersom bilförsäljaren då drar av motsvarande belopp på inbytesbilen. Det finn egentligen inga bra bilaffärer bara mer eller mindre dåliga. Den bästa lösningen torde vara att sälja den befintliga bilen privat på landsorten och sedan köpa en lätt begagnad bil i en storstadsregion. | |
|
Bjoerck, håller med dig på denna punkten. Rabatten saknar betydelse om man har ett inbyte. I detta fallet verkar det inte vara aktuellt dock. /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.