AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.347

Prisras på M5 E39

Sida 1 av 2
Liten_men_snabb
När man letar efter M5 i tyskland...så verkar priserna har fallit ngt enormt!? Visst...mkt är säkert skrot, men de fina exemplaren verkar ha tvingats pressa ner sina priser me...

250 och uppåt verkar man få en M5:a för..?
Hej!

vet inte var du har hittat en för 250', den billigaste på mobile.de kostar 29500 euro = 270' och då har den inte navi. på bmw.de är de ännu dyrare, ligger en bit över 30000 euro för de billigaste.
men för 32-35000 euro kan man nog hitta en ok bil, som gått runt 10000 mil, okrockad och fräsch. men du får nog ge mer än så för en bil i perfekt skick med få mil. en 5-6000-milare kostar bortåt 40000 euro.
om du har hittat billigare så säg gäna var, vem letar inte M5 E39.....//Johan
Agge
Johan 328i:
Kolla en gång till på mobile.de, priserna börjar faktiskt på 250' med navigator. Men självklart får man betala mer för en i perfekt skick.

MVH
//Agge
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
för 2-3 månader gick en sv-såld 99 , 14000mil, "all utr"(tv mm) för 268 000 kr till en bil handlare.
Den bilen i behov an lack på huv, och en mindre bula på skärmen.
Visst har de rasat, BMW dyra bilar gör det.
Hej!
det finns ingen M5 för 250 papp med navi på mobile för 5 minuter sedan i alla fall. det finns en med NETTO-pris 27900 euro = 250 papp men då tillkommer antingen tysk moms med 16 % = 40000 kr eller svensk moms 25 %.
jag säger inte att de inte fallit i pris, nypriset var ju 750 papp och de billigaste finns nu för runt 300'. men det är ju ingen idé att hitta på en lägstanivå på 250' när det inte stämmer! men ni får ju tro vad ni vill, jag förstår bara inte varför man ska lura sig själv och andra....//Johan
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Jag har sett E39 M5 till salu för 250' här i Sverige. Vid åtminstone ett par tillfällen. En röd här i Örebro (tittade närmare på den när den var parkerad på stan, den SÅG åtminstone riktigt bra ut) och en svart i Stockholm. Den röda saknade NAVI och hade den urfula aluinredningen som jag inte gillar, så jag kunde hålla mig, hehehe... ;)

Fast lägre än 250' har jag inte sett.
Agge
Johan 328i:
Jag missade det där med nettopriset. Jag förstår inte varför du säger att vi försöker lura oss själva och andra. Varför skulle vi göra det? Och som quixotic2 säger så har det funnits M5:or t.o.m i Sverige för det priset.

MVH
//Agge
Hej!
jag har gärna fel, jag skulle köpa en M5 E39 för 250' IDAG om jag hittade en. Så maila gärna vidare om ni inte ska köpa själv, tryck på mitt användarnamn så har ni mailadressen! Hur långt hade den röda gått? finns den kvar till salu? var? vilken annonssida har ni hittat de andra? vet ni om bilarna var OK? Jag har nämligen kollat M5 i ett år nu, tycker (tyckte?) jag hade koll....
om någon säger att det går att hitta en M5 för 250' utan att kunna styrka det förbehåller jag mig rätten att inte tro på det, men "luras" var väl hårt av mig. så styrk det gärna, i så fall ska jag börja exportera M5:or till Tyskland och tjäna storkovan.....//Johan
ShProPro-medlem
207
Shopkeeper
X5 3.0iA -04 Safirsvart
Jag hittade en för 200´ :) skojade bara..., det jag menar är att när man söker på tex. mobile.de efter "M5" så får man upp bilar som inte är en "äkta" M5:a utan en E39:a med M5-paket, är man inte observant på det så kan man ju tro att det är en äkta M5:a.

mvh
Shopkeepern
Länk
Liten_men_snabb
Johan...visst man får ju va man betalar för, men DET FINNS m5 för 250.000,-...du sa ju själv att du kan hitta för 260-270.000,- vilket finns på mobile, o me tanke på att ja alltid lyckats pruta på alla bilar..ganska så mkt, så tror ja man kan pressa dessa ner en bit me...kanske inte till 250.000 i alla fall, men inte långt ifrån!

Köpte en 330 Ci -01, med all utr...o den prutade jag ner väldigt mkt...och den är FRÄSCH...

Ni måste förstå att bilhandeln går trögt i Tyskland just nu. Dom är tvugna som vi i sverige att går ner i pris. Dessutom kommer nya 5-serie snart, vilket innebär en ny M5:a med helt annan motor o chassie. Den gamla kommer då att rasa ngt oerhört mkt!! Många är nog kloka och säljer dom i tid...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Skrev följande i en annan tråd angående prisras på m5. Kanske var bättre lämpad här inne.

Jag tror att e39 m5orna är på väg mot samma öde som e34 m5orna. Så snart dom börjar komma ner i rimligt pris kommer dom bli ganska vanliga och strax efter det kommer det komma ett gott gäng sönderstylade, sönderkörda och dåligt servade m5or som kommer dra ner priset ännu mer på dom i bra skick.

