AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.672

Flera spionbilder på nya 6-serien

Sida 2 av 2
Jag tycker att bakdelen påminer lite om en Supra. Bilen i sig är lite grymm.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med dig kalle att 3 serien ska inte vara en krympt 5 serie och 5serien ska inte vara en krympt 7 serie.

Men mercedes har gått framåt och ibland är "gubb" stämplen på MB lite överdriven.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
acey: Ja det har du ju helt rätt i. MB är knappast någon utpräglad gubb-kärra nuförtiden, utan har tagit till sig av "kritiken" och börjar bygga mer körglada och dynamiskt designade bilar!
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Mercedes-Benz har i dag et produkt sortiment der på mange områder er BMW fuldstændig overlegent. Jeg holder med Acey der pointerer at ”mercedes har gått framåt och ibland är "gubb" stämplen på MB lite överdriven”. Der er nogle år siden MB havde ”Oma´s sofa” placeret i deres respektive modeller. Dagens MB modeller har en fantastisk fremtoning og image. Specielt de nye S og SL modellerne er i kombination med V8 og V12 motorerne helt bestemt ”state of the art”. Jeg tror BMW med E60 og E65 får problemer med give MB reel konkurrence. MB har en ”killer” hvis de placerer deres V12 ”twin-turbo” i den nye E klasse hvor AMG får lov til at modificere modellen yderligere. Kampen mellem MB, Audi, BMW og ”outsideren” Jaguar bliver i fremtiden brutal !

V-max
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Det lär dröja många år innan Jaguar på alvar kan ta upp kampen med de tyska märkena, det är iallafall vad jag tror. Tror heller inte att vi lär få se en E-klasse med V12. Redan i nuvarande E55 har MB en killer, åtminstone tills E60 M5 kommer om några år.

Kampen lär dock, precis som bmwE9 skriver, (för)bli hård!

Mvh
kalle
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Nye Jaguar S-Type R med 4,2 liter V8 og 400 HK står ikke meget tilbage for BMW M5, MB E55 AMG og Audi RS6 !

V-max
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jaguar har ett problem som kanske många tycker är en skit sak men jag tycker det är otroligt dåligt. Nämnligen det här med delade komponenter. Nej jag vill INTE hitta en Ford Focus klocka i en jaguar för 500k. Jaguar har lite för mycket kvalitets problem (även om ryktet kanske är värre än sanningen?).

Jaguar måste hitta rötterna. Bort från Ford osv och satsa på vad jaguar stog för på 60-70 talet.

Hoppas på E60 kommer bli viktig, men även nästa 3serie. Nuvarande 3serie är ju otroligt viktig för bmw och säljer ju sjukt bra runt om i europa.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
bmwE9:
I ALLA tester jag läst så har Jaggan(Stype-R) kommit sist av de bilar du nämner, och med tanke på att det är en helt ny modell som inte kommer revideras på ett par år, så ligger de steget efter!

acey:
Till och med Lamborghini Murcielago har sidoblinkers direkt tagna från Ford Focus....usch och fy...Lamborghini är nu altså en DKW/Fårrd-symbios snarare än en italiensk monstersportbil...snacka om nedköp :-D

Håller med dig.....Jaguar måste komma iväg från fordstämpeln....och deras nya XJ är i mina ögon ingen hit....ser ut som en X-type som åkt i sträckbänken - glöm det där med egen identitet för varje modell....

Mvh
Kalle
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kalle: Visste jag inte, måste ha missat något med lambon trodde dom fortfarande var ägda av VAG koncernen (audi)? Ja dom måste ha tjänat multum i utvecklingskostnader när dom använde focus blinkers!
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
nofx16;...Jeg holder med dig. Jaguar ligger efter de andre (MB, BMW og Audi), men ikke alt for langt efter. Det er helt afgørende for Jaguar at have en "supermodel" lig M5, AMG eller RS hvis Jaguar skal eksistere om nogle få år. Det hele er baseret på "branding" og "imaging"....akkurat som "M" for BMW. Det at producere små specielle serier med en stor markedsmæssig synergi effekt for alle modeller.....!

V-max
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
acey: Jodå nog ägs Lambo fortfarande av VW/Audi, jag brukar bara kalla Audi för DKW lite på djävulskap ;-)

bmwE9: Instämmer!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
ahh fattade inte riktigt. Trodde lambo blivit sålt till ford ghaaaa :)
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Här är lite rörliga bilder på nya 6:an
Länk

Om de snyggar till baken lite (den är väl maskerad?) så kan den bli snygg men det finns betydligt snyggare bilar på marknaden.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Men betänk om BMW skänker bilen till er,skulle då inte ni ta emot den för att den är ful`??
elof
tycker att den ser väldigt lovande ut......tror även jag att Bmws nya modeller kommer hålla längre rent utseende mässigt
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
PÅ de tidigare bilderna man sett så ser den bättre ut, mer "klassisk" BMW-front.. Denna ser ju ut som en Chrysler Vision.. Fy F-n vad FULA ALLA nya BMW är! Som jag skrivit i under en annan tråd; Nästa bil blir en MB eller en Volvo!
Tråkigt med sant..

//H

Bilen ==>> Länk
ga
126
gassa
bmw 635csi -84
för j vla ful...... den äldre har mer klass.... detta ser ut som en billig japanare..........

//henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.