|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tja har en 325cab o caben går varken upp eller ner vet inte om det är motorn eller någon sladd. Någon som tror sig veta vad felet är? --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 DAYTONA Länk --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 MUGGELOROT Länk --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- | |
|
En kuggfråga: ska inte handbromsen vara dragen på E36 m elcab? Jag har inte elcab på min, så jag vet inte säkert. /// Ett halvårs abstinens... |
|
| kolla om säkringen har gått? | |
|
M3 Frazze.. Varför har inte du elcab det har ju alla e36cabbar. Handbromsen behöver inte vara dragen. mayday.. ska kolla säkringen. Tack för hjälpen.. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 DAYTONA Länk --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 MUGGELOROT Länk --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
_Alla_ E36 cabbar har inte elcab, tydligen... Elcab ingick inte i standardutr när bilen var ny. Försteägaren (i tyskland) var väl nå`n snåljåp!! ;) /// Ett halvårs abstinens... |
|
|
Jag testade min idag och det var inte ett liv när man tryckte på cab-knappen. Alla säkringar är hela. Vad är fel? _________ 328 cabbe |
|
|
Det e 98% ditt batteri fick veta att cabben inte funkar om batteriet är på gränsen till dåligt ladda upp den så funkar den.. Så var det med min.. |
|
plimpe |
hade prob med min men då var det ngt datafel tydligen var bara att lämna in för att få den fixad |
|
m3efl: det kan stämma för idag var första gången jag startade bilen på 1 månad typ, så det kan ju va dåligt med kraft i batteriet. men borde det inte hjälpa att köra några timmar med bilen så det laddas? _________ 328 cabbe |
|
| Nix själv körde jag med den ca 1månad innan jag laddade batteriet.. Cabben beöver mkt ström för att orka röra på sig.. | |
|
Då ska jag ladda batteriet imorrn! Tack för hjälpen och hoppas det fixar sig nu. _________ 328 cabbe |
|
| Lycka till!! | |
| hade samma problem med min cabbe,fick lämna in den 600 spänn för att fixa det,det var en säkring som sitter på motorn till cabben..oroa dig inte ingen större fel | |
BIMMER |
vad gör man om den skulle paja när den e nere så man inte får upp den , finns de nån typ vev funktion eller likn??? |
| Jodå det finns en frikoppling av cab-motorn plus en manuell fastlåsning i överkant på framrutan med någon form av liten vev. | |
plimpe |
du har en spak på höger sida under baksätet som man drar i så fri kopplas motorn till cabben sedan är det bara att ta upp cabben manuellt och stänga luckan för cabblådan sedan sätta fast den som vanligt vid vindrutan och sedan e det bara att köra vidare (helst till närmaste verkstad för att få motorn in kopplad och få den funka) detta råkade jhu självklart hända mig första gången jag själv skulle fälla cabben efter att jag köpt den. skulle visa mina polare så det blidde lite pinsamt men ordnade sig senare |
|
Nu har jag laddat i ett dygn nästan. Ändå funkar inte cabben? Antingen är laddaren för klen eller så är batteriet dåligt. Alla säkringar är hela. Kan det vara så att laddaren är för klen så den inte orkar ladda det fullt? _________ 328 cabbe |
|
|
Men du kan ju kolla ifall batteriet är ok laddat. Skaffa en syraprovare och kolla med den eller mät med en voltmeter, fulladdat batteri ska ligga på 14,4 volt. /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
Batteriet är nu fulladdat. Inget händer. Jag har 2 säkringar (5A)i dosan i motorrummet. De är hela. Jag har en i bagageutrymmet vid batteriet (20A). Den är hel. Finns det fler eller? Vad är annars felet? _________ 328 cabbe |
|
|
Thomas22: Kan man inte byte den själv? Sitter den PÅ cabmotorn? _________ 328 cabbe |
|
|
Nån måste väl kunna hjälpa mig? Vill ju åka nercabbat idag ju!! _________ 328 cabbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.