AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.170

FÖR STOR TURBO?

Sida 1 av 2
be
32
beoquaz
320i -89
ska sätta turbo i min 320, har en sprillans nu garret gt 42 är den för stor eller??
ska ju bara ladda max 0.8

turbo=massa kul
schneberger
allt handlar om när du vill ha laddtryck.. eller inte riktigt sant .. har du större turbo så behvöer du inte ha sama tryck för att få samma mängd luft som med en liten turbo. skall du köra med stor turbo . se till att den har ported shroud . d.vs dubblainlopp. som hjälper till att snabba upp uppladnignen !
gt42är gode för stor för din lilla motor den är ju till för ca 700hk

du skulle ha haft en garret gt 28 eller en kkk27 turbo

för då tar det inte så länge för att få laddtryck
sen så kan du ladda typ upp till i Bar med dom aggen

A.k.a Night'o Kid The driver ho race by night

Söker en E32 735
*såld*Bmw535 E34 Turbo
-The RavenRacing bmw turbo team -
på en stripp nära dig nästa år

När ska BMW sparka ner audi fråm toppen och ta över superstage!!!
be
32
beoquaz
320i -89
det är ported shroud i den, den känns ju rätt stor, men ahhh, borde det gå då eller???

turbo=massa kul
schneberger
går lättare iallfall.. har en polare som kör med nått liknande på en 240. b230 motor och laddet kommer vid 2500. men som sagt du behvöer itne ha samma höa tryck för att få in samma mängd luft !
Visa användare
253
Hazze
318-83 e21
M3 e46-01
316ti compact-02
Jag kör med en GT42 som jag är nöjd med,men hur mkt effekt har du tänkt få ut?
Om du satsar på 3-400hk så finns det mindre smidigare agg.

Länk
42:an är ett fint agg, men jag kör det på min dragrace maskin. Om du ska ha 2 liters volym bara så kan det nog bli lite dryg karraktär på maskinen. Jag kanske kan ordna nåt lite lämpligare till dig. maila mig på tavhacka@hotmail.com om du är intresserad.
be
32
beoquaz
320i -89
det va så att jag fick detta agg...så kom jag på bmw tic tankar, men jag tänker väl ladda en 0.5 -0.9 eller nått, vet inte hur många hk man får då?? 270??

turbo=massa kul
be
32
beoquaz
320i -89
eller kanske man skulle kunna bygga vanlig kompressor av den....bara att hänga av remmen vid besiktningn ju

turbo=massa kul
be
32
beoquaz
320i -89
Länk

ligger lite bilder på den där nu fall ni vill se...

turbo=massa kul
Beoquaz: var köpte du aggregatet,var det av mig?

Prata med Bäckis,han har lämpligare aggregat till din bil än det du har nu..
Den killen vet vad han pratar om..

Bengan
be
32
beoquaz
320i -89
ne det va inte du....blir nog att testa med detta agg iaf.....

turbo=massa kul
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Beouquaz: Det Bäckis och Bengan menar är nog att ditt aggregat är nästintill olämpligt att använda ihop med din 2liters motor. Se till att antingen sälja det eller byt till dig ett lite mindre, lämpligare aggregat med Bäckis. Du kanske kan göra lite förtjänst på det också?
be
32
beoquaz
320i -89
ehh ska ha på den om jag så ska bygga om den till "kompressor" hehe...

turbo=massa kul
be
32
beoquaz
320i -89
kan man skippa Wastegaten och reglera trycket med ngn ventil???

turbo=massa kul
beoquas: Du kan inte på fullaste allvar mena att du tror att du kan typ montera ett remhjul istället för turbinen? Skulle vilja se dina remhjul när du ska få upp turbon i lämpliga varvtal. Du kan lämpligtvis inte heller skippa wastegaten heller, men det är klart, om du ger dig fan på det så går det nog att bygga nån stor fjäderbelastad ventil som släpper ut trycket.
be
32
beoquaz
320i -89
min pappa bygger kompressorer så jag tror nog att han fixxar till den isf...sen tänkte jag fall man har en stooor elektronisk ventil eller nått till att styra laddtrycker med..

turbo=massa kul
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
En GT42 på en 320........... Hmm, 2000cc och typ STD i övrigt....

Personligen tycker jag det låter helt döfött...... Det som slår mig är allt jobbet att installera för att sedan upptäcka att det inte fungerar särskilt bra. Om man jämför med vad som skulle gå att få.

Att bygga om till kompressor är nog inte så lätt...

Pust......... Jag tycker jag har mycket tokiga idéer och ägnar en massa tid...... Men det finns tydligen de som är värre.....

Innan du börjar bygga så ställ dig själv frågan vad du vill ha ut av bygget. Fråga sedan på forumet om det är rimligt... Är det inte rimligt så tänk då om..

//Jesper
be
32
beoquaz
320i -89
alltså det e ju mer på skoj, har ju inte förväntat mig så mycket av en gammal BMW..sen har jag inget att göra om helgerna så varför inte sätta dit den..resultatet återstår ju att se, skulle det inte funka sen är det ju bara att springa iväg och köpa ett mindre agg..
sen är det ju mer som ska göras med motorn, den ska kompsänkas, nya kolvar, stakar, trimmkap, annat sprut och tändningssystem...och sen det som gör mest..TONADE RUTOR!! HAHA...

ni behöver ni inte oroa er över arbetet, jag låvar att jag gör allt själv..och självklart återkommer jag med resultaten sen..

turbo=massa kul
Kan du inte be din pappa bygga om den till kompressor. Skulle vara jättekul att se, höllö.
be
32
beoquaz
320i -89
fall jag inte får den att funka så kanske...

turbo=massa kul
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.