Det är vad jag fruktar. Kanske lite O/T men det verkar om MÅNGA går i planer på att införskaffa e39 m5 nu.
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Kolla på www.bytbil.se fins ganska många under 300 här i sverige
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
fake eller inte vem vem...
Länk
När jag började leta efter m5 så letade jag i den prisklass som det talas om här. Lite under 300.
JAg var o kollade på många bilar runt om i södra sverige o hittade inte ett enda ex som var i det skick o med den utr som jag ville ha. De bilar som finns i sverige under 300 e inget som jag skulle vilja köpa, har varit o kollat på flertalet av dem. På en m5a som finns i kungälv finns ingen s-bok + att den varit skruvad men korrigerad i efterhand.
Den bilen begär han 339 för men släpper den för 300.000.
Den i Gisebo funkar tv-navi dåligt i och dessutom såg jag den när den var nyimporterad o den var verkligen ingen pärla då. den hade massor av småfel, exempel så lossade knappen för elstolen av och det saknade pixlar i instrumenten. Summan av kardemumman är att i de flesta fall så e det nåt som e lite skumt eller fel med bilarna. Man kan säkert göra klipp i den prisklassen, men jag tror det e bättre att pruta hårt på de bilar som rullat lite mindre och som är fina.
Ibland så går det.

Anders

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Tillägas ska att!

JAg menar de bilar som finns på byt bil!!!

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
pravda1
instämmer med anders, man får vad man betalar för i det här sammanhanget, och många sådana billigare bilannonser kan inte tas seriöst heller innan du ringer och bekräftar........
Jörgen,

Den är troligtvis fejk. Dels så finns ju inte automatlåda på M5 och sen är 09/98 lite tidigt för en M5. Skulle ju iofs kunna vara en förseriebil men då verkar miltalet lite lågt.
"JAg var o kollade på många bilar runt om i södra sverige o hittade inte ett enda ex som var i det skick o med den utr som jag ville ha. De bilar som finns i sverige under 300 e inget som jag skulle vilja köpa"

Hur kan man som ägare av en så pass fin & dyr bil inte sköta den så den håller ett gott skick?
Eller var du extremt kräsen på dom bilar du tittade på?

Man ska vara MKT kräsen när det gäller en bil som e så dyr att man kan köpa ett hus för samma pengar (Nästan)

En M5a som ínte e skött som den ska kan bli HUR DYR som helst att åka. Bara som en sån skitsak som bromsbelägg kostar både skjortan och byxorna. Köpte belägg fram till min. De kostar otroliga 1980:- fram. JAg letade efter andra alternativ, både bättre o likvärdiga. Men problemet var att det inte fanns annat att köpa än orginal. Inte enligt de ställen jag kollade på iallefall. Det finns de som säger att det finns att beställa. Jag beställde Ferodo belägg som enligt listan skulle passa. Men när jag fick hem dem så passade de inte. Bara att skicka tebax :( Fick veta att det var feltryckt i katalogen.

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Johan 328i: Den röda (som fanns här i Örebro) var synbart i ett bra skick, lite stenskott i fronten, men inget som inte skulle vara avhjälpt med en omlack av huven. Den hade originalfälgar, med vad jag tyckte var bra däck, och utan trottoarkantsskador.

Bilen SÅG fräsch ut inuti, dock något snålutrustad, ex. ingen navi, svart standardskinn och verkade sakna en hel del finesser (panelerna var inte översållade med knappar, som de brukar vara :).

Jag kan inte styrka denna bil längre, men annonsen låg ute på bilannonser.se och även blocket.se i några dagar i början av september.

Den svarta rackaren hade ingen bild, men fanns i södra Sverige (blocket.se) under ungefär samma period som den röda här i Örebro. Den såg jag aldrig, men man kan nog misstänka att den inte var i lika bra skick som bilen här i stan.

Jag skulle själv (då jag gillar bilar utan så mycket krafsutrustning) kunnat tänka mig den röda, men jag skulle nog ha lagt 10.000:- på en omlack av huv och en proffspolering av hela bilen. Samt naturligtvis bytt ut alupanelerna mot mörkt trä... putsade aludetaljer = interiört raggartrim! ;) ;)

Jag är faktiskt väldigt kräsen med mina finbilar. De som sett min BiTurbo förstår vad jag menar.

Jag tror definitivt att 250' bilar finns och säljs varje dag, det gäller bara att hitta dem. Ibland kan man ju stirra sig blind, bara för att ett halvår efter man "slutat" leta stå i hav av intressanta bilar i rätt prisklass. Bilköp är krångliga grejjer... särskilt när man vill göra sin affär så att man känner sig sådär extra nöjd, som de där sista 10000:- kan göra på ex. en M5:a.

Om jag vore seriöst intresserad och hade kapitalet, så skulle jag nog inte intressera mig så mycket för bilar runt 250, då skulle det vara superdokumenterade, gubbkörda, bilar för mer pengar som gällde.
VIP
Visst finns det få tag på under 300kkr i bra skick.

Polarn min sålde sin M5:a, år 2000 med 5500mil på mätaren, Navi, skinn och SV-såld för 315kkr.

Den var i kanonskick kan jag säga, men han behövde pengarna och oftast sitter många illa till ekonomiskt som köpt dessa bilar tidigare.

Dom går få ganska billigt, det gäller bara vem köparen är och om han kan pruta effektivt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.