AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.010

dyra lister till E34

Sida 1 av 3
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag anser att nära 1000kr för en list till en E34 är orimligt mycket pengar för lite gummi som inte borde få kosta mer än några hundralappar.

Är det någon som har tips på hur man kan komma billigare undan men samtidigt inte behöva göra någon dålig tattarlösning med fula osymetriska lister som man skarvar ihop. Har hört att byggbolag har mycket sådant..går det att beställa någon typ av gummilist som är identisk med den tex E34an har? (

precis som att man går direkt till en kullagerfabrik istället för att köpa nya från affären där man köpte sin inlines)
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
En fråga bara, vilken list är det du menar???
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
beroende på vilken list det är, kanske du kan hitta en på skroten?

FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
ursäkta min otydlighet, menar dörrlisten.
exakt vilken dörrlist? Vi köpte en list till bakdörren på min mors E34, den kostade runt 200 kronor för en månad sen.

önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
Är det listerna längst ner på dörren du menar? Viktigt att dessa är bra, annars finns det risk för rost.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
ok jag vet inte exakt vad den heter eller hur man skall benämna den, men det är den listen som löper runt öppningen till kupen, dvs inte den som sitter fast på dörren utan den som löper runt och b.la går ovanför instegslisten. Alltså stänger man förardörren så pressas den list som sitter fast på dörren mot den list som sitter fast i karossen, hoppas någon förstår mig nu..*pust* jobbigt det där.
Den listen behöver bytas på min, kollade med BMW för två veckor sen: ca 380.-. Gäller listen till förardörrens öppning. Du måste ha fått fel pris...

Mvh
Rasmus
Enligt BMW så är den listen sammansatt av både den ihåliga gummilisten samt även den färgade tygkanten. Dessa två sitter ihop och man måste köpa rätt färg på tyget till sin inredning, alltså ingen vanlig list precis, så priset på runt 380.- är väl någorlunda rimligt.

Mvh
Rasmus
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
hm 380 kr är ju billigt! jag har fakttiskt fått min prisuppgift både från BMW och en annan seriös firma i stan som sysslar med BMW (vill inte hänga ut den sistnämnda eftersom de är mycket kompetenta och bra killar).

Verkar konstigt att listen är sammansatt med tyglisten, jag drog lite i listen och tycker inte alls
att det verkar sitta i förbindelse med tyglisten. 380kr är klart rimligt, men det är säkert klurigt att byta den själv så man får väl räkna med ytterligare en 500kr för arbetet dvs runt 1000lappen i slutänden ändå.
Att listen sitter ihop vad var BMW sa (därav kruxet med färgen), ska ut och titta själv, tillbaka strax...

Mvh
Rasmus
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
jag väntar med spänning, min inredning är (delfin)grå iallafall.
Listen sitter definitivt ihop som en enhet, i alla fall på min. Och priset kanske skiljer mellan olika BMW-verkstäder, men SÅ mycket borde det ju inte diffa.
Det verkar inte svårt att byta den, jag tog bara tag runt tygkanten och gummit och drog rakt ut.

Mvh
Rasmus
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Det var länge sedan jag drog i listen och kan mycket väl komma ihåg fel (från min bil) men frågan är hur man skall gå tillväga vid bytet? limmas allt eller?
Min verkade bara vara ditpressad, inget krångel. Om du inte får ett vettigt pris hos din handlare kan du ju få numret till min. I det här fallet verkar det ju löna sig att skicka per post.

Mvh
Rasmus
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Mycket bra, tack för det Rasmus. Jag kollar upp detta med flera auktBMW mfl imorgon och då skall det bli kontrollerat ordentligt. Ditpressat verkar ju suveränt, jag fick uppgifter om att den skulle limmas och att det var svårt och i princip krävdes en fackman...irriterande det här men hoppas att det löser sig.
Återkom gärna, är nyfiken på hur det löser sig.
Jag behöver byta listen som sitter längst ner på förardörren. Det verkar som om den inte sitter ihop med nån annan list, så den kan ju inte kosta så mycket. Nån som vet vad det kostar??
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Rasmus jag återkommer såfort jag vet alla fakta.
Tigerr
Min brorsa betalade runt 800 kronor för sin list till en e39.. Och det var via en kompis som han känner på BMW. Jag tycker det är konstigt att BMW inte lyckats bättre med den omtalade listen - Den går isönder på ALLA deras 5serie modeller, oavsett ålder! En sak att det nöts, men att sen ta ut ett orimligt högt pris? Vi snackar om en bit gummilist!

Tigerr
Anders R: Menar du listen som är lackad, och syns utifrån, så kostar den 420.- för framdörr samt 390.- för bakdörr. Priset är sen i somras då jag bytte. Listerna kommer grundlackade.

Mvh
Rasmus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.