|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag tänkte fråga BMWpopulationen här hur viktigt det är med SCHinnklädsel? Själv har jag bara haft den en gång i min Golf vr6, det var snyggt, men kallt och man halkade runt när det gick undanj i kurvorna. Vid försäljning av min 530i 93:a och 528i 97:a var det nästan som ett mantra att fråga "Har den SCHii in"? Vad tycker ni på forumet, med eller utan SCHinn, läudör,(välj benämning själv)? /Han som undrar över SCHinn och kör Opel | |
|
Jag måste ha det i mina bilar, få äcklekänsla annars. Plysch känns så skitigt och dammigt om man haft schhhinn innan. :D MVH |
|
|
Schinn är på! Om det är kallt, slå på värmestolarna (antar att du inte sitter i baksätet så ofta, isåfall se till att få till värme där också). Praktiskt och snyggt! |
|
|
Läudör är mer eller mindre krav. //Marin |
|
|
CoolBlueM3C, hade stolsvärme i vr6an...dock tog det ett tag innan den blev varm. /Simon |
|
|
Mindre viktigt. /Micke |
|
|
Kan bara säga att det antagligen har varit en del produktutveckling sedan dess. Jag har varmt och gosigt inom 45 sek till 1 min. I & för sig står den inomhus med kanske 15 grader temperatur så om du sätter dig i -10 graders säten kanske det tar lite längre tid. |
|
|
CoolBlue, saknar stolsvärme i min Opel nu...lite trist. Är för snål för att sätta in det...men men kanske. Vill hellre ha en BMW med stolsvärme! /Simon |
|
| Jag tycker att det är så mycket snyggar med schinn... det finns som sagt stolsvärme.... | |
|
Leedur, som vi säjer på Södurmalm, är en självklarhet. Jag fattar inte att jag har haft bilar med TYG på stolarna. Pinsamt! My Bimmer is my mistress |
|
| Skapligt off topic, Tretretti, är du islänning? Du bor väl på Ssöödermalm ;) | |
| Tycker det ultimata är skinn + mocca. Skönt att sitta på moccan och sedan snyggt med SCHINN på sidorna. | |
| Jag är helt kär i min vinröda schinn på stolarna... | |
|
Skinnstolar med el väger typ ca 30-35kg styck! Glasfiber är det enda valet! |
|
|
Skin är trevligt att titta på, lätt att underhålla mm. Fast ett fint tyg med hög kvalitet är rätt fin och ombonad känsla i också. Kombination med skinn och Mocca/tyg/alcantara ger ett enormt fint spel i färger och struktur. Det är nog favorit kombinationen. Har/håller på med att försöka få den kombinationen i min X5:a från fabrikenmen det verkar vara vikt till 4,6 modellen. |
|
|
Hade svarta schiinn-sportstolar i min gamla 325iM-88 och det var ruskigt kallt på vintern trots att jag hade elvärme i stolarna och motor+kupévärmare. Jag bodde nämligen i inre Norrland då, inte ovanligt med -30 C på vintermornarna. Jag införskaffade då 2 st fårskinnsfällar och det var varmare de första minutrarna i bilen men därefter obekvämt eftersom fårskinnet tog plats mot sidostöden i sportstolarna. Inte helt lyckat alltså. På somrarna var det omvänd effekt eftersom bilen saknade AC, ofrivilligt bastubad med säten som höll 80 C. Nästan så det fräste i fläsket! Skinn är alltså snyggare att se på och luktar godare än det är praktiskt och bekvämt. På en nyare bil med ACC är det en annan sak givetvis men kylan på vintern är ett problem som kvarstår. Alltså föredrar jag en bil utan schiinn trots att jag bor i Gbg nu. Scchiin-mocca kombination är klart tänkbart däremot. -DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN- Stefan |
|
| Vänta nu...alla gnäller om att det är kallt om rumpan...kör ni med samma grej som i "Hundtricket", eller? *asg* | |
|
Coolblue, man kan tro att jag är islänning, men på lagom överdrivet södertugg heter det leedur. Bor på Skinnarviksringen, en liten gata ovanför S Mälarstrand inte långt från Zinken. My Bimmer is my mistress |
|
|
Efter att ha sålt min e36:a utan och köpt en e46 med sportstolar och halvskinn så får ja slå ett slag för halv skinn. Jag har inte varm garage och håller med CoolBlueM3 om att stolsvärmen e fullt tillräcklig inom 60 sec. Känner man på skinnet när man sätter sig på morgonen och känner sedan där de inte är det så känner man sig glad att inte ha hel skinn. Ja tycker mina sportstolar gör sig utmärkt i halvskinn och är verkligen helnöjd med dom, inställningsmöjligheterna är fullt tillräckliga och kommer aldrig köpa en bmw utan sådana i fortsättningen. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Jag skulle oxå gärna haft mocka eller alcantara på sittytan, inte för att det är kallt, kör ju bara på sommaren. Utan för att skinn är lite halkigt. En annan trevlig grej med skinn stolar är doften. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
| Halvskinn är en bra kombination. Jag hade det på min E46:a i kombination med sportstolar. Annars är jag inte speciellt förtjust i skinnklädsel. Varmt på sommaren och kallt på vintern. Jag har en cabriolet med svart skinnklädsel och den kan jag inte sätta arslet i om den stått i solen. Däremot är skinn tåligt, precis som galon! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.