AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.171

FÖR STOR TURBO?

Sida 2 av 2
ze
247
zeg
535d E61 -08
745i E23 -81
535i E34 -88
Kia Picanto SE2 -16
Turbon kanske skulle passa bättre på min 3,5 liters maskin =) och en tänkt effekt på 500+hk
RI
146
RILLE BRUHN
325IM -88
325T -89
325IA -88
318IS -91
325 ETA
Ang att bygga om till kompressor så har jag sett ett ex på det. Det var en camaro 88-89- med nån stor turbo,kompressor med utvxl från en permobil han laddade ca 0,45 sa han. Den gick ju betydligt bättre än orginal. Han hade haft mycket bekymmer med utvxl iallafall. Bilen var från Timrå tror jag!

RB
Min fråga: Hur fan orkar man bygga om en turbo till en kompressor med permobilgrejer??=) hehe den killen förtjänar en öl eller 2=) hehe som sagt alla sätt är bra, utom dem dåliga=)
Roligaste tråden jag har läst tror jag. Ring GIK om du vill ändra dina planer angående för stor turbo. Man ska ha en optimerad turbo för att minska spolup tiden. Typ en som klarar 400hk när man ska köra på 380hk och kanske kullagrad om man har lite extra pengar, eftersom de e mindre motstånd i lagrena på dessa. Fast de va väl iofs de du hade väl? GT40?

Annars så kanske dom kan fixa en kompressor till dig om inte din far har någon på lager. Vilket företag jobbar han åt?
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
öööhhh... tråden är från 2002.
Shit...men den va ju rolig. Måste missat de
Vo
51
Volvo_Klas
e34 525i -90
går ju att köra me såna snurrer på 2-liters puffror..bara att köpa ett mindre avgas-hus..många fordar som kör me gt42

MVH Klas Östling
Volvo Team Extreme
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.