|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Alla ni som har barn i bilen vet hur opraktikst det är med tyg. Speciellt ett ljust tyg. Även om barnen inte får äta något i BMW´n så blir det alltid lite kladdigt, avtryck med skor etc. Därför valde vi skinn. bara att orka bort. hur enkelt som helst. Sen finns den en massa andra fördelar. Man slipper den där -Ryamatta-lite-dammigt-och-ofräscht-all-odör-vill-sätta-sig-i-tyget-blandat med lite-sosse-mockasin-70-tal-velour-känsla. Är jag frisk eller? skulle inte tro det...kram / Wal |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Inget bra för akterregionerna på vintern,om bilen skulle stå ute ngr.timmar.(trots stolvärme) Mörkt skinn utomordentligt för barnfamiljer Ljust skinn får man vara rädd om. Snyggt är det med en tygklädsel är alltid behagligare oavsett årstid.Så för min del spelar det ingen roll med eller utan.lägger ingen vikt vid det utom att bilen har ett lägre pris utan pga många SCHIINNfetischer :)) MVH Hasso Länk |
|
Mycket frisk. Det gamla "Kallt på vintern, varmt på sommaren"-argumentet mot ledur håller inte när moderna bilar har AC och stolsvärme. Stolsvärmen i E46 är utmärkt, jag blir lagom genomgrillad på de knappt 20 minuter det tar att köra till jobbet. My Bimmer is my mistress |
|
|
Alcantara + Nappa funkar bra om man som jag är av modell mindre människa och inte vill kasa runt. Jag hade helskinn i min gamla, måste säga att tvådelat är betydligt skönare. Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
Alcantara är inget naturmaterial, som t.ex mocka, utan helt syntetiskt framtaget.....men det viste ni väl redan :) //Marin |
|
Richie L |
Jag gillar schiin! Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
Richie: du gillar sånt du..... Skinn är ok ( synd bara att jag inte har det..) MEN dom som rackar ner på vanligt bonntyg: ta en titt i en Alpina med tygklädsel, tyget där är långt bättre än vissa skinklädslar... |
|
| Skinn är mer eller mindre att krav. Jag har faktiskt aldrig haft en bil utan skinn. Otroligt snyggt, ger en helt annan känsla i bilen än vanlig plysh. Tråkigt bara att mörka skinnklädslar har en tendens att se nötta ut med tiden, speciellt om de inte är regelbundet insmörjade. | |
|
Hellre sportstolar i tyg än vanliga stolar i lääädååårrrrr(som vi säger i malmö :D) Läder är ett plus, men inte ett måste. Åtminstone sålänge min budget för bilinköp ligger lägre än 50k :-/ Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
PeBe |
De flesta köper väl "Schinnsoffa"till hemmet? Varför ska det va sämre i "Penisförlängaren"?Hehhe |
| skinn är överskattat, fattar ni inte det? :) | |
PeBe |
Plysch är mysigt oxå Plyschbjörn |
| Skinn är ett underbart material det blir bara vackrare med åren precis som ett bra vin blir godare med åren... | |
| Skulle aldrig falla mig in att köpa en skinnsoffa till hemmet. Riktig svenssonvarning på hörnsoffa i skinn med tillhörande fåtöljer. Däremot kan det se snyggt ut med skinnsäten i en bil, men bra är det inte. Visst, det är lätt att torka bort fläckar men i övrigt ser jag bara nackdelar. det finns inte en AC i världen som kan kyla ned ett svart skinnsäte som stått i solen. Det finns inte heller någon stolvärme som hjälper de första verdervärdiga minuterna av färden en iskall februarimorgon. I min BMW har jag ljus tygklädsel som är lätt att hålla fräsch. Inget damm syns mot en ljus klädsel. Min förra bil var fullständigt hopplös att hålla ren invändigt eftersom allt damm blev ytterst framträdande mot de svarta sätena. Dessutom hade bilen sportstolar med utdagbar dittdyna där det hela tiden hamnade damm i skarven. | |
Tigerr |
sportstolar; halvskinn - Det är JÄTTEsnyggt och praktiskt! Man sitter fast bra när det rör på sig, och jag tycker nästan det är snyggare än helskinn.. Annars så är halvskinn/halvmocka också en GRYM kombination! mockan gör så att man inte glider iväg, och är, tjaa, för j*vla snyggt!! :D Tigerr |
|
På min saab blir stolarna varma efter ca 30sec.. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 DAYTONA Länk --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 MUGGELOROT Länk --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
SCHinndebatten går vidare....:-) Finns potential att bli den samma som manuell/automatdiskussionen...:-) /Simon |
|
|
Helskinn är mycket snyggt,men kallt på vintern,jag valde en bil utan skinn och har inte ångrat det. 530 touring. www.uphillracing.com |
|
|
Vill ha schinn,men känslan av plysch(varmt utan värme) vinner i längden(är lika slitstarkt oxå,nästan)skön känsla när man sitter kvar i stolen när man pressar bilen till vad den klarar i en kurva och man sitter kvar i stolen(inte ofta,men det händer),har inte sportstolar så det kanske påverkar omdömet. Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.