AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.015

dyra lister till E34

Sida 2 av 3
Tigerr: Listen till e39:an kostar 370.- enligt BMW:s prislista. Kollat idag på morgonen. Kompisen kanske gillar lite extra pengar ;)?

FRIFART, kollade idag exakt vad som görs med listen enligt ett BMW-proffs: ryck bort gamla, tryck dit den nya! Det där med att limma tyckte han var mycket underligt, då listen behöver dras loss för att ta bort tex b-stolpepanelen. Alltså inget lim! Det exakta priset var 390.-

Mvh
Rasmus
Speedlover: Det är listen som syns utifrån och som sitter längst ner på dörren, men jag kan inte tro att den ska vara lackad, den är ju helt svart.
Är det inte listen som klämmer runt nederkanten på dörren?
Ja exakt, och jag ingde till autowåx i karlstad idag och dom skulle ha 179:- för sen.
Och den ska inte lackas, så du måste ha tänkt på en annan list.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Speedlover det är helt riktigt att listen inte limmas, MEN JAG ÄR INTE GLAD då BMW i E-tuna (M-bilar) ville ha 950kr för listen...och en annan firma här i Västerås
kräver nästan samma summa.....ge mig numret till den återförsäljare som tar ca 400kr så blir jag lycklig tack :-)

Kan det vara så att det är extar dyrt just till en 535-89a..är väl inget som skiljer den från en 91 som du har Speedlover?
Anders R: Skumt, kanske beror på att jag har M-paket på min. Mina var lackade så jag beställde samma som satt på. Lackade i grå grundfärg som jag själv målade i den vackra färgen Lazur-blau... Men jag vill gärna veta hur priset kan vara så lågt, var det på BMW?
Reservdelsnumret till förardörren är 51212230373 på min list.

Är det någon som vet om det skiljer på listen när man har stötfångare och allt lackat i bilens färg samt M-paket. Vill ju ogärna ge felaktiga uppgifter :)

FRIFART: Jag mailar dig numret. Om det skiljer mellan årsmodellerna vet jag ej, men reservdelskillen frågade inget extra annat än om det var till e34 när vi diskuterade just denna tråden... Skulle det visa att det skiljer vore det tråkigt. Hör gärna av dig så jag vet.

Mvh
Rasmus
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Speedlover väntar med spänning på nummret :-)
Jag mailade det igår! Vilken adress gäller? Är det hotmailen som finns i din profil?

Mvh
Rasmus
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
SpeedLover, :-) ja min mail är lite rörig och har sin egen historia pga intrång i den, men maila till
Dontomaso72214@hotmail.com så löser det sig.
speedlover: Ja autowåx är BMW-återförsäljare i värmland. På min bil så ska den vara svart (olackad), samt att det är ju bara en rak bit gummi så det kan ju inte vara så dyrt??!!
Jag har ju iof inte m-paketet, men att det ska skilja så mycket verkar konstigt. Lite lack kan ju inte kosta så mycket, eller?
numret till autowåx är iaf:054-217712
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Tack för det Speedlover, men det du skrev i mailet gäller det riktig aukt. bmwbutik ???
Jag funderar på vad folk syftar på när de
snackar om lackad list.....listen som löper runt dörren
är väl alltid olackad och svart? Den borde väl mäta
ett par meter....misstänker att
vi snackar om olika lister?
Frifart: Det är en auktoriserad verkstad (kolla BMW:s hemsida om du vill :)) och enligt min erfarenhet en bra sådan. Thomas vet definitivt vad han pratar om!

Listen jag snackade med Anders R om är den listen som klämmer runt nederkanten på dörren och det bekräftade han. Min list ser ut som ett u av plast med inlagda metallförstärkningar (som rostar upp varför det släpper med tiden och släpper in smuts). På insidan mot öppningen finns också en liten tunn gummilist pågjuten som tätar mot karossen. Så ser min ut i alla fall och den kommer grundlackad i grått. Hans ser ju tydligen inte likadan ut... Hur ser din ut? Du har ju M-paket, FRIFART.

Mvh
Rasmus
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Min list som sitter under dörren är lackerad i samma färg som bilen, dvs delfingrå..ochhar dessa fästen...jag fann dock mindre angrepp av rost under denna vilket jag tog bort för några månader sedan..men själva fästena såg fina ut..det var själva undesidan av dörren som var angripen.

Men det är ju inte denna list jag är ute efter, men det kanske du redan har förstått Speedlover.
Va? Öhhhhhhhh...

;) Hehe, jag är med på vilken list du är ute efter, FRIFART.
Apropå ingenting...Får ni tag på en e34 med fällbart baksäte (som min) och mekanismen till den kärvar, låt bli att riva i det själv utan minst en flaska whiskey i kroppen. Ägnade hela kvällen igår till att få ihop det igen. Var tvungen att tillverka ett specialverktyg för att få den MYCKET kraftiga fjädern på plats igen. Skumgummit är dessutom limmat mot metallramen och det är trångt så in i... Höll på att bryta ihop och whiskeyn var slut... ;). Men nu vet jag hur man gör så är det någon som behöver tips, så kan jag hjälpa till.

Frifart, har du e21:an som vinterbil? Har en del hårresande minnen från min barndom i en sådan. Pappa och en del släkt har kört/kör BMW. Bla 2002tii, 320/323 e21, 3,0 csl (den körde jag själv efter att jag precis fått körkort. Satan vad den gick! Brutal!) samt en laddning andra modeller.

Mvh
Rasmus
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Speedlover, tja den är både vinter och sommarbil just nu, men skall genomgå karossrenovering när tid kommer.
Jag har många mindre saker som måste ordnas först och just nu är en tankhalvan nertagen pga läckage...antingen skall den svetsas eller så skall en ny inhandlas (faktiskt endast 800kr på BMW). Jag hoppas verklen att tid kommer snart så jag kan få ordning på den så man kan lägga in en bild. Problemet är att jag är pedant så man lär aldrig bli nöjd hur fin man än gör bilen..alltid finns det något som stör
helhetsintrycket.
FRIFART:Jag var inne idag och kollade din list. Det är exakt samma list som till min. 390.-. Det är upprörande att en del handlare mer än dubblar priset i förhållande till BMW:s prislista. Hoppas du tar ett snack med dem om detta.

Anders R: Listen till e34 utan M-paket kostar mycket riktigt 179.- och lackas inte. Jag trodde att det var samma som till min, men icke.

Mvh
Rasmus
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
SpeedLover, har kontrollerat priset hos den firma jag servar bilen i V-ås (mycket nöjd med dem)..gissa vad de
tar för gummilisten? Jo samma 950kr som M-bilar i E-tuna. Är detta rimligt, eller kan du missförstått vad jag menar?
Jag tittade själv i etk (eller vad nu bmw:s reservdelsprogram heter) idag, den listen som jag tror vi pratar om går runt dörröppningen i själva karossen (sitter alltså inte fast i dörren), finns i (om jag minns rätt nu) 4 olika färger på tygkanten.
Vi tittade noga och kunde inte hitta någon annan list som ska finnas på detta ställe. Listen kallas för "kantskydd" för övrigt vilket beskriver bra vad det handlar om.
Jag förstår inte hur det skulle kunna vara någon annan list, men allt är ju möjligt. Det bästa är att du ringer till det stället som jag tipsade om. Killen där har jobbat med BMW i 27 år och brukar veta vad det handlar om. Jag har enbart positiva erfarenheter av dem.

Mvh
Rasmus
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
jag ringer killen snart om "kantskyddet" börjar tröttna på oklarheten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.